Sed ut perspiciatis unde omnis iste
natus error sit voluptatem accusan
tium doloremque laudanti.
Instagram
Follow me
Baśniowy Ethereal – Olga Brylińska Image Consultant
20463
page-template-default,page,page-id-20463,page-child,parent-pageid-20426,eltd-core-1.1.1,audrey-ver-1.5,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-right,eltd-header-centered,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-animate-height,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-side-menu-slide-from-right,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive
Niezwykły | Inspirujący
Baśniowy Ethereal

YANG / YIN

Baśniowy Ethereal mieszka w lesie. Podąża za Czerwonym Kapturkiem, słucha śpiewu ptaków, rozmawia ze zwierzętami. Żywi się poziomkami, borówkami. Zbiera grzyby i zioła. Od czasu do czasu napotka domek Baby Jagi, czy innej wiedźmy. Bawi się w berka z krasnoludkami. A kiedy znudzą mu się klasyczne bajki, ogląda kreskówki, czyta komiksy. Lubi nawet te o kosmosie. I uwielbia czytać. Niekiedy bywa wręcz molem książkowym. Biblioteka to jego cicha przystań.

Baśniowy miewa też zacięcie artystyczne. Maluje, rysuje, rzeźbi, pisze wiersze. Jest największą indywidualnością wśród Ethereali. Razem z nim idą w parze maksymalna ekstrawagancja oraz eklektyzm. Klimaty retro mieszają się z kreskówkami. Baśnie i bajki wchodzą w interakcję z artystyczną manierą. Przeszłość łączy się z przyszłością. Nie istnieją żadne granice czasu. Nie ma też właściwie żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o stylowe mariaże. Najważniejsze jest to, aby stylizacje były fantazyjne i niezwykłe, trochę nie z tego świata.

Baśniowy kpi sobie z mody, trendów, stonowanej elegancji, czy tak promowanego obecnie minimalizmu. Jest wolny. Może wszystko.  

Baśniowy Ethereal w swojej podstawowej formie jest kompatybilny z typami: Flamboyant Gamine, Soft Gamine (plus Baśniowy Retro), Gamine. Przy czym w typie Soft Gamine stosujemy fasony tylko z Baśniowego Retro.

Najbardziej charakterystyczne elementy stylu czystej i podstawowej postaci Baśniowego Ethereala poniżej.

LINIE, FASONY, STYL
  • miękkie linie 
  • miękkie linie łączone z prostymi liniami
  • komfortowe fasony bez zaznaczonej talii 
  • lekko luźniejsze fasony
  • proste lub trapezowe fasony
  • wygodne spodnie w męskim stylu
  • brak wyraźnie zaznaczonej talii
  • naturalnie zaznaczona talia jako opcja (troczki, gumka)
  • długości: mini, midi, maksi
  • peleryny
  • budrysówki
  • puchowe kurtki i płaszcze
  • kolorowe futerka
  • kolorowe spodnie
  • kolorowe garnitury
  • czapki z pomponami
  • czapki beanie
  • dziwaczne kapelusze
  • berety
  • kaszkiety
  • meloniki
  • cylindry
  • grube swetry z wyraźnym splotem (warkocze, kulki itp.)
  • kolorowe rajstopy 
  • rajstopy z wzorami, warkoczami itp.
  • kolorowe skarpety
  • kontrastowe skarpety
  • styl eklektyczny z przewagą elementów Yang
  • styl wiktoriański
  • styl edwardiański
  • inspiracje przyrodą (las, leśne zwierzęta)
  • inspiracje japońskie
  • steampunk
DETALE
  • wiązania pod szyją
  • duże kołnierze
  • kryzy
  • plisy
  • duże kaptury
  • futrzane obszycia
  • wyraziste naszywki
  • ciekawe nadruki
  • napisy
  • nity, dżety, cekiny
  • ozdobne pióra
  • motywy związane z darami lasu (poziomki, borówki, grzyby itp.)
  • motywy drzew, gałęzi, liści
  • motyw sowy
  • motyw leśnych zwierząt 
  • motywy związane z końmi
  • motywy z bajek, baśni, komiksów
  • krata (duża i średniej wielkości)
  • nieregularna krata
  • czerwona krata w stylu grunge
MATERIAŁY
  • od cienkich do grubych
  • aksamit, welur, sztruks
  • wygodne dzianiny
  • kolorowy dżins
  • jedwab (tylko bluzki)
  • szyfon (tylko bluzki)
  • bawełna
  • wełna
  • akryl jako zamiennik wełny
  • wszystkie rodzaje skór (w tym lakierowane)
KOLORY
  • ciemnozielony
  • ciemnoczerwony
  • klasyczny czerwony
  • połączenie czerwonego i zielonego (podobnie jak w Słowiańskim)
  • ciemnofioletowy
  • brązowy
  • czarny
  • łączenie wielu kolorów na ciemnym lub czerwonym tle
TOREBKI I BUTY
  • torebki w kształcie podkowy
  • kuferki
  • oxfordki z klapą 
  • bogato zdobione torebki (motywy zgodne z klimatem Baśniowego)
  • torebki w naturalnym kolorze skóry (fasony jak wyżej)
  • torebki ze skóry lakierowanej (fasony jak wyżej)
  • oxfordki
  • czółenka Mary Jane
  • sznurowane botki i kozaki
  • buty w naturalnym kolorze skóry
  • lakierowane buty
  • czerwone buty
  • zielone buty
  • kolorowe i wielokolorowe buty
  • wszelkie najdziwniejsze i niecodzienne modele butów
BIŻUTERIA
  • srebrna lub złota
  • bogato zdobiona
  • motywy roślinne
  • motywy zwierzęce
  • biżuteria steampunk 
  • biżuteria retro/vintage
MAKIJAŻ I FRYZURA
  • ekstrawagancki makijaż
  • mocno podkreślone oczy
  • kolorowy makijaż
  • ekstrawaganckie fryzury
  • kolorowe włosy
  • fryzury z warkoczyków
  • dredy

Poszczególne elementy stylu należy dostosować do cech urody oraz do całej etherealowej konfiguracji.

Baśniowy, jak i wszystkie pozostałe Ethereale, może funkcjonować jako niezależny element składający się na nasz typ urody. Wówczas mówimy o etherealowym typie urody. Omijamy typologię Kibbe oraz klasyczną analizę kolorystyczną.

CECHY URODY

  • przyciemnianie kolorystyki
  • fizjonomia z przewagą cech Yang
  • mocna budowa ciała
  • sylwetka – brak krągłości
  • wzrost – niski w kierunku średniego
  • ramiona – równe biodrom
  • talia – lekkie wcięcie
  • biust – średniej wielkości
  • muskulatura – średni poziom
  • kończyny – niezbyt długie
  • oczy – duże
  • nos – średniej wielkości lub wyrazisty
  • usta – lekko pełne
  • kości policzkowe – lekko zaznaczone
  • wyrazista uroda (bez względu na kolorystykę własną)
  • Baśniowy lubi łączyć się z Karmazynowym i/lub z Energetycznym

Powyższa lista przedstawia cechy urody, za które odpowiedzialny jest Baśniowy Ethereal w swojej czystej formie. Należy pamiętać o tym, że to jak ostatecznie wyglądamy, jest wypadkową kilku Ethereali.

Nostalgiczny | Kobiecy
BAŚNIOWY RETRO ETHEREAL

YIN

Baśniowy styl jest przede wszystkim jest ciekawy, inspirujący. Pojawia się w nim też sporo groteski oraz ogólnie rozumianego stylu teatralnego utrzymanego w klimatach retro. Stąd też wywodzi się znane z typologii Kibbe określenie – theatrical. Wysoka kompatybilność elementów stylu Theatrical Romantic z Baśniowym Etherealem dotyczy jego podtypu o nazwie Baśniowy Retro. Tu stylizacje są bardzo kobiece i niemalże stricte Yin. Baśniowy Retro jest spokojny i nieco dystyngowany. Kojarzy się ze stylem na pensjonarkę lub na damę retro. Głównie nawiązuje do stylu lat czterdziestych, jednak można też w nim odnaleźć dużo starsze elementy. Przewijają się style wiktoriański i edwardiański. Dołączają do nich klimaty rodem z innych Ethereali, głównie tych z przewagą Yin. Dlatego też Baśniowy Retro nie jest Etherealem czystym. Niektóre z jego odsłon można przypisać do typowego Baśniowego. Jednak całościowo Baśniowy Retro wypada raczej jako kolaż elementów stylu zaczerpniętych z wytycznych dla różnych Ethereali.

Wyodrębnienie Baśniowego Retro było ważne ze względu na kompatybilność z typami Theatrical Romantic i Soft Classic, a także z typem Soft Gamine. Baśniowy Retro cieszy się też dużą popularnością. Styl z nim związany ma spore rzesze fanek. Dlatego też musiał on znaleźć swój własny kącik w typologii Ethereal.

Najbardziej charakterystyczne elementy stylu Baśniowego Retro są wymienione poniżej.

LINIE, FASONY, STYL
  • miękkie linie
  • faliste linie
  • proste linie łączone z falistymi
  • klasyczne krawiectwo w kobiecej odsłonie
  • fasony idealnie dopasowane
  • subtelne zaznaczanie talii
  • lekko rozkloszowane fasony
  • miękkie trapezy
  • sukienki i spódnice szyte z poszerzających się dołem klinów (fason idealny dla gruszek)
  • sukienki i spódnice lekko zwężane dołem (nigdy obcisłe)
  • sukienki i spódnice ze skosu 
  • kopertowe sukienki
  • długość minimalna – za kolano
  • długość maksymalna – midi
  • kobiece kardigany na guziczki
  • malutkie, taliowane żakieciki
  • żakiety z baskinką
  • rozkloszowane płaszcze
  • toczki
  • woalki
  • kapelusze dzwonki (cloche)
  • czapki stylizowane na turbany
  • berety idealne dla SG 
  • styl nawiązujący do lat 40.
  • styl wiktoriański
  • styl edwardiański
  • styl bazujący tylko na sukienkach i spódnicach
DETALE
  • kwiatowe desenie 
  • roślinne desenie (np. listki, gałązki)
  • motyw ptaszków
  • groszki (zapożyczenie typowo z Różanego)
  • drobne barokowe desenie
  • koronki
  • falbanki 
  • wiązania pod szyją
  • stójki zdobione koronką
  • półokrągłe kołnierzyki 
  • aksamitki wiązane pod kołnierzykiem
  • ozdobne guziczki 
  • baskinki
  • zakładki (nigdy ostre)
  • futrzane obszycia
  • futrzane kołnierze (również przy żakietach)
MATERIAŁY
  • od cienkich do średnio grubych
  • aksamit
  • jedwab 
  • szyfon 
  • koronki
  • dzianiny swetrowe imitujące koronkę
  • elegancka bawełna
  • wiskoza (nigdy cienka)
  • wełna
  • akryl jako zamiennik wełny
KOLORY
  • odcienie brązowego i beżowego
  • wszystkie stonowane kolory
  • herbaciany róż
  • indyjski róż
  • ciemna, kasztanowa czerwień (z ang. maroon)
  • ciemnoczerwony
  • tzw. rustykalne kolory
TOREBKI I BUTY
  • skórzane kuferki
  • torebki zapinane na bigiel
  • torebki w stylu retro wykonane z tkanin
  • czółenka Mary Jane
  • sznurowane botki na obcasach
  • sznurowane czółenka w stylu retro
  • torebki i buty w stylu retro/vintage (kobiece modele)
BIŻUTERIA
  • ozdobna biżuteria retro z akcentem na broszki
  • kamee
  • perły
  • emaliowana biżuteria zdobiona kwiatami
MAKIJAŻ I FRYZURA
  • makijaż w stylu lat 40.
  • klasyczny makijaż
  • równowaga oczy-usta
  • fryzury w stylu lat 40.
  • upięcia w stylu lat 40.
  • long bob bez grzywki z przedziałkiem na środku
  • fryzury bazujące na pofalowanych włosach
  • dopracowane fryzury

Poszczególne elementy stylu należy dostosować do cech urody oraz do całej etherealowej konfiguracji.

