Luksus w dobrym guście, kobieca klasyka, łagodny minimalizm. Styl Kryształowego Ethereala to połączenie łagodnej klasyki z powszechnie rozumianym stylem romantycznym. Przy czym kryształowy romantyzm jest dopracowany, wymuskany, zawsze perfekcyjny, a wytyczne stylu dopuszczają zwarte formy i nieco ostrzejsze linie niż ma to miejsce w stylu Syreniego Ethereala.
Styl Kryształowego Ethereala nawiązuje do wytycznych Classic, Soft Classic i Romantic. Jest on łagodny, ale nie wybitnie romantyczny. Bardziej zwarty i zawsze elegancki. Opiera się na stonowanej kolorystyce. Wprowadza monochromatyczność oraz jasne barwy. Wyklucza wszelkie desenie oraz wyraziste elementy ozdobne. Wyjątek w tej kwestii stanowią biżuteryjne dekolty. Ale i one nie mogą być zbyt ciężkie wizualnie, czy teatralne.
Poziom wyważenia aspektów – Classic, Soft Classic, Romantic zależy od całej etherealowej konfiguracji.
Kryształowy makijaż głownie opiera się na wytycznych dla bazy Soft Classic. Pojawienie się czerwonej szminki oznacza np. wpływ Francuskiego lub Słowiańskiego.
Kryształowe fryzury bazują głównie na długości do ramion i long bobie. Maksymalna dopuszczalna długość – włosy sięgające połowy pleców. Charakterystyczne dla Kryształowego są włosy falowane. Fryzura musi być dopracowana. Nie ma mowy o nieładzie i wietrze we włosach. Na wieczór i na szczególne okazje idealne będą hollywoodzkie fale.
Najwyższy stopień kompatybilności to bazy:
Soft Classic
Classic
Romantic
Drugi stopień kompatybilności – Theatrical Romantic (romantyczny aspekt stylu TR).
Wspólne punkty Kryształowego i innych Ethereali przedstawiają się następująco:
Syreni Ethereal – pełny aspekt romantyczny (w tym m.in. perły oraz wszystkie rodzaje tkanin i zdobień)
Alabastrowy Ethereal – perfekcja, idealnie dopracowany styl
Różany Ethereal – kolor różowy (w Kryształowym zawsze jasny i stonowany)
Francuski Ethereal – klasyka (w Kryształowym zawsze mocno stonowana, nigdy nonszalancka)
Iskrzący Ethereal – błyskotki (w Kryształowym zawsze transparentne, zawsze podane z umiarem i w eleganckiej odsłonie)
Bezkresny Ethereal – stonowana kolorystyka
Zupełnie osobno warto omówić mocne powiązanie Kryształowego z Baśniowym Retro. Jeżeli chodzi o cechy urody, Kryształowy i Baśniowy Retro łączą głównie podobny typ sylwetki i tonowanie kolorystyki. Jednak twarze są już nieco inne. W Baśniowym Retro nie odnajdziemy kryształowej delikatności, kojarzącej się czasem z delikatnością Świetlistego Ethereala. Rysy Baśniowego Retro są nieco ostrzejsze, a twarze bardziej charakterne, przywodzące na myśl urodę gwiazd z lat trzydziestych i czterdziestych ubiegłego wieku (patrz zdjęcia prezentujące rysy twarzy). Dlatego też wytyczne stylu Baśniowego Ethereala, mimo że bazują na podobnych do kryształowego stylu fasonach, nie są powieleniem pełnych wytycznych Kryształowego. Styl Baśniowego retro jest bardziej złożony, bogatszy w detale, cięższy wizualnie. Owszem, widać w nim wyraźne echo wytycznych Kryształowego, jednak całościowo style te są różne, dostosowane do odpowiadających im cech urody.
Najbardziej charakterystyczne elementy stylu Kryształowego Ethereala poniżej.
LINIE, FASONY, STYL
miękkie linie
zakrzywione linie
proste linie łączone z zakrzywionymi
klasyczne krawiectwo w kobiecej odsłonie
fasony idealnie dopasowane
subtelne zaznaczanie talii
lekko rozkloszowane fasony
miękkie trapezy
sukienki i spódnice szyte z poszerzających się dołem klinów (fason idealny dla gruszek)
Poszczególne elementy stylu należy dostosować do cech urody oraz do całej etherealowej konfiguracji.
Kryształowy, jak i wszystkie pozostałe Ethereale, może funkcjonować jako niezależny element składający się na nasz typ urody. Wówczas mówimy o etherealowym typie urody. Omijamy typologię Kibbe oraz klasyczną analizę kolorystyczną.
CECHY URODY
tonowanie, rozjaśnianie i opcjonalnie ocieplanie kolorystyki
fizjonomia z przewagą cech Yin
średnio mocna budowa ciała
sylwetka – lekko krągła
wzrost – średni
ramiona – węższe od bioder
talia – średnie wcięcie
biust – średniej wielkości
muskulatura – niski poziom
kończyny – niezbyt długie
oczy – średniej wielkości
nos – mały
usta – wąskie
kości policzkowe – niezaznaczone
brak wyrazistości w urodzie (bez względu na kolorystykę własną)
klasyczne rysy
Kryształowy lubi łączyć się z Baśniowym Retro lub ze Świetlistym
Powyższa lista przedstawia cechy urody, za które odpowiedzialny jest Kryształowy Ethereal w swojej czystej formie. Należy pamiętać o tym, że to jak ostatecznie wyglądamy, jest wypadkową kilku Ethereali.
Nie miałam samej analizy Ethereal w oderwaniu od Kibbe (jeszcze), ale kiedy przeczytałam Kryształowy, wszystko kliknęło jak nigdy wcześniej. Kryształowy ma wszystko to, czego brakowało mi w Soft Classic, a co kiedyś tłumaczyłam nieczystym typem bazowym. No i nagle świat stał się prostszy 😀 Jaram się! I dziękuję pięknie Oldze za tak idealny opis <3
Btw, polecam czytelniczkom przeczytanie wszystkich Etherealowych wpisów, ponieważ kryją się tam bardziej ogólne smaczki dotyczące analizy kolorystycznej, diagnozowania, czy Kibbe. 🙂
I think that last outfit might have some strong Mermaid essence as well due to the sheer fabrics and long frills. The crystal is clearly there in color and styling but the dress itself strikes me as Mermaid. Regardless, she looks fantastic in all these pictures, such an elegant lady!
Moderator lothlorien
You’re right, Sage, I think it’s Mermaid first and foremost, and Crystal only in the color.
Bardzo mi się podoba Kryształ, jest taki elegancki, lekki i zwiewny. Pasuje na lato i zimę. Niestety od początku wiedziałam, że na 100% go nie mam.
A codzienna kryształowa sukienka to pewnie będzie taka jak druga od góry po prawej, na pierwszym kolażu. Możliwe też pewnie są inne sukienki w tym typie tylko kremowe albo beżowe
Ten Etheral jest piękny ale robi mi tak dużą krzywdę wizerunkową, że to aż szokujące, że takie ładne ciuchy mogą tak źle na kimś wygladać. Wyglądam w nim pańciowato, zbyt grzecznie, jak zagubiona uczennica a jednocześnie dodaje mi przynajmniej +10 lat. Gdybym miała się tak maksymalnie podsumować na podstawie analizy Olgi to powiedziałabym o sobie „eteryczność na yangowej bazie”. Chyba dlatego Kryształ tak ode mnie odstaje – tu jest jednak sporo energii yin. Ciągnąc tą myśl dalej – nawet Baśniowy czy Bezkresny, których nie mam za grosz, nie wyglądają na mnie tak źle jak Kryształ, a przecież są to style wyraziste. Z resztą nie tylko Kryształ jest tak bardzo nie mój ale akurat jest to styl na tyle klasyczny, że odruchowo można go posądzać o to że każdemu doda uroku – no jednak nie.
