Sed ut perspiciatis unde omnis iste
natus error sit voluptatem accusan
tium doloremque laudanti.
Instagram
Follow me
Dramatic – Olga Brylińska Image Consultant
20542
page-template-default,page,page-id-20542,page-child,parent-pageid-20535,eltd-core-1.1.1,audrey-ver-1.5,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-right,eltd-header-centered,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-animate-height,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-side-menu-slide-from-right,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive
Arystokratka
Dramatic
WPIS ARCHIWALNY

Poniższy wpis został oryginalnie opublikowany w 2015 r. na mojej poprzedniej stronie, GET the LOOK. Niektóre informacje zawarte w treści mogą być nieaktualne. Na dzień dzisiejszy pracuję i analizuję głownie w oparciu o stworzoną przeze mnie typologię Ethereal.

Stylizacje zamieszczone na Pintereście oraz mój Instagram są bieżącymi i świeżymi źródłami informacji.

KSZTAŁT SYLWETKI – RYSY TWARZY – GARDEROBA

Kobietę typu Dramatic najlepiej charakteryzuje określenie – arystokratka. David Kibbe skupiał się tylko na kształtach twarzy oraz sylwetki, nazywając kobietę Dramatic ostrą, wydłużoną i kanciastą. Nie brzmi to zbyt ładnie dla osoby, która właśnie dowiedziała się, że reprezentuje jeden z najbardziej maskulinistycznych typów urody (drugi to Flamboyant Natural). Kobiety chcą czuć się kobieco. Epitety pana Kibbe, w przypadku typu Dramatic, nie szczególnie temu sprzyjają. Dlatego warto spojrzeć na ten typ z innego punktu widzenia. Odkryć w kobiecie Dramatic szlachetne rysy, królewską postawę, dystyngowane ruchy. Owszem, roboczo, należy przeanalizować strukturę kości oraz budowę ciała, ale potem całość należy ubrać w jak najbardziej stylowe epitety.

David Kibbe skonfrontował typ Dramatic z typem Flamboyant Gamine ze względu na przewagę cech z punktu A (patrz TEST). Jednak tak naprawdę typ Dramatic najłatwiej pomylić z Flamboyant Natural. Oba typy najczęściej reprezentują kobiety wysokiego wzrostu, o podobnym typie sylwetki (prostokąt lub rożek) oraz o mocnych, wyrazistych rysach twarzy. Przy czym kobiety Dramatic mają drobniejszą strukturę kości, dużo ostrzej zarysowane kontury sylwetki oraz twarzy. Różnicę między tymi dwoma typami najlepiej wykazać na przykładzie modelek – współczesnych oraz tych z lat 90-tych. Dziś na wybiegach najczęściej można zobaczyć typ Dramatic. Zaś ikonami modelingu w latach 90-tych najczęściej były kobiety o typie Flamboyant Natural (masywniejsza sylwetka, większy biust).

Claudia Schiffer nawet po zrzuceniu paru kilogramów, nigdy nie miałaby takiej sylwetki jak Anja Rubik. Jej budowa zawsze byłaby masywniejsza, ze względu na mocniejszą budowę kości, na ich większą szerokość.

Anja jest dość drastycznym przykładem, ze względu na bardzo szczupłą sylwetkę. Jednak niewątpliwie należy ona do typu Dramatic.

Wracając jeszcze na chwilę do lat 90-tych, warto wspomnieć o Lindzie Evangeliście. Zdecydowanie wyróżniała się ona urodą na tle plejady modelek z tamtego okresu. W przeciwieństwie do Claudii Schiffer czy Cindy Crawford, które są typem Flamboyant Natural, Linda to wyrazisty typ Dramatic. Poniżej zestawienie Lindy – Dramatic oraz Cindy – Flamboyant Natural. Wyraźnie widać różnicę nie tylko w rysach twarzy, co jest oczywiste, ale przede wszystkim w budowie ciała. Linda jest zdecydowanie drobniejsza, ma węższe ramiona, szczuplejsze ręce i nogi.

Przy okazji warto omówić garderobę obu pań. Cindy ma sukienkę w typie Dramatic, która niefortunnie eksponuje oraz powiększa jej barczyste ramiona. Da odmiany Linda ma na sobie strój, który bardziej pasowałby do kobiety typu Classic (chodzi o klasyczne groszki). Fason sukienki nie jest najgorszy, ot minimalistyczna klasyka. Niestety groszki w połączeniu z koronką kompletnie kłócą się ze zdecydowaną urodą Lindy, są zupełnie z innej bajki. Zresztą sukienka w ogóle jest fatalna. Kto i po co doszył jej tą koszmarną koronkę? Nie wiadomo. Cóż, takie uroki mody minionych lat.