Baśniowy Retro, jak i wszystkie pozostałe Ethereale, może funkcjonować jako niezależny element składający się na nasz typ urody. Wówczas mówimy o etherealowym typie urody. Omijamy typologię Kibbe oraz klasyczną analizę kolorystyczną.

CECHY URODY

  • tonowanie i ocieplanie kolorystyki
  • fizjonomia z przewagą cech Yin
  • średnio mocna budowa ciała
  • sylwetka – delikatnie krągła
  • wzrost – średni
  • ramiona – węższe od bioder
  • talia – wyraźne wcięcie
  • biust – średniej wielkości
  • muskulatura – niski poziom
  • kończyny – niezbyt długie
  • oczy – małe
  • nos – średniej wielkości
  • usta – wąskie lub lekko pełne, małe
  • kości policzkowe – lekko zaznaczone
  • wyrazista uroda (bez względu na kolorystykę własną)
  • Baśniowy Retro lubi łączyć się z Kryształowym i/lub z Różanym

Powyższa lista przedstawia cechy urody, za które odpowiedzialny jest Baśniowy Retro w swojej czystej formie. Należy pamiętać o tym, że to jak ostatecznie wyglądamy, jest wypadkową kilku Ethereali.

MUZYCZNY NASTRÓJ

Monoir – Irish
RaiM – ШАМ (+Bezkresny)
Florence and The Machine – Cosmic Love
Gwen Stefani – What You Waiting For?
Vintage Jazz Cafè Mix – 1920s, 30s, 40s Swing & Jazz

Retro Fairytale Ethereal

POKAZY MODY I KAMPANIE

LENA HOSCHEK Fashion Show – BERLIN FASHION WEEK January 2010
Dolce & Gabbana Fall 2014 Ready-to-Wear – Fashion Show
Viktor & Rolf Haute Couture Fall Winter 2016/2017
Lolita Lempicka – Le Premier Parfum
A Burberry Woodland Adventure
Aby zarezerwować termin analizy, kliknij w poniższy link:
Rezerwuj termin

Comments

  • Eliza

    Tak się zastanawiam jako posiadaczka Baśniowego i zarazem (a właściwie przede wszystkim) Classic z Kryształem i Różanym. Czy powyższy wpis oznacza, że z definicji w w takiej konfiguracji, jak moja, Baśniowy zawęża się do Baśniowego Retro, czy istnieje jakaś możliwa kombinacja Classic z pełnym Baśniowym?

  • Eryka

    Patrzę na Syreni: łączyłabym go z Baśniowym, Na Słowiański: łączyłabym z Baśniowym. Alabastrowy niby nie, ale zaraz widzę potencjał łączenia ich w dodatkach. A nie ubieram się specjalnie eklektycznie ani artystycznie. Inspirujące te nowe wpisy, gdy można wczytać się w niuanse poszczególnych Ethereali i zobaczyć, co składa się na określony klimat 🙂

  • Basia

    Jaki piękny opis ma Baśniowy! <3 I super, że aspekt Retro doczekał się własnych wytycznych, moje zamiłowanie do brązów i ciepłych, ciemnych róży znalazło uzasadnienie. 😉 Zastanawiam się tylko, czy Retro nadal po drodze z czernią? Czy uchodzenie na sucho z czernią u osób nie będących zimami, nadal może wiązać się z silnym Retro, czy to jednak kolor klasycznego Baśniowego?

  • Ginevvra

    Wspaniałe to uczucie, gdy przeglądam galerie te swoje najukochanisze i czuje mocno całym sercem! ? Wspaniała jest ta nowa strona, rozwinięcie ethereali było przegenialnym pomysłem. Dla mnie, dla człowieka, który od paru lat próbował odnaleźć się w systemie kibbe to objawienie. Bardzo pomocne są opisy i zdjęcia czystych przedstawicieli poszczególnych E. Doszło do mnie, że jestem wybitnie świetlisto-baśniowa i żaden typ kibbe potrzebny mi nie jest ?
    Gratuluję Ci Greto! Wykonałaś solidną robotę, cała strona jest przepiękna i mądra, a ja bardzo dziękuję ?

  • luci

    Olgo, opis Baśniowego zachwyca chyba każdą baśniową duszę. 🙂

    Im dłużej czytam tym bardziej dostrzegam jakie to wszystko jest genialne. Listy z elementami stylu to naprawdę wspaniała rzecz. Pamiętam, że na blogu przewijała się często myśl, że Ethereale są intuicyjne. Dla mnie tak nie jest. Nie posiadam zdolności intuicyjnego rozumienia pierwiastków, w żaden sposób nie potrafię samodzielnie odgadnąć co wchodzi w skład stylu danego Ethereala i chyba nawet nieszczególnie umiem to podsumować na podstawie zdjęć. Moja spostrzegawczość ogranicza się do tego że zauważam, że jest mi dobrze w jakimś fasonie, wzorze czy kolorze, który miałam na sobie, ale przypisanie tego do któregoś z pierwiastków i wywnioskowanie, co jeszcze w takim razie może mi pasować, to już za trudne. Dlatego listy są dla mnie olśnieniem. Są tak bardzo konkretne i nazywają to na co należy zwrócić uwagę.

    Wyodrębnienie Baśniowego Retro jest super. Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś umiał samodzielnie wziąć Baśniowy i Kryształ i ogarnąć w jaki sposób one się spotykają i jakim stylem to owocuje. 😉

    No i wyjaśniło mi się dlaczego styl TR zlewał mi się w niepostrzeżony sposób ze stylem SC, a z drugiej strony ze stylem SG.

    • Lifen TR

      Racja, Baśniowy retro ładnie wyjaśnia przenikanie się TR, SC i SG. Rzeczywiście widzę teraz ten dodatek Kryształu, ale ponieważ mam kierunek na SG, to bardziej czuję wpływy innych ethereali. Chociażby Słowiański (roślinne motywy, ta „rustykalność”), nieco Królowej (barokowa ozdobność np. w biżuterii) i wspomniany we wpisie Różany (baskinki, falbanki, groszki). Myślę, że trochę Gwiezdnego też by się znalazło (te ciemniejsze kolory, koronki, lekko tajemniczy nastrój, a może po prostu TR-owa wersja siłą rzeczy jest ciut gwiezdna). Z Mahoniem można połączyć brązy i skórzane elementy, jak torebki buty i te kuferki. Mam nadzieję, że za bardzo nie popłynęłam z interpretacją ;P kocham tę Baśniową eklektyczność <3
      Co do intuicji, to w jednym mnie nie zawiodła: na mojej pinterestowej tablicy Baśniowego retro mam sporo ozdobnych guziczków, i okazuje się, że słusznie 😀 szkoda, że dzisiejsza moda raczej nie korzysta z takich ozdób.

    • Aga SG

      Luci, przyznam, że dopiero teraz gdy przeczytałam opis Baśniowego to mi na maksa kliknęło, dlaczego go posiadam. W stylu te szaleństwa ogranicza mi Alabaster, ale bardzo czuję Baśniowy i ten pełen i ten retro. Te szczegółowe wytyczne Olgi są po prostu złotem.

      Co z baśniowej listy bierzesz dla siebie?

    • luci

      Aga, na pewno nie buty! XD Lubię nosić jak najprostsze, klasyczne obuwie. Te baśniowe dziwa mogłabym sobie najwyżej postawić na kominku (również baśniowym oczywiście). 😉

      Z Baśniowym jest taki problem, że moje serce wyrywa się do jego czystej postaci a z drugiej strony ten pierwiastek zawsze zlewał mi się z Gwiezdnym. W gruncie rzeczy nie rozumiałam, aż do teraz, dlaczego to są dwa różne pierwiastki. Wszystko przez kolory. Stonowana, ocieplona paleta Baśniowego jest, generalizując, poza moim zasięgiem, zamiast tego wchodzi mi Gwiezdna głębia, której bliżej do czystego Baśniowego. Natomiast fasony i detale Retro to jest to co lubię. Cieszę się strasznie, że nie muszę się już oglądać na Kryształ. 😉 Jest za dużo moich rzeczy w BaE żebym była to w stanie wszystko wymienić. Ale przykładowo, jakbym miała założyć kameę, to ona będzie czarno-biała (ze względu na FE) a nie koralowa czy beżowa. No tyle, że ja raczej nie załżę kamei na siebie, ozdobię nią czarną torebkę. 😉

      A w jaki sposób Alabaster filtruje Twój Bae?

    • Aga SG

      Wszystkie baśniowe ekstrema wyglądają na mnie niekorzystnie i dziwnie. Total look nie wchodzi w grę, zbytnie retro również nie. Ale pojedyncze maksymalnie uspokojone elementy, zwłaszcza te wspólne z gwiezdnym wyglądają dobrze. Np zielona rozkloszowana sukienka, a do niej czerwone sandały, czerwona szminka i czerwony lakier. To połączenie czerwieni i zieleni ❤

      Torebka i rękawiczki skórzane w kolorze głębokiej zieleni. Posiadam też krótkie zielone futerko i jest naprawdę git ?

      Lubię też kolorowe buty, czerwone, zielone, niebieskie – takie w fasonie retro oksfordki na obcasie. Jednolite, bez przeszyć.

      Gdyby to wszystko było czarne to bym powiedziała, że jest gwiezdne. Ale choć to gwiezdne kolory, to kolorowe buty i futerka figurują jedynie w baśniowym.

      Ogólnie głęboką zieleń wręcz ubóstwiam. Mam jej też mnóstwo w domu. Próbuję ją trochę przemycać do alabastrowych stylizacji, póki co w fazie testów ?Na Instagramie Olgi jest taka stylówka Alabastrowo-Basniowo-Wietrzna dla FG. Gdyby ugrzecznić to i owo, całkiem dla mnie inspirująca.