Iskro, bardzo rozumiem. Ja w Kryształowych ciuchach wyglądam na chorą, zmęczoną, niemrawo, staro. A kiedys tak bardzo mnie pociągały takie pudrowe róże, fasony itd. Chyba najgorszy dla mnie ze wszystkich E to właśnie KryE /i moze jeszcze Słowiański, ktory aż mnie gryzie w twarz/.
Lifen TR
Jestem pod wrażeniem Kryształowego, ale jakoś do niego nie tęsknię. Po wgłębieniu się w wytyczne widzę, jak bardzo ten E stawia na elegancję i reprezentacyjny wygląd (zawsze makijaż i starannie ułożone włosy, nawet taki szczegół, jak brak naszywanych kieszeni! wyobrażam sobie, że Kryształowa Dama pewnie zawsze ma przy sobie torebkę i tam trzyma wszystkie drobiazgi 😉 Obiektywnie to bardzo ładny i ponadczasowy styl. Jednak trochę brakuje mi w nim elementu zabawy czy niezwykłości. Potrzebuję więcej luzu, więc z eleganckim Kryształowym mi nie po drodze.
Sandra
HI. Typolgy etheral , follows the same as Kibbe: weight distribution, finish, body contrast and vertical line? Brasil.
Drogie dziewczyny, macie pomysł na sukienkę dla babci Kasi z okazji chrzestu wnuka? 🙂 Termin – czerwiec, więc raczej lato. Najchętniej chyba bym optowała za Babcią Kryształową.
Wydaje mi się, że to ona widnieje na tytułowej stronie kryształowego? Ma jakiś classic vibe ? I coś mi się kołacze, że była tu kiedyś wspomniana jako któryś typ z grupy classic ale mogę się mylić.
Ciekawe, że Amber ma prawie takie same E jak Yvonne Strahovski, z dodatkiem FE (który jest bardziej kompatybilny z N), a jest FN, a Yvonne to N. Od czego to zależy?
1. Soft Classic – Kryształowy lub Kryształowy z Baśniowym Retro
2. Pomiędzy Gamine a Soft Gamine + wyraźna domieszka grupy Natural, ogólnie żaden w miarę czysty typ Kibbe – Świetlisty + Alabastrowy
3. Fason najbliżej Soft Gamine – Kryształowy + Alabastrowy
4. Classic z kierunkiem na DC – Kryształowy + Słoneczny
Tą ostatnią bym ubrała ale w granacie bo wtedy tak francusko trochę, to dla grupy classic raczej może być dla niektórych, choć ja już odeszłam od typologii Kibbego i mi dużo lepiej z tym .
im ładnie ale ja co najwyżej do spania jakieś jedwabie czy co tam one mają 🙂 tak jak piszesz-pościelowo…Choć zależy na kim. Takie opływowe to chyba najładniej na krągłych kształtach wyglądają tak myślę. Jakieś R? Taka klepsydrowa sylwetka w każdym razie.
Moderator lothlorien
Powiedziałabym, że slip dress w różnych formach może pasować różnych typom urody, wszystkie te sukienki powyżej bardzo się od siebie różnią. Co do Ethereali to wydaje mi się, że Kryształowy może być jednym z głównych E tutaj. Typ Kibbe – na tablicy SC u Olgi jest taka sukienka: https://pl.pinterest.com/pin/640988959440240398/
Btw nie dam sobie ręki uciąć, ponieważ mogło to być omawiane na Get the look, ale już nieaktualne – w tym przypadku please disregard 😉 – natomiast Victoria to raczej G, Gwyneth – DC/C, Claire Danes w zamierzchłych czasach GTL była SC, Rihanna – SC. Amber Heard jest C wg Pinteresta Olgi.
Kasia DC
Sukienki oczywiście się różnią i rzeczywiście w zależności o fasonu/koloru itd może to być inny typ K i E, ale chyba tak generalnie (przynajmniej w mojej ocenie) najlepiej w tego typu sukienkach wyglądają kobiety dość drobne i szczupłe (mam tu na myśli takie typowe slip dress).
Również jestem zdania, że Kryształowy może być wiodącym E jeśli chodzi o ten typ sukienki, nie wiem czemu, ale kojarzy mi się też tu jakoś księżycowy (może dlatego, że kojarzy mi się ze snem 😉 ) i w takiej bardziej seksownej, drapieżnej wersji karmazyn https://stylecaster.com/wp-content/uploads/2016/05/bella-hadid.jpg?resize=1462,2048
Moim zdaniem świetnie prezentuje się też w tego typu sukienkach Sienna Miller (ktoś wie jaki to typ K i E ?) https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/01/09/14/3BFE217A00000578-0-image-m-397_1483973519740.jpg
Jeśli chodzi o typy K to Claire Danes jest opisana tutaj jak DC ( no i dla mnie to DC 😉 ), Gwyneth Paltrow to moim zdaniem też DC (ewentualnie C), ale ponieważ nie mogłam znaleźć jej w celebrytach zdiagnozowanych przez Olgę to sugerowałam się wredyktem Kibbe, podobnie jeśli chodzi o Rihannę (czyli Rihanna to SC pewnie z Gwiezdnym?). Victorie gdzieś widziałam w opisach jak FG, ale może faktycznie to G.
Abi SG FE, RE, BaE, KrolE, IE
Wyżej jest diagnoza Olgi, że Amber Heard to FN z wpływem C ?
Cześć! Kryształowa estetyka kojarzy mi się między innymi z przyjęciem ślubnym w takim chyba najbardziej obecnie typowym wydaniu. Ja się na ślubach słabo znam to może mi podpowiecie jak się teraz ubiera na śluby u wesela? No a przede wszystkim jak to godzicie z własnymi Etheralami? Mi się wydaje, że idąc na ślub warto swoim strojem podkreślić doniosłość sprawy – warto wyglądać dość uroczyście a jednocześnie wesoło. W końcu to radosna okazja. Mam taką zagwozdkę jak to pogodzić z moim zestawem ubraniowych Etherali. Na co dzień świetnie mi się sprawdza typowa garderoba dla DC w Wietrznych barwach. Jak raz na ruski rok chcę się odwalić to idę w minimalistyczny, elegancki Karmazyn. A teraz mnie zatkało bo to moje wyjściowe, Karmazynowe wydanie chyba nie do końca pasuje na ślub i wesele przyjaciół. Co byście radzili? Może czasem warto odejść od swoich wytycznych w imię sprawy? Wiele Etherali można pięknie wpasować w taką ceremonię – np. Kryształowy, Gwiezdy, Baśniowy, Energetyczny, Słowiański, Różany, Syreni, Królewski – no chyba wszystke te, których ja nie mam w zaleceniach ciuchowych :D.
Iskro, a co powiesz na miks Iskrząco-Karmazynowy? Karmazyn jest elegancki, a Iskrzący wesoły i lubi błyskotki. ?
Też idę w tym roku na wesele. Z mojego zestawu ethereali stawiam na Gwiezdną czerwień ?
Moderator lothlorien
W tym roku byłam na weselu, ale „trendów” w ubiorze nie zauważyłam, choć dużo jest kreacji rodem z SD lub lejących SN. Widziałam też kreację Karmazynową w czerwieni.