DRAMATIC – SYLWETKA – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

  • Wzrost – od ok. 167cm wzwyż
  • Długie linie pionowe
  • Typ sylwetki – najczęściej prostokąt
  • Ramiona – proste, kanciaste, szczupłe
  • Ręce i nogi – długie, wąskie
  • Dłonie i stopy – najczęściej wąskie i długie, ale nie jest to stuprocentowa reguła
  • Biust – mały
  • Talia – smukła, szczupła
  • Biodra – przy prawidłowej wadze równoważą szerokość ramion
  • Przedramiona – smukłe, szczupłe

DRAMATIC – TWARZ – CECHY CHARAKTERYSTYCZNE

  • Szczęka – ostra, wyraźnie zarysowana, z odznaczającą się brodą lub kwadratowa
  • Nos – ostry, wyrazisty
  • Kości policzkowe – wysokie, ostre, wyraźnie zarysowane
  • Oczy – wąskie, proste lub w kształcie migdała, mały lub średni rozstaw
  • Usta – najczęściej proste i wąskie, czasem mogą być szersze, ale nigdy bardzo pełne
  • Policzki – napięte i szczupłe (nawet  w przypadku nadwagi)

DRAMATIC – FRYZURA & MAKIJAŻ

David Kibbe zaleca eleganckie, gładkie, geometryczne fryzury odsłaniające twarz. Być może dla wielu kobiet typu Dramatic będzie to najlepsza opcja. Jadnak fryzura jest sprawą mocno indywidualną. Każda kobieta Dramatic wygląda nieco inaczej, ma inny rodzaj włosów, kolorystykę, a nawet kształt twarzy. Linda Ewangelista, kobieta kameleon, wyglądała fantastycznie prawie w każdym cięciu oraz kolorze. Teraz wyobraźmy sobie Anję Rubik w gładko uczesanych włosach, odsłaniających całą twarz. Byłoby mocno nieciekawie. Z kolei Keira Knightley bardzo dobrze wygląda zarówno w bobie przysłaniającym policzki jak i w dłuższych falach, czyli obu fryzurach nie zalecanych przez David’a Kibbe dla typu Dramatic. Kwestia grzywki również jest otwarta. Większość kobiet typu Dramatic wygląda w niej niekorzystnie, ale są i takie twarze w tym typie, którym grzywka wyraźnie służy.

Jedno jest pewne. Należy unikać ostrych, męskich cięć. Specyfika urody Dramatic sprawia, że przy bardzo krótkich włosach twarz nabiera zbyt męskich cech. Co innego gładkie upięcia, włosy zaczesane do tyłu lub za uszy. One odsłaniają twarz, ale w zupełnie inny sposób. Są ascetyczne, ale kobiece.

Makijaż typu Dramatic zdaniem David’a Kibbe powinien być konkretny i wyrazisty. Mocne podkreślenie oczu i kości policzkowych połączone z intensywnymi ustami. W tej kwestii również trudno autorowi przyznać stuprocentową rację. O ile taki makijaż rzeczywiście sprawdza się w przypadku ciemnowłosych Dramatic, o tyle zupełnie nie pasuje kobietom o jasnej kolorystyce. Akcent na oczy? Jak najbardziej, tu potrzeba mocy. Kości policzkowe – skoro same z siebie są wyraziste, po co je dodatkowo farbować? Chyba, że w makijażu wieczorowym lub fotograficznym. Usta – mocny kolor szminki nie koniecznie pasuje jasnym, stłumionym Dramatic. Za to jest niezbędny jest u ciemnowłosych. Poniżej kilka przykładów właściwego makijażu dla typu Dramatic, o różnych typach kolorystycznych. Przy okazji zdjęć z makijażem, warto zwrócić uwagę na fryzury, które niekoniecznie spełniają warunki pana Kibbe, za to całkiem pasują noszącym je kobietom (wszystkie to typ Dramatic).

DRAMATIC – GARDEROBA & BIŻUTERIA

Motywami przewodnimi stylu Dramatic są hasła – elegancja i szyk. Nie znaczy to bynajmniej, że kobiety o tym typie urody muszą zrezygnować z  wygodnych, codziennych stylizacji. Chodzi o ostrość i zwartość w kształtach garderoby oraz dodatków. Ubrania muszą być dobrze dopasowane. Mają mieć ostre, wyraźne linie.

WSKAZANE SĄ:
  • zaznaczone ramiona
  • dobrze dopasowane wszystkie części garderoby
  • utrzymywanie linii pionowych
  • asymetria
  • dekolty V
  • dopasowane golfy
  • wysokie kołnierze
  • męski look
  • marynarki z ostrymi krawędziami
  • klasyczne ramoneski
  • skórzane płaszcze
  • długość midi za kolano
  • długość maxi (tylko wąskie)
  • asymetryczne detale ozdobne
  • prostokątne torebki o zdefiniowanym kształcie
  • buty do szpica
  • modernistyczna biżuteria o ostrych kształtach
UNIKAĆ NALEŻY:
  • ubrań oversize
  • stylu retro
  • stylu boho
  • stylu romantycznego
  • stylu dziewczęcego
  • lejących dekoltów
  • lejących golfów
  • nieokreślonych kształtów
  • zbyt szerokich rękawów
  • spodni szerokich w udach
  • obniżonej talii
  • podwyższonej talii
  • rozkloszowanych spódnic i sukienek
  • falban
  • kokard
  • koronek
  • groszków
  • kwiatów
  • poziomych pasków
  • akwareli
  • szyfonów
  • bardzo ciężkich tkanin
  • torebek o niezdefiniowanym kształcie (np. worków)
  • butów z okrągłymi noskami
  • drobnej, delikatnej biżuterii
Aby zarezerwować termin analizy, kliknij w poniższy link:
Rezerwuj termin