    • luci

      Aga, widziałam Twoje pytanie o buty pod stroną Gwiezdnego. W galerii GE są buty w innych kolorach niż czarny więc wydaje mi się, że dodatki mogą być w innych kolorach GE niż czerń, tyle że zestawia się jednolicie. Tak to przynajmniej wygląda w galerii: niebieskie buty do niebieskiej sukni. Natomiast połączenia miksowane typu zielona sukienka – czerwone dodatki wprowadza już chyba klimat BaE. Swoją drogą do mnie też bardzo przemawia to zestawienie. 🙂 Prawie wszystkie moje buty są czarne lub czerwone/burgundowe, ale mam wrażenie, że nawet w połączeniu czarnego ubrania z czerwonymi butami jest coś baśniowego. Buty stanowią wtedy taki wyrazisty, dający po oczach akcent. Wcześniej myślałam o tym zestawieniu wyłącznie przez pryzmat FE i KarE. No ale w wytycznych BaE stoi wyraźnie : czerwone buty. 🙂

    • luci

      Olgo, listy są naprawdę świetne. Klimat poszczególnych Ethereali potrafi uwieść i ponieść, zapewne w każdym z nich można odnaleźć cząstkę siebie. A listy to konkrety, twarde dowody na to co jest a czego nie ma. 🙂 Mnie wyjątkową przyjemność sprawia, gdy w Twoich opisach znajduję wyjaśnienie czegoś, co wcześniej sama zaobserwowałam ale nie umiałam wyjaśnić skąd się bierze ani też nie potrafiła tego uczynić żadna z istniejących teorii.

      Świetnym sprawą są też zdjęcia z wydestylowanymi cechami twarzy charakterystycznymi dla pierwiastków. Widzę, że kompletnie myliłam czysta postać BaE z Mahoniem (trzeba przyznać, że jest jakieś podobieństwo), zupełnie nie dostrzegałam u ludzi AE bo widziałam w nim GE, a Bezkresny miałam za jakiś yinowy pierwiastek (te duże usta). 😉

      No i gratuluję dopracowanej, anglojęzycznej wersji strony. To prezent dla całego świata. 🙂

  • Luna

    Cudowne Ten Baśniowy Leśny ethereal. Niestety nie mam go w swojej konfiguracji. Ale i tak nie potrafię się go pozbyć w jakichś detalach. Kocham.

  • MK.

    Czy standard jazzowy „Take 5” to Baśniowy retro? Bardzo, ale to bardzo mi się z tym kojarzy 🙂

  • Avarati

    Cudowny Ethereal, nie mam go szczególnie wyróżnionego w swojej konfiguracji, nie ciągnęło mnie do tych klimatów w stylu, ale lubię na niego patrzeć i sympatyzuję się z nim. Sympatia to najlepsze określenie… jedyną baśniową inspiracją, jaką widzę dla siebie, to stylówki „na muszkietera” – wysokie buty, płaszcze/peleryny, koszule z fantazyjnymi rękawami, kapelusze, ach, to raczej królewskie wpływy.

    Natomiast Retro Baśniowy… szczególnie mi szkodzi, zarówno fasony, ubiór i fryzura, zdecydowanie nie moje. Ot, jeden z tych Ethereali, od których się wystrzegam.

  • Neptunka FG

    Baśniowy ethereal bardzo lubię, mimo, że niestety go nie posiadam w swojej konfiguracji to jest mi w jakiś sposób bliski. Wydaje mi się, że daje ogromne możliwości stylistyczne. Mam z nim takie skojarzenia jak: leśny, lekko mglisty, leśno-owocowy, bajkowy. Widzę w wytycznych, że nawet zahacza o daleki Wschód (motywy japońskie). Styl z elementami baśniowymi na pewno będzie się wyróżniał. W przykładowych twarzach widzę coś lekko azjatyckiego (delikatnie skośne oczy?). Bardzo też podoba mi się odcień głębokiej zieleni w połączeniu z ciemną czerwienią oraz ciemny fiolet. Wiele elementów baśniowych mi się podoba na kolażach tutaj i na Pintereście, szczególnie torebki, niektóre buty i płaszcze.

  • Chupa

    Żyłam sobie w przeświadczeniu, że tylko strona się zmieniła. A ja tu widzę aktualizację wpisów! I pomyśleć, że gdyby nie szukanie inspiracji halloweenowych bym tutaj nie weszła jeszcze przez jakiś czas i żyła w niewiedzy. To by była taka strata! A to rozróżnienie na retro i ten podstawowy wyjaśniło mi masę jakiś takich drobnych zgrzytów które miałam… w serduszku? xD Zdecydowanie zwykły(niezwykły) baśniowy jest dla mnie do używania, a retro bardziej do wzdychania.

    • Chupa

      O co ciekawe też się trochę widzę na tym zdjęciu. 😀 I właściwie dopiero teraz zobaczyłam gdzie faktycznie szukać tego baśniowego.

    • Chupa

      Prawda. Nawet jak miałam ciemne włosy to i tak taki wchodził filtr wyjaśniający. 😀 Ale bardzo było to dla mnie takie „o! ja, mogę się dokleić”

  • Eloise

    Witam się serdecznie z całą ekipą ? Wprawdzie na nową stronę weszłam niemal natychmiast po jej uruchomieniu, ale dopiero teraz zebrałam się w sobie, żeby coś napisać.
    Zacznę od szczerego zachwytu – Olgo, jest pięknie, jest czytelnie, jest przejrzyście i może w końcu nawet taki ktoś jak ja, komu wszelkie zmiany przychodzą z ogromnym trudem, „coś” załapie ?.
    Zastanawiałam się, czy dobrze zrobię pisząc właśnie pod Baśniowym, ale muszę. Muszę, bo się uduszę ? Czuję się, jakbym odnalazła brakujący fragment układanki, i to ten najlepszy. Pewnie wszyscy stali bywalcy dawnej strony pamiętają moje narzekania na bycie DC…nie będę już do tego wracać, chociaż dalej go nie czuję.
    Kiedy przeczytałam wpis o Baśniowym Retro… odnalazłam siebie. Nie dostałam go w puli Ethereali , chociaż zawsze ale to zawsze od otrzymania werdyktu to właśnie TE elementy były tym, co lubiłam i lubię najbardziej. To było jeszcze przed wyodrębnieniem podtypu Retro. W sumie to czekałam, kiedy go Olgo odkryjesz. Nie żebym była jakimś jasnowidzem ? . A teraz mi zaklikało, jakbym znalazła winowajcę. Stąd moja niechęć do dopasowanych strojów, do szpilek, do tej „biurowatości” DC. I stąd moja miłość do tego, co znalazło się w opisie Retro. Mam tego w szafie aż za dużo, wprawdzie na swoje usprawiedliwienie dodam, że na zupełnie innej półce ? ale jest tego multum . Kiedy zastanawiałam się jakie jest moje mieszkanie to nic, ale to nic nie przychodziło mi do głowy, a teraz patrzę i kurczę ono jest eeee, tego – no Baśniowe. I to retro. Trochę, bo mam i ciut Mahonia, ale odrobinę.
    Nie no, to jest niemożliwe wszystko. Mieszkam w niewielkim mieście z bardzo Baśniowym klimatem i wiele zdjęć z kolaży wygląda, jakby były robione u mnie.
    Trochę mi głupio, bo powinnam siedzieć pod wpisem o Słonecznym czy Mahoniowym, a ja tu…. owszem nadal są moje ale BaE Retro mnie po prostu pochłonął. Mogłabym wziąć z niego wszystko mieszając z Różanym, Alabastrem, Królewskim i Mahoniowym ( w takiej kolejności ) i byłoby git. Ech, a to się porobiło ? ?

  • Gosia SC (Baśniowy Retro, Różany, Kryształowy) + Gwiezdny

    Cześć, obserwuję już Wasze dyskusje od jakiegoś czasu, ale pierwszy raz piszę komentarz. Przede wszystkim – piękna nowa szata graficzna! Świetnie, że zostały dodane opisy cech twarzy oraz ciała pasujące do Ethereali. Wasze komentarze i rozważania w każdym wątku są naprawdę pomocne. Mam jednak dwa pytania:
    1. Czy Baśniowy Retro może przenikać się jakoś z Baśniowym? Jestem SC, jednak mój typ kolorystyczny to Czysta Zima. Mam też dodatkowy Gwiezdny. Mam wrażenie, że moja twarz jest jakimś miksem twarzy z Baśniowego czystego i Baśniowego Retro…
    2. Czy możliwe jest, że podczas analizy na podstawie zdjęć jakiś ethereal po prostu się „nie ujawnił”?

  • Basia

    A ja mam zagwozdkę, rozkminiam to już jakiś czas i nie daje mi to spokoju: czy bilans yin-yang w diagnozie tylko E przekłada się na ten wynikający z typu Kibbe? Na moim przykładzie – jestem SG, czyli powinnam dysponować mocnym yinem, i, nieco słabszym ale nadal mocnym yangiem. I w swojej budowie widzę oba te pierwiastki, yin jest dość oczywisty, wpływem yang na SG zawsze tłumaczyłam sobie moje proste i obiektywnie szerokie, szersze od bioder ramiona i mały biust. Próbując to przełożyć na analizę czysto E, napotkałam problem 😀 moje E są w większości yinowe (Baśniowy Retro, Alabastrowy, Różany, Kryształowy, Syreni) z yangowych mam tylko Iskrzący, ale ten raczej zdrabnia, i mógłby odpowiadać za biust, ale nadal: te nieszczęsne ramiona i poczucie że mam w sobie jakiś naturalowy yang. Moje E rzeczywiście najlepiej oddają styl jaki mi pasuje, nie wyobrażam sobie żebym nagle miała zacząć ubierać się Wietrznie ze względu na ramiona, ale zastanawiam się na ile to jest w ogóle możliwe, bezpośrednio przełożyć diagnozę Kibbe + E na same E, kiedy E nie do końca zachowują równowagę yin-yang typu Kibbe?

    • luci

      Basiu, wydaje mi się że w diagnozie E dostajesz tylko te E, które są potrzebne do budowy spójnego stylu a nie wszystkie E, które istotnie posiadasz bo np składają się na wygląd Twojej sylwetki. Rozumiem, że posiada się wiele Ethereali, z których część objawia się w wyglądzie a część gra w duszy, ale nie wszystkie warto podkreślać i diagnoza E dotyczy raczej balansu yang-yin w stylu niż tłumaczy wszystkie niuanse urody. Napisałaś zresztą, że Twoje yinowe E najlepiej oddają pasujący Ci styl . 🙂

      Swoją drogą, jesteś pewna że naprawdę masz takie szerokie ramiona? Kiedyś wpadłam na ciekawy artykuł dotyczący tego, że większość szczupłych kobiet, poza tymi z ewidentną sylwetką gruszki, uważa swoje ramiona za szersze od bioder, bo przyjmuje za punkt odniesienie najszerszy punkt ciała zamiast zwrócić uwagę na kości i porównać szerokość miednicy z długością obojczyków. https://fitnessfactoids.wordpress.com/2017/09/08/typy-sylwetek-czyli-troche-o-ramionach-biodrach-i-taliach/comment-page-1/

    • Iskra (DC WE+KarE)

      Basia – ja pociągnę temat ramion. Sama mam ramiona ewidentnie szersze od bioder mimo, że wizualnie to biodra mam cięższe. Po prosu ramiona mam szerokie ale kościste więc nie ma tam dużo ciała, jakby samo rusztowanie ale jednak jakby zmierzyć centrymetrem krawieckim tak na płasko (a nie dookoła ramion i bioder) to w ramionach mam więcej niż w biodrach. Czy to oznacza że muszę mieć w konfiguracji jakiś etheral w którym ramiona są szersze od bioder? I ciągnąc tą myśl dalej – wydaje mi się, że znakomina większość kobiet każego typu ma ramiona szersze od bioder, wyjątkiem są może jakieś pojedyncze przedstawicielki typu TR. Właściwie każda kobieta jaką kiedykolwiek znałam na tyle żeby jej się dłużej przyjrzeć miała ramiona szersze od bioder. Ja to właściwie nie umiem podać przykałdu kobiety, u której byłoby inaczej. A jednak Etherali związanych z „szerszymi” ramionami jest tylko kilka – wyłapałam Słoneczny, Energetyczny i Bezkresny.