Myślę, że Iskrzący jest super na wesela jako dodatek 🙂 Choć ja na luzie chodzę na wesela w czerni, tylko może nie w wydaniu Karmazynowym, a bardziej Gwiezdnym. Nie wiem co masz na myśli mówiąc minimalistyczny Karmazyn, ale wg mnie brzmi to bardzo dobrze i odpowiednio elegancko.
Arwena
Ja pewnie standardowo poszłabym w dopasowanej ołówkowej granatowej lub ciemnozielonej kiecce z dekoltem w szpic lub typu halter. W takich mi najlepiej. Mam w tym roku komunię córki i właśnie tak zamierzam wystąpić /choć zamówiłam sobie też pewną czerwoną ekstrawagancję w kropki. Czekam na przesylkę, ale jak znam życie, będę odsyłać/.
Rosalia
Dziewczyny, oglądam właśnie stary serial Główny Podejrzany z Helen Mirren i jestem zachwycona tą aktorką i kobietą. Ma w sobie to coś, choć nie jest to na pierwszy rzut oka oczywiste coś. Do tej pory znałam ją z ról już trochę starszej pani i ogromnie mi się podobała, ma elegancję, dumę, charyzmę. A tu jest w średnim wieku. Obejrzałam jej zdjęcia i z figury wygląda mi chyba najbardziej na SC, a w każdym razie na jakiś typ soft. A co do ethereali to widzę kryształowy właśnie, świetlisty może, iskrzący. Dobrze jej w różowym. Może mieć jakiś ethereal mocny, stylu króla, bo mam moc, ale nie wiem jaki. Na pewno ma ich więcej. Może mieć też noble lub inne pierwiastki. I wszystko było by jaśniejsze dla mnie, gdyby nie ten nos. 😉 W sumie to nie jestem niczego pewna w kwestii jej typu i E. Co wy sądzicie o typie i E Helen Mirren?
OK. Przejrzałam jeszcze jej zdjęcia gdy była młoda i doszłam do wniosku, że to jednak grupa Gamine, chyba FG. Może to być? To znaczy z buzi, bo z figury nadal najbardziej pasują mi jakieś softowe typy. Co sądzicie?
Neptunka
Nie wiem czemu ale dla mnie jest trudno określić jej ethereale. Na pewno widzę Iskrzący, szczególnie gdy jest starsza jest widoczny w rysach moim zdaniem, ma mocno iskrzący uśmiech. Dobrze tez wyglada w iskrzacych stylizacjach co według mnie nie zdarza się za często. Kryształ tez mi do niej pasuje. Skojarzenia z Jennifer Lawrence mogłyby wynikać ze Świetlistego. Jeśli chodzi o typ to znowu nie jest to dla mnie jasne ale chyba skłaniałabym się bardziej ku Soft Classic bo taki styl bardziej jej pasuje niż Natural. Ogólnie wydaje mi się ze twoja diagnoza z pierwszego posta jest dość trafna.
Arwena
Coś mi świta z dawnej strony, że Hellen Mirren była diagnozowana jako SG, ale nie wiem, czy nie pomieszałam
Helen Mirren – Dramatic (Słoneczny, Karmazynowy) + Świetlisty
Rosalia
I jeszcze dodam, że internety piszą że ona jest SN. Może. Choć jakoś mi ani figura ani buzia nie pasują za bardzo, ale .,. Jak patrzę na samą twarz, to przypomina mi się Christina Aguilera, może też trochę Emilia Krakowska i Maja Komorowska. Ale jak przewijałam zdjęcia Kryształowego to wpadła mi też w oko Gwyneth, coś tu też jest, ten nos, uśmiech. Choć internety ją porównują do Jennifer Lawrence, ale jakoś to nie to, wg mnie.
I jeszcze mam jedną spostrzeżenie co do E Helen Mirren, może ona ma Baśniowy? Ale też mi zaświtał Bezkresny. Sama nie wiem. Przepraszam, że tak ciągle do nie wracam – długi serial, sporo długich odcinków. 😉
Ja ją widzę również jako SC z budowy, mnie się kojarzy trochę ze starszą wersją Naomi Watss. Dotrzegam też Iskrzący w uśmiechu, a ten nos jej przywołuje mi na myśl cudowną Meryl Streep, która też chyba była diagnozowana przez Olgę jako SC z Iskrzącym.
Rosalia
No właśnie o karmazynowym, królu i ew. francuskim też myślałam nieśmiało. Podobnie i o syrenim. W sumie to na pewno ma sporo E, bo jak piszesz w wielu rzeczach jej dobrze. Ale jednak te jasne E ją jakby filtrują, najlepiej jej służą. A w zwiewnych faktycznie jej dobrze, a w jasnych najlepiej.
Natomiast co do sylwetki i typu SC, to w sumie ma jakby za duży biust i zbyt pełne ramiona na SC. Taka jest za pełna, ale to może kwestia wagi. Znów na bycie R ma za małe wcięcie w talii, no i twarz nie ta. Trochę ostrości powodowało, że rozważałam nawet TR, ale znów jest za duża jakby, za ciężka, no i znów buzia nie ta. Rozważałam też DC, ale te czasy gdy kręcony był serial to czasy końcówki Yuppie i ona tak była ubrana, to jednak widać, że właśnie lepiej jej w zwiewnych i miękkich, niż sztywnych i skonstruowanych, pudełkowych itd. Choć na pewno klasyka jej służy, to służy jej też kobiecość. Stąd to SC mi najbardziej pasowało. Ale i to FG, też gdzieś mi pasuje, jeśli wziąć pod uwagę E które je mocno zmieniają.
Według mnie na pewno ma kryształowy i iskrzący. I jakiś pierwiastek ją odmładzający, dodający jakby odrobiny humoru filuterności. Takie coś, co pozwala jej mimiką, gestem komentować z przekąsem, z przymrużeniem oka, obracać w żart.
No ciekawa postać. 🙂
mirka
Wg mnie ma baśniowy a najpiękniej wygląda w miękkich, opływających ubraniach oraz takich gdzie przy twarzy nie ma ostrych wykończeń typu klasyczny kołnierzyk bluzki, żakiet z ostrymi klapami. Może ma coś z francuskiego, ale jest on ograniczony.
Rosalia
A co wy na SG dla Helen Mirren. W kolejnym odcinku zobaczyłam ją w takiej garsonce, która mogła by być ew. dla SG. Taka do kolan rozkloszowana. Wyglądało to na prawdę dobrze. W każdym razie ta garsonka mnie przekonała ostatecznie, że to typ soft. Podsumowując z mojej perspektywy albo SC z kierunkiem na gaminkowatość albo SG z kierunkiem na klasyczność. Plus te E opisane przez wszystkich powyżej, które w obydwu przypadkach wpływają właśnie na ten kierunek.
Raczej nie, skoro „charakterystyczne dla Kryształowego są włosy falowane”. Proste włosy to np. Słoneczny, Karmazynowy czy Królewski.
Christina
No właśnie, a jednocześnie we wpisie jest zdjęcie Gwyneth Paltrow z prostym long bobem. To mnie trochę zmyla 🙂 Bo jednak jest to „polished look” który lubi Kryształ.
Olgo, jak połączyć Kryształowy (z bazy C) z Karmazynowym i Francuskim, które mają być moimi głównymi E w stylu? Zazwyczaj łączę KarE z FE (czernie, granaty, elegancki, powściągliwy styl, żakiety, spodnie na kant lub dżinsy, albo ołówkowe sukienki i spódnice), a oddzielnie latem idę w KryE. Czy istnieje jakieś połączenie? (dla mnie tym „łącznikiem” były do tej pory słowa „ekskluzywny, wyniosły”)
Hej Mary!