    • Aga SG

      Tak mi zaświtało, gdy czytałam Twój komentarz, Basiu, czy aby na pewno mocniejsze ramiona to wpływ yangu. Zerknęłam szybko na kilka celebrytek R, ktore wcale nie maja watlych ramion. A Ty masz sporo romantycznych Ethereali. Może i u Ciebie tak jest? Oraz dużo softu na drobnym, gaminkowym szkielecie?

  • Iskra

    Luci – chyba pisałyśmy komentarz jednocześnie. Ten artykuł, który podlinkowałaś faktycznie adresuje dokładnie ten temat o który mi chodzi. Faktycznie jest tam wyjaśnienie. Coś tu jednak jest na rzeczy – jakiś nieintuicyjny jest ten pomiar ramion i bioder. Z chęcią przeczytałabym jak Olga to rozumie bo dla mnie już nie ma innych autorytetów w tym temacie.

  • Basia

    Dziewczyny dzięki za odpowiedź <3 coś w tym faktycznie jest – przyglądając się sylwetkom na grafice w artykule, najbliżej mi do klepsydry. Ale z drugiej strony – mam prawie 10 cm różnicy między ramionami na wysokości pach, a pupą, to raczej dużo. Z trzeciej strony – dół sylwetki mam jednak okrągły i cięższy wizualnie, to nie jest tak żeby te ramiona wizualnie przeciążały. Skomplikowana sprawa. Właśnie też zastanawiałam się nad wplywem R, ale wszystkie romantyczne E mają ramiona węższe niż biodra, co zbiło mnie z tropu. 😉

    • Pati

      U mnie jest dokładnie tak jak pisze Olga. Mam z natury szczupłą budowę, BMI zawsze za niskie, czego bym nie robiła. I przy tym ramiona są proste i mam czasem wrażenie że mam szerokie bary. A potem patrzę obiektywniej, że jestem drobna i nie mam masywnych ramion, raczej bardzo wątłe. Nie warto analizować tak każdej części ciała bo to co my czasem w sobie widzimy bywa odmienne od tego jak jest w rzeczywistości.

  • Neptunka FG

    Jaki ethereal to animowane nadruki? Baśniowy czy jeszcze jakiś inny?

  • MK.

    Chyba Iskrzący?

    • Basia

      Patrzyłam sobie na zdjęcia Kim Kardashian bo mam bardzo podobne ramiona (kształt dołu w sumie też podobny, tylko w mniejszej skali) i chyba mnie olśniło. 😀
      Jeśli dobrze mi się wydaje, że w opisach yinowych E chodzi o to że biodra są bardziej masywne (wizualnie cięższe, pełniejsze) niż ramiona (nawet jeśli ramiona są proste i nie są szczególnie wąskie), to wszystko zaczęło mi się układać. Chyba że ramiona Kim są wynikiem działania jakiegoś yangowego E, to jednak jestem nadal w kropce. 😀

    • Lifen TR

      Basiu, podejrzewam, że u Kim to będzie Mahoniowy 🙂

    • luci

      Basiu, mnie też się wydaje, że sylwetka Kim jest pod wpływem ME. Wiele celebrytek R ma taką właśnie sylwetkę, gdzie, jak się przyjrzeć, ramiona są proste i wcale nie wątłe, ale to dół sylwetki jest tym, co się wyróżnia.

    • Basia

      Oj Mahonia to ja nie mam. 😉 Porównałam sobie swoje zdjęcie ze zdjęciem Kim i owszem kształt tych ramion jest identyczny, są bardzo proste, ale moje są jednak węższe, nawet jeśliby zeskalować całą Kim w dół. Jak to jednak perspektywa zmienia pojmowanie. Dobra, daję spokój z kwestią ramion 😀 jak to Pati napisała, ciężko o obiektywne spojrzenie jak się człowiek za bardzo nad czymś głowi, więc lepiej się nie głowić za bardzo. Dobrej nocy Dziewczyny!

  • Neptunka FG

    MK. , tak masz rację, są wymienione nadruki w Iskrzącym.

  • Pati

    Mam pytanie, może głupie ale zastanawiam się jak rozumieć słowa „może funkcjonować jako niezależny element składający się na nasz typ urody. Wówczas mówimy o etherealowym typie urody”. Kiedy taka sytuacja ma miejsce? Kiedy jeden etheral wyraźnie dominuje, tak że można wziąć wszystkie zalecenia z danego etherala i będą one kompatybilne z naszym typem urody? Wspominalyscie, że np mama jest głównie świetlista lub Olga wybiera Księżycowy… To kwestia wyboru, tego jak czujemy etheral? Bo każdy ma w swojej gromadce przynajmniej trzy etherale.

    • Moderator lothlorien

      Pati, ten komentarz odnosi się do Typologii Ethereal solo w oderwaniu od Kibbe. Nie jest to za bardzo kwestia wyboru, przecież wyglądamy jak wyglądamy.

    • Pati

      Ok, dzięki! Myślałam, że etheralowy typ urody oznacza, że jeden z etherali dominuje do tego stopnia, że jest samowystarczalny i może być jedynym wyznacznikiem stylu. Z wyborem chodziło mi o to, że decydujemy się w takim wypadku na ograniczenie do jednego etherala.

    • Aga SG

      Jeśli dobrze zrozumiałam, to Pati chyba chodziło o to, że osoba, która ma wiele Ethereali i może nieco żonglować stylem decyduje się zrezygnować z części z nich, i dla spójności stylu polegać na jednym. Na moje rozumienie to taktyka dla osób, u których jeden Ethereal mocno dominuje resztę.

      To też zależy od tego jak bardzo rozkładamy stylizację na czynniki pierwsze. Ja patrzę holistycznie. Dla przykładu, gdy ubiorę do Alabastrowej góry jeansy, srebrną delikatną bizuterię (kolczyki i pierscionki) i zrobię mój zwyczajowy makijaz (kreska i rzesy) to przy moim typie urody stylówka jest wyraźnie Alabastrowa. Gdyby się rozdrabniać to jeans jest Wietrzny, makijaż jest Gwiezdny, a bob z grzywką jest Francuski. Posiadam wszystkie te Ethereale i każdy ma swoją rolę, choć nie wychodzi na pierwszy plan.
      Ale gdybym zmieniła uczesanie na koczek z przedziałkiem, zrobiła wietrzne smoky eye, a jeansy zamieniła na czerwone cygaretki to efekt byłby tragiczny (choć Ethereale te same). Jak Loth podkreśliła w innym komentarzu – Olga przydzieliła nam takie a nie inne E, nie bez powodu 😉

    • Moderator lothlorien

      Odnosiłam się bezpośrednio do cytatu, który Pati przytoczyła 🙂

      Pati, analogicznie jak w innych typologiach, z pewnością można tworzyć jeden dosyć spójny etherealowy typ urody. Były przypadki czystych typów Kibbe, choć rzadkie. Wydaje mi się, że korzystanie z jednego tylko Ethereala to trochę jest wybór (ponieważ mamy jakieś wyobrażenie o sobie i o tym jak chcemy się prezentować) i z drugiej strony nie jest. Taki Ethereal musiałby spełniać warunki Ethereala bazowego, z którego możemy brać prawie wszystko, łącznie z fasonami. Jak Aga wspomniała, musi on wyraźnie dominować. Inaczej naszemu stylowi może czegoś brakować, np. akcji, ostrości czy wydelikacenia. Ale tu wracamy do kwestii wyboru – jeśli ktoś chce, czuje pewną potrzebę prezentować się w mniej optymalnym stylu i to mu się podoba, to oczywiście nikt tutaj tego nie zabrania. 🙂

      Jeżeli Olga później zechce, będzie mogła skorygować mój punkt widzenia.

  • Pati

    Tak jak pisze Aga o to mi chodziło z tym wyborem. Myślałam też że w przytoczonym cytacie chodziło o to że etheralowy typ urody oznacza że u kogoś wybitnie wybija się jeden z etherali. A tu chodzi o odejście od typu Kibbe i posługiwanie się samymi etheralami niekoniecznie wyrażanie się tylko za pomocą jednego z nich. To chyba możliwe jeśli chcemy mieć bardzo okrojony styl. Na przykład biorę Francuski lub Słoneczny ignoruję Świetlisty i Syreni które są od nich odległe.

  • Neptunka FG

    Jeśli chodzi o Świetlisty to nie jestem pewna czy można go tak całkiem pominąć skoro działa jako filtr. Ale może się mylę.

  • Eliza

    Czy wiązania pod szyją typu bow tie to też Baśniowy, czy już bardziej Różany? Przy Baśniowym Retro jest wiązanie pod szyją.

    Jest mi w takim wykończeniu dekoltu – o ile jest nieprzesadne (typu wielka kokarda) – bardzo twarzowo. Zastanawiam się, po jakim Etherealu to mam.

    Chodzi mi o coś takiego: https://cdn.marc-cain.com/out/pictures/generated/product/1/156_288_80/QA5502W02_110.jpg

    • Bims GE, FE, KryE, RE

      Myślę, że to mieszanka Kryształowego z Różanym. Mam takie wiązania w zaleceniach chociaż Baśniowego nie posiadam. 😉

    • Barci

      Eliza – Ja też lubię bow tie. Uważam, że samo wiązanie występuje w kilku Etherealach. Mam różową sukienkę w subtelne kwiaty właśnie z wiązaniem bow tie. W odbiorze jest kryształowo-różana (kryształ przez plisowania). Koszula którą podesłałaś wygląda francusko. W tym Etherealu też się obroni, przez podobieństwo do gawroszek. Baśniowego E nie mam, ale widzę ten rodzaj wiązania także i w baśniowym. Wszystko zależy od kolorystyki, charakteru danej rzeczy i całości ubioru.

  • Chupa

    Oj i nie jestem pewna czy świetlisty i słoneczny są takie odległe. Jako posiadaczka obu, podkreślając świetlisty czuję, że podkreślam też często słoneczny i odwrotnie, przez kolorystykę i „jasną aurę”. Ale może też dlatego ze bardzo mi gra w duszy świetliste wydelikacanie, zmiękczanie, zmniejszanie elementów dekoracyjnych,

    Swoją drogą, w odniesieniu do wpisu. Zgłaszam się jako świetliste wwo. 😀

    • Katana SN + Królowa (DA)

      Właśnie ostatnio pytałam się o Monicę Vitti w komentarzu i Olga przypisała jej i Świetlity i Słoneczny, jak się patrzy na jej zdjęcia z lat 60 jest właśnie takie wrażenie prześwietlenia, „jasnej aury”. Ciekawa jestem czy widzisz u niej jakieś wspólne cechy?

    • Cass

      Również jestem posiadaczką obu i w moim odczuciu są właśnie bardzo odległe. Słoneczny styl jest surowy i luksusowy. Świetlisty za to jest taki… miły i wygodny 🙂 chyba bliżej mu do Księżycowego. Również tak jak poniżej wspomniała Pati – w opisie Słonecznego Olga wspomina, że liczy się tu forma, nie kolor. Aura tych dwóch ethereali również wydaje mi się dość kontrastowa – z jednej strony mamy wrażliwość i delikatność, z drugiej wyniosłość i szlachetność 😀

      Jednak pomimo tych różnic dobrze mi się je komponuje w stylu, bo w obu mamy nacisk na minimalizm i monochromatyczność, co uwielbiam.
      W „wyjściowej” wersji podkreślam mój słoneczny ciepłymi odcieniami bieli, złotem, ale linie muszą być zmiękczone, więc stawiam na style nawiązujące do antycznej Grecji (zalecenia Olgi). Na co dzień jestem prawie wyłącznie świetlista, z dodatkiem bezkresności 😀

    • Pati

      Mam takie same odczucia Cass ?I w lecie połączenie tych dwóch etherali jest łatwe i wtedy czuję się najlepiej! Przyjrzałam się zdjęciom pani Vitti mimo że to nie do mnie było kierowane pytanie ?Widzę, że ważne są niuanse w doborze odcienia włosów. Mam wrażenie, że tak jak u mnie, lekko zbyt żółte odcienie lekko nienaturalne burzą ten odbiór świetlistego. To samo z makijażem oczu, niebieskie cienie odbierają harmonię. I mimo słonecznego, wydaje mi się że włosy wyglądają lepiej z lekką akcją, pofalowane lub luźno spięte niż idealnie proste.
      Bardziej się nie porównuję bo to piękna kobieta ?

    • Katana SN + Królowa (DA)

      Jestem ciekawa jak odbieracie tą sukienkę np? Ja widzę tu właśnie słoneczny potraktowany bardzo po świetlistemu- zmiekczony, skrócony, wygodny ale jednak nadal architektoniczny przez plisy materiału (jak w greckiej kolumnie) i minimalistyczna formę. No i biały kolor zadowalający oba ethereale:)
      https://render.fineartamerica.com/images/rendered/default/acrylic-print/6.5/8/hangingwire/break/images-medium/1-modesty-blaise-monica-vitti-1966-everett.jpg

    • Eloise

      Katana, ja tu widzę Kryształ ( materiał) z Iskrzącym (plisy) ?

    • Aga SG

      Cass, fajnie czytać jak pięknie się odnajdujesz w Etherealowej typologii, bez Kibbe, opierając się na Świetlistym, Bezkresnym i Słonecznym. Pamiętam zdjęcie Twojej szafy z komentarzy jeszcze na getthelook – gratuluję takiej spójności w stylu <3
      Jeśli mogę zapytać jakie inne Ethereale posiadasz? Dobrze pamiętam, że miałaś też Różany? Czy one nie wpływają u Ciebie na styl? 🙂

    • Cass

      hej Aga, dziękuję <3 ciężko było tę spójność wypracować, bo moja gromadka jest bardzo zróżnicowana: Świetlisty, Słoneczny, Syreni, Bezkresny, Wietrzny, Różany i Mahoń, wszystkie szczerze uwielbiam, ale nie wszystkie stylowo do mnie pasują.

      Moja baza w stylu to Świetlisty wymieszany z odrobiną Bezkresnego (uwielbiam zwłaszcza detale, buty, torebki), i czasem Wietrznego, ale tu nie mogę przesadzać, bo Świetlisty mnie blokuje :D, na wyjścia, tak jak pisałam, stawiam na złagodzony Słoneczny (mam na przykład tę sukienkę: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0568/5087/4548/products/1_429d7be0-dfb3-433f-b56b-6d3f7b077272_700x.jpg?v=1625402512 i wydaje się idealna dla mnie)
      z reszty biorę niestety tylko kolory (Różany, Syreni) i biżuterię (Mahoniowe kolczyki koła, Syrenie kolczyki)
      no i od tego roku moją ogromną słabość do Syreniego zaspokajam mieszkając nad morzem 😀

      u mnie też jest spójnie dzięki temu, że mocno ograniczyłam paletę kolorystyczną – moja szafa składa się jedynie z bieli, beżu, jasnych odcieni różu i błękitów, a najciemniejsze są u mnie tylko niektóre torebki i buty (brązowe, Bezkresne). Nawet zimą noszę się na jasno 😀

  • Pati

    Tyle że w świetlistym są ważne jasne barwy a Słoneczny jak to określiła Olga jest architektem i nie ogranicza się do barw, tutaj ważniejsza jest forma. Jeśli więc można myśleć o słonecznym jako o dowolnie przybierającym kolory a surowym i sztywnym w formie, to jest on odległy od świetlistego. Ale oczywiście mają wspólne mianowniki. I zdaję sobie sprawę, że ignorowanie takiego filtra ale też i innych etherali może nie wyjść na plus. Ja tylko zastanawiałam się co oznacza sformułowanie etheralowy typ urody bo zupełnie inaczej to zrozumiałam. Loth już mi to wytłumaczyła za co dziękuję ?
    Świetlisty też jest mi bliski bo cenię wygodę i ową dzidziusiowosc w wielu aspektach. No i w wielu rzeczach wyglądam do bani mimo, że w sumie krój nie jest zły, rozmiar dobry i kolor też do zaakceptowania ?

  • Barci

    Katana, Eloize ja tu widzę Słoneczny, za to absolutnie Kryształu. Kryształ wymaga zdefiniowanego kształtu, nawet jeżeli tkanina jest lżejsza. Słoneczny zaś buduje pion, kolumnę jak przy zaleceniach Dramatic. Gdyby suknia była długa, słoneczny byłby bardziej widoczny, ale stylem nawiązuje do stylizacji Natural, więc świetlisty może tutaj też jak najbardziej być. To taka trochę ładna, wygodna piżamka.
    Mimo wszystko słoneczny i świetlisty stylizacyjnie jest trudny do połączenia. Nie widniał jako stylowe połączenie w „Ustaleniu stylu”. Jak dla mnie różnice pomiędzy jednym a drugim Etherealem są tak duże, że niemal nie do ogrania. Ewentualnie potrzeba sporego wyczucia aby
    stworzyć coś naprawdę ładnego.
    Zapomniałam wspomnieć. Na zdjęciu sporą robotę na rzecz Słonecznego robi biżuteria, a właściwie kajdanki. No i bezsprzecznie Monica Vitti, której kreacja i kajdanki nie ujmują dostojności.

  • Aga SG

    Mam pytanie do Olgi, chyba że odpowiedź pomogą mi znaleźć moderatorzy 🙂
    We wpisie każdego Ethereala jest linijka dotycząca połączeń np tutaj : Baśniowy lubi łączyć się z Karmazynowym i/lub z Energetycznym – Czy to znaczy, że w twarzach o Baśniowych rysach często kryje się również Karmazynowy/Energetyczny, czy że te Ethereale dobrze łączą się w stylu? Na poprzedniej wersji strony była taka lista stylowych połączeń Ethreali. Czy to jest ich uproszczona wersja? 🙂

    • Moderator lothlorien

      Hej Aga! Ten punkt jest zawarty w sekcji Cechy urody i tego dotyczy 🙂 Niektóre takie połączenia można przełożyć na styl, choć nie wszystkie. Ale Baśniowy z Energetycznym jak najbardziej 😀

    • Eloise

      Ciekawe, jak jedna osoba może być różnie postrzegana. Ja w tej dziewczynie widzę pełnobazowe SG. Pierwszy rzut oka – buzia w kształcie serca, potem mnóstwo Alabastra i Baśniowego. Tak to widzę ?

  • Róża Biłko

    Hej, dla mnie Grimes jest bardzo FG, lub bardzo baśniowo-energetyczno-wietrzna (?) 😀

    • Katana SN + Królowa (DA)

      W sumie może FG ma więcej sensu 😀 Energetyczny też brzmi prawdopodobnie

    • Neptunka FG

      Myślę że jest Gamine z Baśniowym. Inne ethereale trudno mi zobaczyć ale może przez to że jej stylizacje są mocno awangardowe.

  • Eloise

    Mam pytanie o Olgę Bończyk, a nawet dwa pytania ? pierwsze to czy posiada Baśniowy Retro a drugie czy jest typem TR? Ona wydaje mi się taką osobą, w przypadku której minimalizm w stroju działa na niekorzyść, im prościej tym może nie aż źle tylko…no nie tak ? dorzucę jeszcze Karmazynowy i Gwiezdny. I druga Olga, tym razem Bołądź, u niej też widzę sporo Retro, no ale ona Classic więc trochę bardziej okrężna droga ?. W każdym razie w „Czasie honoru” wypadła świetnie, zero sztuczności. I Różany.
    Piszę to oglądając jednym okiem serial o Herculesie Poirot i znowu widzę Baśniowy Retro ? nic nie poradzę, to nieuleczalne ?

    • Lifen TR

      Olga Bończyk na pierwszy rzut oka wydaje mi się przede wszystkim Karmazynowa. Co do typu, to nie wiem, może Gamine? Ale nie twierdzę, że nie jest TR, kiedyś myślałam, że to taki charakterystyczny i łatwo rozpoznawalny typ, ale chyba jednak nie do końca. Bołądź nie wydaje mi się jakoś wybitnie retro, ale czasem jest tak, że dopiero odpowiednie stylizacje to wydobywają.

      Tak, serial o Herkulesie Poirot bardzo mi się kojarzy z Baśniowym retro, odcinki z panną Marple zresztą też. Oboje tacy kochani i staroświeccy, ach ten klimat dawnych lat 🙂 Ja z kolei piszę to oglądając serial Bridgerton i widzę Baśniowy retro u aktorki Simone Ashley:
      https://netflixlife.com/wp-content/uploads/getty-images/2022/03/1357916706.jpeg
      https://www.looper.com/img/gallery/bridgertons-simone-ashley-reveals-how-she-really-feels-about-season-2s-steamy-love-scenes/l-intro-1647388424.jpg
      Kreacje w serialu niekoniecznie to podkreślają, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że go posiada.

    • Moderator Jonathan

      Olga Bończyk – Gamine z mocnym Baśniowym i Karmazynowym
      Olga Bołądź nie ma Baśniowego Retro za to ma czystego Energetyka 😉

  • Aga SG

    Na liście zdiagnozowanych celebrytek w kompendium Baśniowy Retro znalazłam tylko u przedstawicielek SC i TR. Czy ze znanych Soft Gaminek posiadają go np Essie Davies albo Jenna Coleman?

    Sporo zdiagnozowanych SG posiada Baśniowy. Czy skoro wyróżniony aspekt retro jest w bazie tego typu, to znaczy że większość posiada i czysty Baśniowy i retro? np Helena Bonham Carter albo Felicity Jones?