W sprawie indywidualnych konsultacji prosimy pisać bezpośrednio do Olgi
na adres: contact@olgabrylinska.com
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Wiecie co, Dziewczyny?? Dzisiaj obejrzałam siebie na filmiku i po raz pierwszy uświadomiłam sobie, że NAPRAWDĘ jestem Kryształowa… Oczywiście mam diagnozę od Olgi i „wiedziałam” o tym już dawno, ale dopiero teraz to zobaczyłam. Dziwne uczucie to było, nie lubiłam tego Kryształu i nigdy go nie uwzględniałam w stylówkach. Ciagle tylko Francuz i Wiatr. Coś muszę z tym zrobić 🙂
Jest diagnoza Olgi
Cate Blanchett – Dramatic (Słoneczny + Karmazynowy) + Świetlisty + Kryształowy + Mahoniowy + Baśniowy
a więc tak 🙂
Tak dopytam, bo wydaje i się, że patrząc na jej zdjęcie, zauważyłaś jakieś podobieństwo do siebie? Patrząc po Twoim profilowym zdjęciu i pamiętając poprzednie, potwierdzam, że jak jest 🙂
Rodotko, chodzi mi o to, że na zdjęciu jest rzecz jasna Cate Blanchett i zauważyłam jej duże podobieństwo do Gwyneth Paltrow, kiedy obie były młodsze ?♂️ szkoda, że nie można edytować komentarzy…
Rodotka
Eloise, właśnie potem drugi raz jeszcze po napisaniu komentarza wyżej przejrzałam galerię i zobaczyłam rzeczywiście jest podobna do Gwyneth, ale już była musztarda po obiedzie 😉
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Mary, co do jedwabiu, to chyba tylko sukienka i to taka wieczorowa. Miałam jedwabną koszulę, ale nie wyglądałam w niej dobrze, pogrubiała mnie, może kwestia kroju. Niestety sylwetka DC słabo wygląda w obłych kształtach.
Rodotka, Cate Blanchett jest wg mnie piękna, miło mi czytać, że widzisz jakieś moje podobieństwo do niej. Ja mam ogólnie Dramatikową twarz, raczej męską, ostrą, co serio bardzo sobie chwalę. Stąd może porównanie do C.B, która jest Dramatikiem. Na zasadzie podobieństw lubię u kobiet urodę nieoczywistą, zero słodkości, raczej w rodzaju bitch face. Zresztą to samo z facetami, nie podobają mi się słodziaki.
Najbardziej kryształowe są numery: 4 (tu ważny jest materiałowy pasek) i 7.
1. Słoneczny
2. Baśniowy Retro plus nietaliowany, prosty krój i gaminkowa długość
3. Baśniowy Retro z Francuskim
5. Słoneczny – płaszcz jest nietaliowany, nie ma też paska
6. Dwurzędowe zapięcie nie lubi się z Kryształowym. Poza tym 6 nawet, nawet podchodzi pod Kryształowy.
8. Słoneczny dla Gamine
Eloise
Jeju, dziękuję bardzo ? Nawet się nie spodziewałam, że któryś z tych płaszczy nie będzie Kryształowy a tu proszę, nawet zaczełam się mocniej przyglądać jedynce dla siebie ? No cóż, nie bez powodu nie posiadam KryE.
Olgo, co Ty i inne Czytelniczki sądzicie o … prostowaniu zębów? U dorosłych oczywiście. Z jednej strony niby uśmiech jest ładniejszy, Kryształowy, „doskonalszy”, ale z drugiej z kolei niekiedy zmienia nieco szczękę, spłaszcza ją, zmienia też trochę wymowę, śmiech, uśmiech. Nie wspomnę o sytuacjach, kiedy trzeba jeszcze operować nos razem z prostowaniem zębów w celu utrwalenia efektów prostowania, bo oddychanie przez usta też je krzywi. Znam wiele osób po prostowaniu i niby są ładniejsze, a nie są, zwłaszcza te, które były bardzo Iskrzące.
Hej. Wydaje mi się, że zdrowy i prosty uśmiech nie ma ethereala.
Podasz przykład osób, którym podobna procedura zaszkodziła, odebrała uroku? ☺️
Pati
Moim zdaniem to jeden z niewielu przykładów kiedy 'poprawianie urody’ ma największy sens. To zwykle nie jest tylko kwestia estetyki ale i zdrowia. Dla mnie może i takie 'niedoskonałości’ mogą być urocze ale często odbierają dużo pewności siebie. A iskrzącego może nawet dodać bo po leczeniu częściej mamy ochotę się uśmiechać 🙂
Yen, to moi bliscy i znajomi, więc nie będę upubliczniać ich wizerunku. Faktem jest, że dwie osoby Dramaticowe z mocnym Iskrzącym o wąziutkich, lisich szczękach stały się jakby „półokrągłe”, że spłaszczonym przodem. Straciły dawny smaczek. Z kolei chłopięco-dziewczęca Gaminka stała się zupełnie bambułkowata i jakby ociężała w odbiorze. Choć wszyscy (same) uśmiechy mają ładne, to jednak nie są już tak charakterystyczni jak byli w odbiorze całej twarzy.
Pati, też tak myślę, i sama noszę się z zamiarem prostowania, ale nie wiem. Rozmawiałam kiedyś z 'gwiazdą ortodoncji’ i powiedziała mi, że wg niej osoby z krzywym zgryzem są seksowne ☺️, bo niepowtarzalne. Leczenie proponowała tylko tym, którzy infantylnie seplenią.
Ja mam krzywe zęby i właśnie taką waską lisią buzię no i mój podstawowy ethereal to IE. Też wielokrotnie slyszalam, że z prostymi zębami nie bylabym już sobą
Ortodonta powiedział, że po leczeniu miałabym takie półokrągłą i wystającą szczękę. Nie zdecydowałam się ze względu na ogrom ingerencji, które należałoby u mnie wykonać chirurgicznych itp., ale piękne proste zęby to moje marzenie, nawet kosztem IE.
Moderator lothlorien
Jestem w stanie wyobrazić sobie, że przy bardzo dużych wadach zgryzu, prostowanie przełoży się trochę bardziej na zmianę wyglądu szczęki/uśmiechu. Czy na lepsze czy gorsze, to jest tylko subiektywna opinia patrzącego. Jednak osobiście nie znam nikogo po tak zauważalnych zmianach.
Myślę jak i Pati, że prostowanie zębów to zarówno estetyka jak i zdrowie, i tylko zdrowie jest dla mnie w tym równaniu niezbędne. Noszę aparat, bo muszę, a estetyka to tylko bonus. Jeśli ubędzie mi Iskrzącego, to jakoś to przeżyję 🙂
Oczywiście, każdy musi podjąć tę decyzję sam i skonsultować się z kimś kto jest w stanie udzielić profesjonalnej porady.
Pati
Ja się zdecydowałam i nie żałuję 😄Pewnie, nie ma nic złego w nieidealnym zgryzie i często on dodaje uroku ale jeśli komuś to przeszkadza i dochodzą do tego względy zdrowotne to warto! I sam aparat wydaje mi się bardzo Iskrzący 😄Mam też wrażenie, że aparat nie zmienia aż tak rysów twarzy jak inne zabiegi np powiększanie ust. Wtedy często okazuje się, że nie pasują one do reszty i trzeba zmienić kolejną rzecz albo stosować inny makijaż.
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Ja po prostowaniu zębów i konieczności zrobienia kilku licówek wyglądam dużo lepiej (robione w wieku lat pięćdziesięciu). Na początku byłam zaskoczona, bo „dostałam” nowy kształt zębów, tzw. wersja młoda, czyli dłuższe jedynki. Ale to odjęło mi lat i teraz nie wyobrażam sobie, aby miała tamte „stare” i krzywe zęby. Poza tym prawidłowe ustawienie zębów i szczęki zniwelowało wcześniejsze bóle głowy i bóle stawu szczękowego. Polecam każdemu – kwestia przede wszystkim zdrowia, a potem urody.
Mary
Jak to jest, że „kobiety w stylu Classic wyglądają niekorzystnie w długich włosach”? Takie wyjaśnienie otrzymałam od Olgi, kiedy usiłowałam przemycić długie włosy u siebie 😊. C jest przecież najbardziej kompatybilny z KryE i SE, a oba są „długowłose”… Faktycznie, jest to prawda; z obserwacji ludzi i z filmów (uwielbiam „Poirot’a”) widzę, że włosy najwyżej półdługie, do połowy szyi lub do podstawy szyi najlepiej służą szykowi typu C, podkreślają piękno i kształt sylwetki i całej kreacji, dodają lekkości i jakiegoś sznytu. Może dlatego, że długie włosy, choćby do obojczyków, są jakimś „naddaniem”, czymś „in più”? Zwłaszcza włosy falowane są jak falbany przy stroju i może stąd to wrażenie nadmiaru i rozmycia linii?
Powiedziałabym za opisem Kryształowego, że włosy do połowy pleców to max. dla tego Ethereala (nie widzę u Słonecznego zaleceń długości). Nie chcę przyrównywać do typu Classic, bo ostatecznie typologia Kibbe a typologia Ethereal to nie jest przełożenie 1:1.
Jak i ze wszystkim, mam wrażenie, że jest wiele czynników, które sprawiają, że jedna długość będzie idealna, a inna już nie. U mnie ogromne znaczenie ma struktura włosów, mogłabym nosić parę cm dłuższe gdyby nie ich gładkość, co zabija objętość.
Mary
Jakby nie rozpatrywać analizy: Kibbe + E, czy same E, wytyczne stylu będą przecież takie same 😊. Kiedy patrzę na stosunkowo czyste typy urody, np. Beata Tyszkiewicz C (KryE+FE+SE+RE+AE)+ŚE, to widzę, że o wiele ładniej jej w krótkich/półdługich włosach, które miała jako jurorka „Tańca z gwiazdami” niż jako np. Łęcka w „Lalce”. Podobnie rzecz ma się z Rosamund Pike, Sharon Strone, itd. To z pewnością zależy od całej etherealowej konfiguracji, ale baza to baza. Kluczowy jest chyba klimat… Kobiety C „odsłoneczne” to raczej boginie, a C „odkryształowe” to damy (w odbiorze oczywiśćie 😊).
Eloise
Nie zgodzę się co do Rosamund Pike. Mnie się o wiele bardziej podoba w długich włosach, widać Kryształowy i Gwiezdny https://images.app.goo.gl/guWmgigK8a4z2xeV8. Ta fryzura, którą teraz nosi, ten przylizany bob jej akurat nie pasuje pomimo bycia C 😉
W tym pofalowanym bobie z kolei widać imho Świetlisty, i tak już lepiej niż te proste gładkie włosy od linijki – to domena Słonecznego a Rosamund go nie posiada 🙂
Moderator lothlorien
O to mi chodziło w sumie 🙂 Że niektóre C mają SE, niektóre KryE, niektóre kombinację (różne „przechyły” w stronę Yin lub Yang). Plus pierwiastki dodatkowe.
Ale jeśli mowa o czystych Classic, to fakt, że długość zbliżona do long boba jest pewnie najkorzystniejsza.
Rosamund to jeden przykład, ale Amy Adams też mi się podoba w długich włosach. Być może to wyjątki po prostu.
Mary
Na pewno „skraca” włosy FE, który jest kompatybilny z C, więc to może on? Patrzę, jak rosną włosy 😊 Agacie Kuleszy i im dłużej (i jaśniej), tym gorzej. Podobnie Joanna Moro… No, ale cóż, to pewnie kwestia gustu… Pewnym C długie włosy odbierają lekką elegancję i obciążają.
Mary
Zauważyłam, że zbyt długie włosy u kobiet C kierują je w stronę pierwiastków, które są niepożądane w ich konfiguracji. U mnie to będzie Bezkresny; choć mam go w kolorystyce i w duszy, to stylowo jest mi zakazany. I faktycznie; jako „Indianka” z długimi włosami wyglądam ” nie na temat” (lump). Bardziej niż konkretne przykłady, zastanawiało mnie pytanie ogólne, o „architekturę” wizerunku: co sprawia, że kobiety, które w długich włosach wyglądają źle, wyglądają źle? Czy to „niewspółgranie” z rysami twarzy? Czy zaburzenie linii sylwetki? Pytanie otwarte… Nie chciałam drążyć tematu z Olgą, ale wiele razy przekonałam się o słuszności jej stwierdzenia.
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
A co sądzicie o długości włosów DC z Kryształem, Francuzem i Wietrznym? Mam od kilku lat boba do ramion i każda próba zapuszczenia trochę dłuższych włosów jakoś mi nie wychodzi. Robi się bałagan, brak linii i w konsekwencji obcinam.
Mary
Cat, sądzę, że to idealna dla Ciebie i długość i fryzura. DC, jak cała grupa C, lubi fryzury zwarte, bez niesforności, eleganckie. Pofalowany bob do podstawy szyi idealnie odda Twój Kryształowy, a Francuski nie pozwala Ci ich zapuścić dłuższych; on w ogóle działa na fryzurę jak „filtr”, albo raczej jak nożyczki ☺️. Trzeba jednak często włosy przycinać, by zachowały świeżość kształtu. U mnie raz w miesiącu u bardzo dobrej (jednej!) fryzjerki do wymóg absolutny. Na Twoim miejscu w Wietrzny bym nie szła, ale przecież sama na pewno lepiej znasz Swoje włosy i upodobania (poza wszelkimi opcjami, włosy to mój kompletny świr ☺️ o wiele ważniejszy niż strój, bo fryzura to część ciała…)
Blanche Noire
Ja również jestem DC, więc należę do grupy Classic, ale nie mam Kryształowego, tylko Karmazynowy, Francuski, Wietrzny i Energetyczny. Olga doradziła mi gładkiego boba bez grzywki z asymetrycznym cięciem, tzn. z przodu dłużej, a z tyłu krócej i jak najmniej płasko. Tej fryzury jeszcze nie wybróbowałam, ale idę do fryzjerki na początku lipca i jestem bardzo ciekawa efektu. Raz miałam już włosy obcięte na boba, ale takiego zwykłego, bez asymetrii i fryzura wyglądała bardzo płasko, włosy robiły wrażenie trochę oklapniętych, więc efekt średnio mi się podobał. Mam nadzieję, że tym razem będzie ten efekt „wow” 🙂 Osobiście bardzo lubię długie włosy, ale słyszę z różnych źródeł opinie, że nie wyglądam w nich dobrze. Chociaż sama tego jednak nie widzę, bo kiedy jakaś fryzura albo ubranie bardzo mi się podoba, to trudno mi dostrzec, czy rzeczywiście dobrze w tym wyglądam 😀
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Mary, bardzo dziękuję za podpowiedź.