    • Moderator Jonathan

      Baśniowy wcześniej funkcjonował bardziej jako całość.
      Dopiero później wydzielił się stricte Retro. Z bazą SG kompatybilny jest pełny Baśniowy – podstawowy plus Retro.
      Jeżeli jakaś SG posiada Baśniowy, to automatycznie posiada go też w wersji Retro.
      Tak z reguły bywa 😉

    • Aga SG

      Dziękuję za odpowiedź 🙂 Tak podejrzewałam, ale wolałam się dopytać. Wnioskowałam po przykładzie Heleny Bonham Carter. Ona jest tak bardzo Baśniowa, że nie miałam pewności jak to jest z resztą 🙂

  • Basia

    Też jestem ciekawa jak to jest z tym Baśniowym u SG. Wytyczne dla Retro są jednak różne od podstawowego Baśniowego, zwłaszcza jeśli chodzi o kolory. Na pewno nie u wszystkich jest diagnozowany jako komplet, bo osobiście miałam zdiagnozowany tylko Retro – w czasach kiedy nie miał jeszcze własnych wytycznych. Swoją drogą, wytyczne trochę namieszały mi w głowie 😀 bo okazało się, że wiele elementów, które lubię i stosuję, to czysta postać Baśniowego, nie przynależą do Retro, i teoretycznie nie mam podstaw, żeby z nich korzystać. (Ale i tak korzystam. :D)

  • Aga SG

    To ciekawe co piszesz, Basiu. Może masz pełen Baśniowy tylko ten aspekt retro jest szczególnie wart podkreślania w stylu?

    U mnie ten bazowy baśniowy retro tłumaczyłby dlaczego lubię i stosuję tylko te z wytycznych Różanego, które są wspólne właśnie z Retro albo z Alabastrem☺

  • Basia

    Na pewno pełny Baśniowy gra mi w duszy 😉 myślę że w stylu nie robi mi krzywdy, czerpię głównie z kolorów, materiałów i wzorów, fasony i klimat utrzymuję odpowiednie odpowiednie dla SG, bardziej yin. W sumie u mnie jest identycznie z tym Różanym, większość tego co z niego biorę wpisuje się w Retro/Alabaster. Nie wiem na ile ma to sens, ale mam wrażenie, że Różany w pewnym miejscu styka się z czymś Francuskim/Energetycznym (kontrasty, wyrazista geometria, jaskrawość koloru hot pink), czego nie jestem w stanie udźwignąć. U Ciebie pewnie ten jaskrawy aspekt kłóci się z Gwiezdnym? (Dobrze pamiętam, że jest u Ciebie mocny?) Generalnie mam wrażenie, że Gwiezdny i Retro też się w pewnym miejscu mocno zbliżają.

    • Aga SG

      U mnie jest podobnie. Baśniowy w duszy bardzo, a w stylu wykorzystuję pojedyncze elementy. Staram się jednak ich nie kumulować, żeby tak jak Ty, wciąż trzymać się bazy SG i yinu.

      Zgadza się 🙂 Dla mnie Gwiezdny i Retro są kwintesencją stylu TR – od razu mam przed oczami Rachel Weisz. Sama uważam, żeby nie odpłynąc zbytnio w tym kierunku, bo dodaje mi on powagi. Musi być przede wszystkim dziewczęco 😀 Ale też nie zbyt słodziutko (czysty Różany to nie to, raczej te wydelikacone elementy, które przeplatają się z AE i Retro)

      To prawda. Różany i Francuski mają sporo wspólnego. Różano-Francuska soft gaminka kojarzy mi się tak pin-up’owo. 🙂 Wzięłabym z tego Francuskie cygaretki i Różany top z dekoltem serce, ale poziom kontrastu już nie.

  • Pati

    Zastanawiam się jakim typem jest sanah i jakie ma etherale. Ostatnio urzekły mnie jej niektóre utwory. Wydaje mi się że Baśniowy retro całkiem fajnie się z nią zgrywa?

    • Eloise

      Kiedyś o nią pytałam, jeszcze na „starej” stronie ale jakoś temat się rozmył ? Do tej pory uważałam ją za R, ale po obejrzeniu najnowszych zdjęć skłaniam się ku SC z kierunkiem na R. W każdym razie na pewno ma Kryształowy, Różany i Syreni. Baśniowy Retro ? Nie jestem pewna, może wynikający z bazy. Jakem domorosły ekspert ?

    • Moderator Jonathan

      Ze względu na ograniczenia czasowe związane z nawałem pracy szefowa tymczasowo nie wykonuje pełnych analiz celebrytów na łamach komentarzy.
      Uprzejmie prosimy o inne zestawy pytań 😉 🙂
      Pozdrawiamy <3

    • Rodotka

      Ja tam właśnie u Sanah bardziej widzę już Baśniowy pełny – mam na myśli jej stosunkowo duże – szerzej rozstawione, duże oczy, grubsze takie „leśne” brwi i wyrazisty w stosunku do twarzy nos. Takie mam swoje wnioskowanie, nie wiem czy w ogóle dobre, o tych brwiach, że osobom z Baśniowy Retro będą pasowały takie nieco węższe, delikatniejsze, niż teraz wskazuje moda, brwi (kiedyś przecież rysowano sobie kreski – niteczki), a tym z Baśniowym yang, pasują takie szersze, naturalne, nieco krzaczaste, „magiczno-leśne”, o raczej naturalnym odcieniu, bez wypełniania kredkami, tudzież innymi mazidłami

  • Pati

    Księżycowy i Syreni też mi do niej pasują ale mogę błądzić ?

  • Neptunka FG

    Też jestem bardzo ciekawa ethereali i typu Sanah. Widzę Baśniowy retro. Oprócz tego wydaje mi się ze może Sanah ma Alabaster lub Kryształ? Typ wydaje mi się że raczej jakiś Yinowy.

  • Rodotka

    ..o ile Baśniowy w czystej postaci jestem w stanie wychwycić na twarzy bez większego problemu, o tyle Baśniowego w wersji Retro jeszcze do końca nie widzę – jesteście w stanie podpowiedzieć, kto Waszym zdaniem jeszcze go posiada?

  • Eloise

    Czy to jest Baśniowy Retro? https://st.mngbcn.com/rcs/pics/static/T3/fotos/outfit/S20/37055968_76-99999999_01.jpg?ts=1661332092464&imwidth=437&imdensity=2&impolicy=featured nawet sklep ją tak opisał, ale czy Etherealowo też tak będzie? Kolory to kawowy brąz i maroon, czyli pasują, tylko wzór jakby z innej bajki.

    • Moderator lothlorien

      Jak dla mnie tu jest EE (geometria), plus może Mahoniowy lub zwykły Baśniowy jeśli chodzi o kolory. Baśniowy Retro wg mnie nie za bardzo, może oprócz rękawów czy długości sukienki.

    • Eloise

      Nie znam za bardzo obu pań z wyjątkiem serialu, ale wg. mnie Rundle nie ma BaE Retro, nawet z opisu wyglądu nie pasuje jej, natomiast ta druga… może? Ona jest chyba FG?

    • Eloise

      Oj, ale wtopa? A czy Iza Kuna (DC) posiada Baśniowy Retro? Nie pamiętam już gdzie i w czym ją widziałam, ale byłam zaskoczona, że tak dobrze wygląda ucharakteryzowana na damę z początku XX wieku. Pewnie znowu przestrzelę ?‍♂️

    • Eloise

      Aaaaa jak fajnie ? pozwolę sobie wstawić zdjęcie, na którym mi się bardzo podoba https://images.app.goo.gl/J4qxyGn2j7hW1uAZ9. Ona ma chyba nietypową konfigurację jak na DC, bo coś mi tu jeszcze Kryształem u niej daje po oczach ? ta „paniowatość” jak to któraś z Was kiedyś określiła.

    • luci

      Zastanawiam, czy ta przepiękna kreacja Narali Dyer to jest czysty Baśniowy czy zawiera coś jeszcze?

      https://media.vogue.es/photos/5d35b3ed009bad000843a5e7/2:3/w_2560%2Cc_limit/GettyImages-1163371227.jpg

    • Moderator lothlorien

      Dodałabym tu chyba trochę Słowiańskiego 🙂

    • Eloise

      To wygląda jak Słowiański albo mnie oczy mylą ?

    • luci

      Olgo, ogromnie dziękuję za tę diagnozę. Niesamowicie wręcz podoba mi się Natalia w tej kwiecistej sukience jak również sukienka sama w sobie. Właśnie zamierzałam dociekać z czego wynika adekwatność fasonu, bo przecież nie z Baśniowego. Teraz już jasne. 🙂

    • Eloise

      Zobaczyć znaną osobę ubraną w stylu Słowiańskiego jest trudno, fakt. Jeszcze latem, w porze kwiecistych bluzek i sukienek jest jakby o niego łatwiej ale różnie bywa.
      Skoro jesteśmy przy celebrytkach, to czy Nicole Kidman posiada Słowiański? Reszta też mnie swoją drogą ciekawi, aż sprawdziłam w Etherealowych Diagnozach czy jest coś więcej ? bo była mowa o Kryształowym i chyba Iskrzącym? Może Karmazynowy?

    • Moderator Jonathan

      Wow, ale ona jest posągowa.
      Nie wiedziałem, że za młodu była bardzo Kryształowa.
      Z wiekiem coraz bardziej mi się podoba w stylizacjach pod Królową, mimo, że po zdjęciach z młodości widać, że też skręcała czasem w te klimaty.
      https://media-assets.vanityfair.it/photos/614c405a701059757d68295c/1:1/w_1280%2Cc_limit/photo0.jpg

    • Moderator lothlorien

      W Moulin Rouge miała stylizacje trochę królewskie/SD, szczególnie jeśli chodzi o biżuterię 🙂 Choć była tam na pewno domieszka orientu i innych stylów.
      https://pics.filmaffinity.com/Moulin_Rouge-460740792-large.jpg

    • Moderator Jonathan

      O ja, nie widziałem tego zdjęcia.
      No tutaj już całkiem na bogato, królewskość rzuca się w oczy 🙂
      Ciekawe jakby teraz się prezentowała w takiej stylizacji.

    • Rodotka

      Zakochałam się w tej słowiańskiej sukience Natalii Dyer – teraz będę śniła o niej po nocach ;D

    • Eloise

      Dziękuję ? analiza Nicole jest dla mnie chyba największym zaskoczeniem zarówno na tej jak i poprzedniej stronie. To w ogóle tak można być zawieszonym pomiędzy aż trzema typami? No tak, sama się czuję gdzieś pomiędzy DC a SD i SG a czasem jak mnie mocniej zniesie to i TR?

    • Iskra (DC) + Świetlisty, Wietrzny

      Bardzo ciekawy układ ma Nicole Kidman. Ona sama przeważnie stylizuje się na kryształowo a mi osobiście podoba się jak skręca w stronę Bezkresnego – tak ją wystylizowano w „big little lies”, kolory ziemi, proste, długie włosy.

      Inną aktorką o niejasnym typie Kibbe będzie Eleanor Tomlinson, zgodzicie się? Ma bardzo romantyczną buzię a za to jej wzrost, długie ręce, szerokie ramiona są mocno nacechowane Yang. Obstawiam Syreni i Bezkresny.