Iskra DC + Świetlisty, Wietrzny
Ja jestem DC i w zaleceniach od Olgi mam długie włosy – nie gładkie tylko Wietrzno-Syrenie, takie z objętością, lekkim skrętem i lekkim nieładem. Faktem jest, że takie włosy mocno podkręcają u mnie eteryczność i dodają romantyczności. Tylko, że aby osiągnąć taki efekt muszę użyć termoloków i jakiejś pianki – tego mi sie już nie chce robić. Obecnie mam włosy przed ramiona, mocno wycieniowane więc nie jest to typowy geometryczny bob. Faktem jest, że nie wygląda to już tak romantycznie jak w długich włosach ale za to znacznie bardziej nowocześnie i co ciekawe – młodziej, co potwierdzają komentarze już kilku osób.
Aga SG
@Mary, mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie na swoim przykładzie, bo należę do tych kobiet, które wyglądają źle w długich włosach i nie ratuje tego nawet fakt, że same włosy są taflą o idealnej kondycji.
U mnie na to składają się 3czynniki: 1) jestem SG, więc długie linie mi nie służą, długie włosy skracają mi sylwetkę
2)mam pociągłą twarz, a długie włosy optycznie jeszcze mocniej ją wyciągają
3) struktura moich włosów jest chyba karmazynowa – gładkie, śliskie,niskoporowate. Mam swoje triki na objętość, ale działają wyłącznie na długości max do obojczyków.
Prawda też jest taka, że dłuższe włosy najczęściej wiążę i chodzę ciągle w spiętych, nie lubię też poświęcać na zabawy we fryzury zbyt dużo czasu.
Olga doradziła mi long boba z francuską prostą grzywką i taką fryzurę nosiłam przez ostatnie 4lata, (także w wersji krótszej, boba z grzywką)aż mi się ta grzywka znudziła i obecnie ją zapuszczam 😊 nosząc boba bez grzywki. Z moich doświadczeń wynika, że najlepiej mi w długościach typowych dla SG, bob-long bob. Mam mocnego Alabastra, więc brak grzywki go podbija, a grzywka dodaje mi Francuza, więc tutaj sobie żongluję 😊
Mary
Aga, masz rację, najlepiej poruszać się w obrębie swoich E co do kształtu, koloru i długości fryzury. Każda kobieta ma swoją idealną; u innych widzi się to i ocenia intuicyjnie. Zastanawiały mnie jedynie kobiety C, jako te „pośrodku”- nieprawdą jest że „owalnym twarzom pasuje każda fryzura”. Wydaje mi się, że… żadna, oprócz tej idealnej ☺️. W typie C bardzo widoczne są odstępstwa; najładniej jest, w moim odczuciu, gdy owal twarzy jest podkreślony owalem fryzury, a więc bob zwężający się ku dołowi, nie tworzący trapezu rozszerzającego się na dole, nie spadający już na plecy. Przy dłuższych fryzurach czyste C tracą jakieś „ą”, swoją nieuchwytną klasę.
Eloise
Dawno o nikogo nie pytałam, no to zapytam 🙂 Czy król Hiszpanii Filip VI jest wyrośniętym ( 197 cm ) Classic z Kryształowym, Francuskim, Słonecznym i Syrenim?
Blanche Noire, to tak jak ja. Lubię długie włosy, a nie mogę ich nosić… I słyszę o sobie to samo. Co za ból ☺️! Mnie też Olga doradziła boba bez grzywki, ale jako że mam włosy kędzierzawe/falowane ma on kształt okrągławy, z tyłu dłuższy, z przodu krótszy (bob a’la paź☺️). Jestem mu wierna od diagnozy, bo faktycznie wiem, że jest dla mnie twarzowy. Powodzenia u fryzjera!🌹 (kiedyś było to dla mnie miejsce największych cierpień, jak patrzyłam na każdy centymetr spadających na ziemię włosów; ale mi przeszło…)
Dziękuję 🙂 Myślę, że długie włosy w grupie Classic byłyby możliwe do zaakceptowania przy posiadaniu dodatkowego silnego ethereala wspierającego długie włosy, może Królowa lub Hiszpański. Ale wtedy byłby to już bardzo etherealowy typ urody, sądzę, że to bardzo rzadka sytuacja
Eloise
Blanche Noire, wprawdzie nie jestem C lecz DC ale mam Królową i Energetyczny Hiszpański też 🤔 (?) Dobra, też 😏 i w krótkich włosach źle wyglądam, tak ubogo i myszowato. Jeszcze dochodzi Wietrzny uwielbiający długie i rozpuszczone włosy, więc w moim przypadku nie ma mowy o fryzurze krótszej niż do obojczyków.
Eloise, zazdroszczę Ci możliwości noszenia długich włosów, jak widać niekoniecznie kobietom z grupy Classic taka fryzura nie pasuje 🙂 Wydaje mi się, że u Ciebie Francuski nie jest tak dominujący jak np. u mnie, więc nie działa na Ciebie jego fryzjerski filtr 😀 Ja niby mam dwa ethereale, które wspierają długie włosy (Kar i We), ale niestety Fr nie pozwala im się wykazać.
Mary
Blanche Noire, Olga mi pisała tylko o typie Classic, nie wiem jak jest z SC czy DC. Myślę jednak, że istotne jest z czego się wzięłyśmy ☺️. Zauważyłam, że dorosłe C, które w dzieciństwie były Gaminkami, często zachowują Iskrzący. U mnie jest bardzo silny, więc pewnie stąd propozycja dziewczęcej fryzury.
Myślę, że z wiekiem może się wyklarować. Jako niemowlaki wszyscy wyglądamy stosunkowo podobnie xD potem się to jakoś rozjeżdża coraz bardziej i bardziej, okres dojrzewania wprowadza misz masz… trudno tez chyba dzieci traktować jako pełnoprawnych reprezentantów jakiegoś typu kibbe- a zatem i sylwetki, gdy ta jest jeszcze niewykształcona.
ot w danym wieku może można sprawiać wrażenie jakiegoś typu, który później okaże się innym- gdy rysy i sylwetka już wykształcą się do końca, przestanie się rosnąć, etc?
Mary
Kasiu, to akurat czytałam u Kibbego, nie wiem jak podchodzi do tego Olga. Na pewno pisała kiedyś, że większość dzieci ma Iskrzący, a w dorosłym życiu zachowują go tylko niektórzy. Może łatwiej określić małych chłopców, ale dziewczynki w sumie wszystkie mają figurę „patyczka”; jak miałaby wyglądać np. mała R? Zmieniają się proporcje ciała i rysy twarzy również. Nie wszystkie elementy ciała „dorastają” też w tym samym tempie. Często spotyka się podlotki o wyjątkowo długich kończynach, a po latach wszystko nabiera właściwych, docelowych proporcji. Ale to tylko moje obserwacje…
Mary
Kobiety Kryształowe, i ogólnie z grupy „eleganckich”, jak oswajacie upały 30 °C i powyżej? Len jest zbyt Naturalowy; pozostaje go chyba zastąpić płótnem, które można wyprasować i zachować w miarę gładkie. Jedwab jest cudowny, ale bardzo drogi, więc można go zastąpić wiskozą lub cieniutką dzianiną bawełnianą. Czy coś u Was jeszcze się sprawdza? Jakie preferujecie kroje? Czy bardzo odsłonięte, czy wręcz przeciwnie? W tym roku odkryłam wygodę i klasę sukienek i tunik delikatnie przytrzymywanych przy ciele gumeczkami od wewnątrz; stroje nie są wtedy workowate i zachowują kształt.