    • luci

      Z typem kibbe Nikole Kidman zawsze miałam ten sam dylemat co z Amber Heard: wzrost, sylwetka i elementy urody sugerujące FN ale ogólne wrażenie jakby Classic (co u Nikole jest chyba nawet silniejsze). Trzeba przyznać, że czasem opcja niewciskania osoby na siłę do jednego typu jest prawdziwą ulgą.

    • Iskra (DC) + Świetlisty, Wietrzny

      Ja widzę głównie Różany i Francuski. W sieci są jej zdjęcia w skórzanej ramonesce nabitej ćwiekami i moim zdaniem nie wygląda w niej korzystnie, tak jakoś przytłacza ją ta skóra. Na drugim zdjęciu z Twoich lików też ma wietrzną stylizację (czapka i katana) i też nie wygobywa to maksynmalnie jej urody. To oczywiście nie musi oznaczać, że nie ma Wietrznego ale jednak w moich oczach jest przede wszystkim Różana i Francuska.

      Co do Baśniowego to trudno mi powiedzieć ale nie wykluczyłabym go. Wklejam link do zdjęcia z Baściową stylizacją:

      https://jastrzabpost.pl/wp-content/uploads/2022/10/akpa20221009_ddtvn09_10_3505-683×1024.jpg

    • Eloise

      Zgadzam się z Iskrą co do Wietrznego, nie jest to najlepszy wybór dla Alicji. Ze swojej strony dorzucam Gwiezdny i Karmazynowy.

    • luci

      Ja widzę Baśniowy i Różaną szczękę. 😉 Jest niestety mało zdjęć. Zgadzam się z Iskrą co do nabijanej ćwiekami kurtki – przytłacza ją, być może przez nadmiar ćwieków i w spokojniejszej kurtce byłoby lepiej. W rysach widać też chyba Alabastrowy a w stylizacjach Francuski.

    • Kasia DC

      Mało niestety jest jej zdjęć, a szkoda, bo moim zdaniem urodę ma ciekawszą niż siostra. No, ale uroda rzecz gustu 🙂
      Moim zdaniem zdecydowanie ma Baśniowy i Różany.

    • Lifen

      A czy Doja Cat jest typem Romantic czy może TR wzmocnione Mahoniem? stawiam na któryś z tych typów, ale nie jestem pewna

    • luci

      Patrząc na konfigurację Alicji Wieniawy stwierdzam, że jednak układ pierwiastków oraz etherealowe dodatki są kluczowe. Patrząc na twarz obstawiałam SG (to chyba ten RE na czele + dodatkowe FE i BAE +młody wiek) i to mimo, że nie zgadzała mi się sylwetka. 😀

    • Lifen

      Dziękuję, Romantic to była moja pierwsza myśl, wyostrzenie wynika u niej pewnie z makijażu albo stylizacji. Mahoniowa uroda jest przepiękna 🙂
      Mahoniowy już od jakiegoś czasu jest na topie, i tak się ostatnio zastanawiałam, jaki będzie następny „modny” ideał piękna? i czy też będzie się wpisywał w jakiś Ethereal. Kim Kardashian, która w dużym stopniu wypromowała taki typ urody, ostatnio trochę już od niego odeszła i zmieniła styl (i figurę też)

  • Neptunka FG

    Mi jest trudno ocenić jakie ethereale w jakiej kolejności ma Alicja Wieniawa bo trochę mało jest zdjęć w internecie- ale widzę głównie Różany, Baśniowy, Francuski.

    Odnośnie Baśniowego to znalazłam perfumy, które bardzo kojarzą mi się z tym etherealem. Zara Bohemian Blubells, stworzone przy współpracy z Jo Malone (której inne perfumy widzę na tablicy Baśniowego).

    Pachną lawendowo-piernikowo, bardzo specyficznie, mi się akurat bardzo podoba ten zapach ale nie jest on bardzo typowy więc nie każdy go polubi. Jak czytam opinie w internecie to wielu osobom kojarzą się te perfumy z “chatka czarownicy”.

  • yen

    Zastanawia mnie, czy sympatia Caroline Polachek (1.61 cm) do Baśniowego znajduje swoje uzasadnienie w jej konfiguracji ☺️
    Jakim byłaby typem?

    https://dcxvepib5r3t6.cloudfront.net/attachments/file_s3s/61fd/142c/4a14/dd00/0730/11b6/original/CarolinePolachek_metalmagazine_4.jpg?1643975723

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8d/Caroline_polachek_door.jpg

    • luci

      Ależ mi trudno przyjąć, że ona ma tylko 161 cm wzrostu. Szczególnie na zdjęciach gdzie ma wyeksponowany Karmazyn wydaje się taka wysoka.
      https://numero.twic.pics/2022-07/caroline-polachek-beyonce-charli-xcx-christine-and-the-queens-coachella-numero-magazine2.jpg

    • Moderator lothlorien

      Nie wiem jaki to typ, ale widzę w niej coś Mahoniowego 🙂

    • Neptunka

      Tak, o Mahoniu tez myślałam bo na niektórych zdjęciach przypomina mi Cher z młodości. Natomiast nie znalazłam żadnych zdjęć w mahoniowym stylu.

      Ale Świetlisty tez mi się wydaje, że ma:

      https://static.wikia.nocookie.net/carolinepolachek/images/b/bc/Caroline_Polachek.jpeg/revision/latest?cb=20210717141150

      https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjM5NDE0NDc4MF5BMl5BanBnXkFtZTgwODYxMTg0MjE@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

    • Eloise

      Ja też widzę sporo Mahoniowego u niej plus jeszcze Syreni. Masz rację Luci, wydaje się sporo wyższa, to chyba sprawka wyostrzającego Karmazyna. Widać imho trochę podobieństwa do młodej Cher o ile to ma jakieś znaczenie. Nieśmiało strzelę w FG (?)

    • Neptunka FG

      Zaskoczeniem jest dla mnie brak Mahoniu choć faktycznie nie było takich stylizacji – ciekawe w takim razie jaki Ethereal odpowiada za podobieństwo do Cher – może Karmazynowy? Bezkresnego nie widziałam lub pomyliłam go z Świetlistym. 🙂

    • Iskra (DC) + Świetlisty, Wietrzny

      Trudne jest to diagnozowanie. Ja się totalnie myliłam w mojej prywatnej ocenie Caroline Polachek. Czy można o niej powiedzieć, że ma złożoną urodę? Nawet teraz, znając jej zestaw, trudno mi ocenić czy jej twarz jest bardziej słoneczna czy karmazynowa. A Bezkresnego to już w ogólę nie widzę, ślepa ja :D.

    • Moderator Jonathan

      Nie wiem czy dobrze mówię ale wydaję mi się, że Bezkresny będzie miał właśnie takie lekko zmysłowe, spokojne spojrzenie bez ciężkości Mahonia w oczach, taka wersja light 😀

    • Moderator Jonathan

      Joohoo 😉
      Fakt, widziałem kilka dziewczyn wyglądające na Gamine i często wyższe ale lepiej było im w krótkich i raczej nie miały BE 😀

    • Yen

      Dzięki wielkie za diagnozę ☺️

      Na fali porównania- czy była już rozpisana diagnoza Cher? Przedoperacyjnej, ma się rozumieć xD

  • Neptunka

    Dla mnie ma mocno Karmazynową urodę. Ale tez jeszcze widzę wpływ jakiegoś innego ethereala. Może to delikatny Świetlisty?? Ale nie wiem.

  • Rodotka

    Piszę tutaj, bo nie wiem gdzie to pytanie umieścić – jak uważacie opadające powieki to wpływ jakiego ethereala? Baśniowego Retro? Karmazynowego? Wietrznego? Czy to w ogóle nie jest cecha charakterystyczna dla żadnego E tylko może wystąpić wszędzie?

    • Avarati FG

      Hej, sama mam opadającą powiekę, taka uroda, a na pewno nie mam Baśniowego Retro, to mój wręcz „antyethereal” 🙂 Nie wiązalabym to specjalnie z żadnym Etherealem 🙂 Z drugiej strony może się to wiązać z wiotczeniem skóry zwłaszcza u starszych osób, więc myślę, że może się to pojawić w każdym typie, w każdym Etherealu, ale to zależy od budowy oka. Ja mam proste migdałki i brwi, które wysoko podniesione i do tego gęste. Według klasycznych reguł powinnam je zmniejszyć lub uprościć chyba, a ja je jeszcze podkreślam cieniami/maskarami i czeszę na mydle. Dobrze, że nie dałam się ich upitolić, kiedy była moda na absurdalnie cienkie brwi 😉

      Wracając do oczu… nie malowałam kresek, bo nie wiedziałam, jak to ma być dobrze zrobione… ale dzięki filmikom Redmylips Art się nauczyłam i mój makijaż w końcu dobrze się prezentuje. Teraz już wiem, czemu wcześniej malowałam się mocniej usta, a oczy zostawiałam lekkie – bo tak mi było łatwiej 😉

  • Rodotka

    Avarati, może to Wietrzny? Tak pytam, ogólnie, bo wg Kibbe to widzę, że chyba w każdym typie to występuje np. Cichopek typ SG, Kożuchowska chyba Classic, Jennifer Love-Hewitt TR, niby też miała, ale coś na nią patrzę ostatnio to domniemywam, że już zoperowana…. i tak kmniłam czy może to wynik jakiegoś wspólnego/wspólnych E 🙂 .
    Również jestem posiadaczką opadającej powieki – ale u mnie tak jak piszesz to już z wieku hahah xD – kiedyś nie miałam 😀 brwi mam dość tak wygięte w łuk, a linia zawsze ich w miarę naturalnie cienka była. Kreskę obecnie namaluję tylko taką jak najcieńszą, natomiast jeśli chodzi o cienie to na zamkniętym oku mogę niby „wymalować cały świat”, którego nie będzie widać, gdy oczy otworzę 😀 Rzęsy najważniejsze, no i usta obecnie, ale tak sądzę, że w moim przypadku to wskazane wręcz, bo tak mi po prostu korzystniej.

    • Mary

      Witaj, Rodotko! Również mam opadające powieki, ale mam silny Iskrzący i właściwie nigdy nie dodawały mi lat. Na pewno Olga doradzi Ci odpowiedni makijaż dostosowany do Twoich E. Mnie doradziła, jako że mam także Karmazynowy, klasyczną kreskę na górnej powiece przeciągniętą lekko w górę (2mm) przy zewnętrznym kąciku oka. Wykonałam sobie właśnie taki makijaż permanentny i wygląda to doskonale. Mam spokój do końca życia ?

  • Rodotka

    …a mi już nawet o makijaż nie chodzi 😀 ciekawość mnie zżerała, co to może być za E – o Iskrzacym nie pomyślałam – ciekawe bardzo! dziękuję

    • Mary

      To pewnie śmiech rozciąga nam oczy ?!

    • Mary

      Myślę, że może to być także domeną Bezkresnych, bo oni ciągle patrzą w dal i mrużą oczy ☺️. Opadające powieki nadają spojrzeniu powłóczystości, tęsknoty, ujmującego spokoju… Lubię takie twarze.

    • Rodotka

      Oj, tak to prawda 😀

  • mindy

    What is an anti-ethereal?