PL: Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów. Więcej: Polityka prywatności // ENG: We use cookies to optimize our website and our services. More:
Functional
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statistics
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Moderator lothlorien
Nie miałam samej analizy Ethereal w oderwaniu od Kibbe (jeszcze), ale kiedy przeczytałam Kryształowy, wszystko kliknęło jak nigdy wcześniej. Kryształowy ma wszystko to, czego brakowało mi w Soft Classic, a co kiedyś tłumaczyłam nieczystym typem bazowym. No i nagle świat stał się prostszy 😀 Jaram się! I dziękuję pięknie Oldze za tak idealny opis <3
Btw, polecam czytelniczkom przeczytanie wszystkich Etherealowych wpisów, ponieważ kryją się tam bardziej ogólne smaczki dotyczące analizy kolorystycznej, diagnozowania, czy Kibbe. 🙂
No i dobry wieczór wszystkim!
Olga Brylińska
Dobry wieczór, Wszystkim! 🙂
Wielkie podziękowania należą się Tobie <3
Moderator lothlorien
E tam <3
Ania TR
Nowa odsłona strony jest cudowna! Wspaniale patrzeć jak rozwija się i ewoluuje typologia na przestrzeni lat. Dziękuję za kolejną dawkę cennej wiedzy ?
Olga Brylińska
Dziękuję, Aniu 🙂
Eloise
Aniu, mnie akurat Kryształ się bardzo podoba, bo czy aż porywa to nie wiem ? w każdym razie lubię go, chociaż może nie powinnam. Z sukienką , o której piszesz kojarzy mi się ta: https://aeterie.com/wp-content/uploads/2021/09/12.jpg
i ta: https://www.orsay.com/dw/image/v2/BCBM_PRD/on/demandware.static/-/Sites-orsay-master-catalog/default/dwf61a194c/530329/530329_97f.jpg?sw=370&sh=560&sm=fit
ta też https://www.orsay.com/dw/image/v2/BCBM_PRD/on/demandware.static/-/Sites-orsay-master-catalog/default/dwd87de2e6/530330/530330_98f.jpg?sw=370&sh=560&sm=fit Staram się pamiętać, żeby to nie był mocny klosz, oczywiście w przypadku TR będzie inaczej.
MK.
Jeszcze coś takiego znalazłam:
https://static.sky.it/images_static/cinema/serie-tv/2019/02/06/sarah-gadon/02-sarah-gadon-getty.jpg.transform/gallery-vertical-mobile-2x/048cc53858a61d9cb1b681eb4936d722750a4f8f/img.jpeg
https://img2.goodfon.com/wallpaper/nbig/6/4e/sara-gadon-sarah-gadon-1289.jpg
https://www.realstylenetwork.com/fashion-and-style/wp-content/uploads/sites/2/2013/03/Real-Style-Magazine-Sarah-Gadon.jpg
https://t1.thpservices.com/previewimage/gallil/b0d1b670299d50af7c9b3bce39156707/wen-33325119.jpg
https://creativedriveartists.com/wp-content/uploads/2019/10/sgadon-e1571329966180.jpg
Nie wiem, czy wszystkie stroje są idealnie Kryształowe, ale mam wrażenie, że ona ma tak Kryształową aurę, że mogłaby spokojnie znaleźć się na kolażu.
Sage
I think that last outfit might have some strong Mermaid essence as well due to the sheer fabrics and long frills. The crystal is clearly there in color and styling but the dress itself strikes me as Mermaid. Regardless, she looks fantastic in all these pictures, such an elegant lady!
Moderator lothlorien
You’re right, Sage, I think it’s Mermaid first and foremost, and Crystal only in the color.
Lifen TR
Kryształowe fasony wydają mi się dość uniwersalne i do pracy, ale też na wyjścia, ani całkiem klasyczne, ani całkiem romantyczne, tylko właśnie tak pomiędzy. Myślę, że dużo można zmienić resztą stroju, by wrażenie było bardziej lub mniej „codzienne”. O ile wiem, TR może nosić i lekko rozkloszowane, i te bardziej ołówkowe.
Może coś takiego, proste ale zawsze można się pobawić dodatkami:
https://static1.redcart.pl/templates/images/thumb/9182/1500/1500/pl/0/templates/images/products/9182/051b2961a6c4037ee3f662b52b1298cb.jpg
Neptunka FG
Bardzo mi się podoba Kryształ, jest taki elegancki, lekki i zwiewny. Pasuje na lato i zimę. Niestety od początku wiedziałam, że na 100% go nie mam.
A codzienna kryształowa sukienka to pewnie będzie taka jak druga od góry po prawej, na pierwszym kolażu. Możliwe też pewnie są inne sukienki w tym typie tylko kremowe albo beżowe
Iskra DC (ŚwE, WE, KarE)
Ten Etheral jest piękny ale robi mi tak dużą krzywdę wizerunkową, że to aż szokujące, że takie ładne ciuchy mogą tak źle na kimś wygladać. Wyglądam w nim pańciowato, zbyt grzecznie, jak zagubiona uczennica a jednocześnie dodaje mi przynajmniej +10 lat. Gdybym miała się tak maksymalnie podsumować na podstawie analizy Olgi to powiedziałabym o sobie „eteryczność na yangowej bazie”. Chyba dlatego Kryształ tak ode mnie odstaje – tu jest jednak sporo energii yin. Ciągnąc tą myśl dalej – nawet Baśniowy czy Bezkresny, których nie mam za grosz, nie wyglądają na mnie tak źle jak Kryształ, a przecież są to style wyraziste. Z resztą nie tylko Kryształ jest tak bardzo nie mój ale akurat jest to styl na tyle klasyczny, że odruchowo można go posądzać o to że każdemu doda uroku – no jednak nie.
Arwena IE GE FE
Iskro, bardzo rozumiem. Ja w Kryształowych ciuchach wyglądam na chorą, zmęczoną, niemrawo, staro. A kiedys tak bardzo mnie pociągały takie pudrowe róże, fasony itd. Chyba najgorszy dla mnie ze wszystkich E to właśnie KryE /i moze jeszcze Słowiański, ktory aż mnie gryzie w twarz/.
Lifen TR
Jestem pod wrażeniem Kryształowego, ale jakoś do niego nie tęsknię. Po wgłębieniu się w wytyczne widzę, jak bardzo ten E stawia na elegancję i reprezentacyjny wygląd (zawsze makijaż i starannie ułożone włosy, nawet taki szczegół, jak brak naszywanych kieszeni! wyobrażam sobie, że Kryształowa Dama pewnie zawsze ma przy sobie torebkę i tam trzyma wszystkie drobiazgi 😉 Obiektywnie to bardzo ładny i ponadczasowy styl. Jednak trochę brakuje mi w nim elementu zabawy czy niezwykłości. Potrzebuję więcej luzu, więc z eleganckim Kryształowym mi nie po drodze.
Sandra
HI. Typolgy etheral , follows the same as Kibbe: weight distribution, finish, body contrast and vertical line? Brasil.
Eliza Dąbrowska-Bieruta
Not exactly. It’s more about impression, unique beauty of person. But yep, there’s some of Kibbe beneath 🙂
Moderator lothlorien
Hi! Check out this article: https://olgabrylinska.com/ethereal-typology/typology-by-olga-brylinska/ and I think you’ll find all the answers there. 🙂
Sandra
Hi. Thank you for the answers. I wanted to delve deeper into the study so that I could apply it to my attentions.
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Drogie dziewczyny, macie pomysł na sukienkę dla babci Kasi z okazji chrzestu wnuka? 🙂 Termin – czerwiec, więc raczej lato. Najchętniej chyba bym optowała za Babcią Kryształową.
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Dzięki, Eloise.