    • Avarati FG

      Anti-etheral? No, no, this term does not exist 🙂 We called in this way Ethereals and styles which are not compatible with us. For example I am Flamboyant Gamine with strong Wind Ethereal, so Retro Fairytaile’s style is not so good to me 🙂 Cristal, Retro Fairytale, Rose, Slavic… these Ethereals are not favorable to me. Worse… sometimes I dressed up in this way 😛

  • Anita

    Kochane dziewczyny czy polecicie jakieś perfumy podkreślające baśniowy retro (najlepiej gwiezdno-baśniowe…)? Moje polecone przez Olgę sa juz dawno niedostępne i jakoś od dłuższego czasu nie mogę znaleźć nic interesującego

    • Yen

      Spróbowałabym poszukać po lubianych nutach na Notino. Oprócz tego, jak kojarzymy zapachy z Etherealami, jest jeszcze indywidualna fuzja zapachowa perfum z PH skory, porą roku etc.

      w moim odczuciu dość retro wydźwięk mają perfumy łączące pudrowość, kwiatowość oraz aldehydy.

      Jednakże, jeśli chcemy ten Baśniowy retro podać w Gwiezdnej odsłonię, skupimy się bardziej na kwiatowości okraszonej czymś dodającym głębi, wieczorowości.

      Kiedyś przekminiłam białe kwiaty w kontekście Ethereali, i moim skojarzeniem z Gwiezdnym był kwiat pomarańczy- obecny np w Armani Code.

      Także poszukałabym połączenia irysa/ fiołka z tym kwiatem pomarańczy, opcjonalnie aldehydami i np bursztynem, tonką, wanilią…

    • Bims GE, FE, KryE, RE

      Zgadzam się z Yen co do „pudrowości” i aldehydów w perfumach Baśniowego retro. Do Baśniowego dodałabym tylko jeszcze paczulę i żywicę elemi. Paczula to moim zdaniem uosobienie tego Ethereala! Ziemista, a jednak tajemnicza i w jakiś sposób przystępna.
      Natomiast nie zgadzam jeśli chodzi o Gwiezdny i białe kwiaty- część z nich nie przeszkadza w „gwiezdności”(jak właśnie kwiat pomarańczy, kiedy jest słaby) ale jednak większość białych kwiatów kojarzy się podświadomie dość mrocznie.
      W większości kultur można znaleźć mity o duchach i demonach albo tragiczne historie związane właśnie z różnymi białymi kwiatami: np. mity greckie i historia Narcyza, meksykański mit o zdradzonej i kobiecie, której duch pozostawia zapach (a nawet kwiaty!) tuberozy, gardenia jako łzy księżyca i jej zapach towarzyszący duchom zmarłych narzeczonych, jaśmin wielkolistny prowadzący ludzi do (niekoniecznie) miłosnego szaleństwa, białe lilie jako kwiaty pogrzebowe, konwalia jako niewinna trucizna… trochę tego jest.
      Te skojarzenia też nie zaskakują mnie, ponieważ ze skórą niektórych ludzi pewne białe kwiaty reagują tak, że zaczynają pachnieć odrobinę „mięsnie” albo co gorsza nawet krwiście, to brzmi z kolei zbyt mrocznie jak na Gwiezdny a bardziej kojarzy mi się z Karmazynem. Z tego co pamiętam Armani Code był również kiedyś na tablicy Karmazyna. (Bardzo z tego powodu ubolewałam, ponieważ kiedy byłam nastolatką marzyłam o tych perfumach a teraz używam ich „nielegalne” z Etherealowego punktu widzenia.)

      Zapachy, albo raczej nuty zapachowe, które jednak kojarzą mi się z Gwiezdnym to niektóre nuty zwierzęce, balsamiczne, niektóre przyprawy i niektóre spośród słodszych/bardziej kremowych drzew- myślę, że dobrym przykładem będzie tutaj kumaryna, (już wspomniana przez Yen) tonka, drzewo sandałowe, drzewo kaszmirowe, niektóre(!!!) głębsze i „dojrzalsze” ekspresje wanilii (jak w Shalimar Guerlain, Un Bois Vanille Serge Lutens, Amouage Material) oraz mirra, osmantus i benzoes- które często używane są po to, aby właśnie dodać głębi w nutach bazy.

      Myślę że najbliższy temu opisowi spośród znanych mi perfum będzie właśnie Material od Amouage.

      Również wydźwięk Baśniowego Retro, jednak wydaje mi się, że zmierzający odrobinę w kierunku Królewskiego a niestety nie Gwiezdnego może mieć też potencjalnie Florence od Roberto Cavalii.
      Z kolei wydaje mi się, że Baśniowy Retro solo (chociaż może też z wpływem Kryształowego) to może być Lacoste pour femme i Narciso Poudree Narciso Rodriguez (w składzie widnieją co prawda białe kwiaty, jednak nuty pudrowe są tak mocne, że je zabijają- przynajmniej na blotterze).
      Niezłym kandydatem może być też Emporio Armani Lei Giorgio Armani.

      Jednak tutaj muszę zrobić duży disclaimer alert: nie bierz tego, co napisałam zbyt dosłownie. Tak jak powiedziała Yen chemia skóry ma znaczenie! Na mojej siostrze np. Paczula pachnie jak czekolada a na mnie jak- nie żartuję, jak odchody. Z kolei wszystkie perfumy balsamiczne moja skóra przetwarza w gourmandy. Ty na pewno też masz różnego rodzaju specyficzne „transformacje” zapachów. Dlatego bardzo polecam Ci testy!

    • Purple

      białe kwiaty to mi raczej w świetlisty, wydaje się, że kiedyś gdzieś o tym było, tu by Olga musiała się wypowiedzieć, to taka lekkość konwalie, gardenie, jaśmin itd… sama uwielbiam, są lekkie delikatne i na lato były kiedyś chyba w zdjęciach w galerii świetlistego z tej grupy zapachowej….baśniowy retro to dla mnie wanilia, pudrowe ciężko-słodkie być może, gwiezdny to taka kobieca elegancja, perfumy wieczorowate.

    • Yen

      O, dobrze jest moc porównać odmienne spostrzeżenia!

      w moim odbiorzr większość białych kwiatów, zwłaszcza w połączeniu z piżmem, dają efekt świeżego prania/ świeżości po prysznicu.
      Natomiast sprostuję, gdybym została opacznie zrozumiana: w moim komentarzu nie było powiedziane, że wszystkie białe kwiaty miałyby pachnieć Gwiezdnie ;D

      Dla przykładu reszta skojarzeń:
      Jaśmin oscyluje mi między Kryształem a Słonecznym,
      Gardenia odsyła do Alabastru, może świetlistego?
      Tuberoza kojarzyła mi się Alabastrowo- Karmazynowo (też lubię tę meksykańską legendę ❤️‍🔥)
      Konwalia- Słoneczny z dodatkiem
      Białe lilie- zaryzykuję: Angelic. (Wszak obecne w Ange ou Demon.)
      Do Gwiezdnego wracając:
      Shalimar wydaje mi sie dobrym tropem.
      Nuty zwierzęce z jakiegoś powodu bardziej wiązałabym z cięższym etherealem- byc może Mahoniem.

      Świetny przykład Bims z paczulą. Mam wrażenie, że z tą nutą w ogóle nie ma letnio- albo pachnie konkretnie i ładnie, albo konkretnie zmusza do szorowania nadgarstków.
      Przykład- komentarze na fragrantice pod Angelami. Cudowny rozdźwięk XD
      Ja tam lubię, choc na skórze wybrzmiewa bardziej Futuro niż Retro.

      A może to po prostu różne oblicza Baśniowego Ethereala ☺️

    • MI

      Super rozwinęłyście dziewczyny temat. Dziękuję za wskazówki. Sama miałam zapytać o perfumy dla alabastrowego i świetlistego.

    • Bims

      Yen, wydaje mi się, że w większościowo bardzo trafnie ujęłaś „wizualne” Ethereale tych kwiatów. Zastanawia mnie jednak coś innego. Olga niegdyś pisała to bodajże przy czarnym bzie, że jego kwiaty są Świetliste, natomiast zapach Baśniowy. W moim komentarzu kierowałam się więc wyłącznie nosem, zaniedbując wygląd tych kwiatów.
      A poza tym i w ich przypadku chemia skóry czyni magię. Na mojej skórze białe kwiaty poza jaśminem pachną miodowo, natomiast jaśmin cytrusowo. Znam jednak kobiety, których skóra nie współgra z tymi nutami w „łagodny” sposób.

      O tak! Zwierzęce nuty, zwłaszcza w połączeniu z dymnymi, kawą i odrobiną słodyczy również mi mocno przywołują skojarzenia z Mahoniowym! Taki Opium na przykład. (Co za EFEKT na mojej bardzo mahoniowej koleżance z bliskiego wschodu! Dusza tego zapachu wręcz na niej kipi!)

      Angel to na prawdę dobry przykład! Szczęście masz! U mnie było godzinne szorowanie nadgarstka z miernym efektem 😉😂
      No właśnie, taki futuryzm przywołuje u mnie skojarzenia pomiędzy Baśniowym a Słoneczym. Ciekawa sprawa swoją drogą, jak pojemny jest Baśniowy, jednak w sumie skoro jego korelujący żywioł to ziemia, to chyba naturalne będzie jeśli pojawi się w nim aspekt pojemności.

    • Neptunka

      A mi się Baśniowo kojarzą perfumy Jo Malone Zara Bohemian Bluebells, o których kiedyś pisałam. Ale to z klasycznym Baśniowym, nie retro. Baśniowy Retro to mogą być klasyczne perfumy starej sztuki pefumiarskiej. Może rzeczywiście pudrowe nuty? Choć pudrowe nuty kojarzą mi się też z Alabastrowym. Wiec może pudrowo- kwiatowe? Dla Gwiezdnego wspominane były perfumy wieczorowe, a na tablicy widzę wymienione: Dior Addict, Dolce Gabbana intense, Tom Ford Jasmine Rouge i jeszcze inne.

    • Yen

      Bims, nic nie mówiłam o wizualiach tych kwiatów, bo te najbardziej odsyłają mnie do… Świetlistego z kolei xD

      Swoją drogą, jeśli o wizualiach mówimy- pamiętasz może, czy w kolażach perfumy zostały dobrane na podstawie wyglądu flakonu, nut zapachowych, czy obu czynników?

  • Mero

    Mam pytanie dotyczące twarzy Baśniowego retro. Usta z kolażu jego przedstawicielek wydają mi się bardzo charakterystyczne, niby wąskie, ale pośrodku pełne (zwłaszcza u tej dziewczyny po prawej). Czy możliwe jest posiadanie tego E, jeśli ma się takie właśnie usta, ale reszta opisu niezbyt pasuje? I jak odróżnić twarze Baśniowego retro od Karmazynowego poza tym, że pierwsze są yin, a drugie yang i Karmazyn ma wyraźniejsze kości policzkowe i wydatniejszy nos?

    • Moderator Jonathan

      Tak spontanicznie to myślę, że Karmazynowa twarz jest o wiele bardziej surowa w odbiorze, usta oprócz wąskich mogą też wydawać się optycznie wydłużone. Baśniowa twarz kojarzy mi się bardziej jak bardzo dawne malowidło z epoki Renesansu 🙂

Leave a Reply