Eloise
Oj tam zaraz dla babci ? Ja bym poszła w jak najprostszy fason i ewentualnie poszalała z dodatkami
https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/966d6b7212b5426b9ee0bfc74914fcf9/1948af57ce5e46f9b6b84d1690c6752c.jpg?imwidth=1800
https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/c59496ddf9244404bec0c26cb197b998/206b0f6611a74a9fab88721630f794e6.jpg?imwidth=1800 rękawy Syrenie, ale ta już bardziej wyjściowa
https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/095640ea4b994860856b6dfc1a814eac/924eb3fb5e594b67a6c8be65b5965f0c.jpg?imwidth=1800
https://kasiazapala.com/8351-thickbox_default/camelia.jpg
https://kasiazapala.com/8359-thickbox_default/delia.jpg
Olga
Jak myślicie, jakim typem Kibbe i jakie Ethereale może mieć Amber Heard?
Pati
Wydaje mi się, że to ona widnieje na tytułowej stronie kryształowego? Ma jakiś classic vibe ? I coś mi się kołacze, że była tu kiedyś wspomniana jako któryś typ z grupy classic ale mogę się mylić.
Olga Brylińska
Amber Heard
Ethereale: Kryształowy, Bezkresny, Wietrzny, Francuski, Słoneczny
Kibbe – FN z wpływami grupy Classic
Agda
Ciekawe, że Amber ma prawie takie same E jak Yvonne Strahovski, z dodatkiem FE (który jest bardziej kompatybilny z N), a jest FN, a Yvonne to N. Od czego to zależy?
Asia
Czy jeszcze gdzieś oprócz kryształowego ethereala przewijają się kopertowe sukienki?
I czy taki fason jak z linka byłby odpowiedni dla soft gamine?
https://www.cropp.com/media/catalog/product/0/9/0988K-33X-002-1_1.jpg
Basia
Fason skręca trochę w SN pewnie, ale osobiście bym nosiła. 😉
Pati
Kopertowe sukienki pojawiają też w baśniowym retro i syrenim ?
Olga Brylińska
Kopertowy fason pojawia się też w Baśniowym Retro i w Syrenim.
Asia
Dzięki za odpowiedź ?
Eloise
Dla jakiego typu te Kryształowe rzeczy?
https://st.mngbcn.com/rcs/pics/static/T2/fotos/outfit/S20/27032531_82-99999999_01.jpg?ts=1640069206372&imwidth=476&imdensity=2
https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/3c08a04c325648c99f30871030c2ee83/724c4dc21cb143f7bbedc247bbec72ad.jpg?imwidth=762
https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/4e63e1dfec334f46be1eb9cabfe5a4d1/e9afbc8ccc68437f9d92cdaf4920d4e2.jpg?imwidth=762
https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/c1a758dad83746eba96616c4e211d47e/7e06fbaa6f1d4da9b8d456d3f3df8f4e.jpg?imwidth=762 ta to Classic?
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Eloise, jak dla mnie: 1. Romantic 2. Natural 3. Soft Gaminek 4. Classic. Z jakiego sklepu ta ostatnia?
Olga Brylińska
1. Soft Classic – Kryształowy lub Kryształowy z Baśniowym Retro
2. Pomiędzy Gamine a Soft Gamine + wyraźna domieszka grupy Natural, ogólnie żaden w miarę czysty typ Kibbe – Świetlisty + Alabastrowy
3. Fason najbliżej Soft Gamine – Kryształowy + Alabastrowy
4. Classic z kierunkiem na DC – Kryształowy + Słoneczny
Eloise
Olgo, dziękuję ☺️ Miło Cię widzieć ?
Olga Brylińska
<3 :)
Purple
Tą ostatnią bym ubrała ale w granacie bo wtedy tak francusko trochę, to dla grupy classic raczej może być dla niektórych, choć ja już odeszłam od typologii Kibbego i mi dużo lepiej z tym .
Eloise
Ballou, czwarta sukienka jest z Zalando, to polska firma Primodo.
Kasia DC
Sukienki typu Slip Dress, z jakim typem K i E Wam się kojarzą?
Mi przede wszystko z typem FG
Kate Moss (FG)
https://media.vogue.co.uk/photos/61545c582592d9ab84bebac8/2:3/w_2240,c_limit/GettyImages-52432386.jpg
Victoria Beckham (FG)
https://tn.com.ar/resizer/cID39jwh1yYD3C9n39duZDreoVk=/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/artear/ABDL3BK53JAHZCT4TVXM5AWS4A.jpg (tutaj całość kojarzy mi się z księżycowym E)
Vanessa Paradis (FG)
https://thumbs.dreamstime.com/z/vanessa-paradis-attends-unknown-girl-la-fille-inconnue-premiere-duirng-annual-th-cannes-film-festival-palais-des-73836081.jpg
Dalej bardzo z tym typem sukienek kojarzy mi się Gwyneth Paltrow (czyli FN?)
https://imgix.bustle.com/wmag/2016/09/27/57ea8e8e405cad5357d27c06_1995-March.jpg?w=688&h=917&fit=crop&crop=faces&auto=format%2Ccompress&q=50&dpr=2
Amber Heard (C?)
https://www.gotceleb.com/wp-content/uploads/photos/amber-heard/in-white-slip-dress-at-the-beverly-hills-hotel-in-la/Amber-Heard-in-White-Slip-Dress–07.jpg
https://imgix.bustle.com/wmag/2016/12/15/58528308c7188f9b26c8e314_amber-heard-red-carpet-style-6.jpg?w=808&h=1284&fit=crop&crop=faces&auto=format%2Ccompress&q=50&dpr=2
Claire Danes (DC)
https://akns-images.eonline.com/eol_images/Entire_Site/2016512/rs_634x1024-160612161553-634.Claire-Danes-tony-awards.tt.061216.jpg?fit=around%7C634:1025&output-quality=90&crop=634:1025;center,top
Diane Kruger (DC)
https://hollywoodlife.com/wp-content/uploads/2018/07/diane-and-norman-4.jpg?w=1000
Anja Rubik (D)
https://i.huffpost.com/gen/597333/thumbs/o-ANJA-RUBIK-MET-GALA-2012-570.jpg?4
Czyli raczej typy klasyczne i dramatyczne. Z tego typu sukienkami bardzo kojarzy mi się również Rihanna (TR) i w ogóle ze stylem „do spania”.
https://jamaicanmateyangroupie.com/wp-content/uploads/2014/08/rih-Optimized1-e1408130117491.jpg
Jeśli chodzi o E to: Kryształowy, Karmazynowy, Księżycowy (oczywiście wiele zależy od koloru, ewentualnych koronek itd)
Purple
im ładnie ale ja co najwyżej do spania jakieś jedwabie czy co tam one mają 🙂 tak jak piszesz-pościelowo…Choć zależy na kim. Takie opływowe to chyba najładniej na krągłych kształtach wyglądają tak myślę. Jakieś R? Taka klepsydrowa sylwetka w każdym razie.
Moderator lothlorien
Powiedziałabym, że slip dress w różnych formach może pasować różnych typom urody, wszystkie te sukienki powyżej bardzo się od siebie różnią. Co do Ethereali to wydaje mi się, że Kryształowy może być jednym z głównych E tutaj. Typ Kibbe – na tablicy SC u Olgi jest taka sukienka: https://pl.pinterest.com/pin/640988959440240398/
Btw nie dam sobie ręki uciąć, ponieważ mogło to być omawiane na Get the look, ale już nieaktualne – w tym przypadku please disregard 😉 – natomiast Victoria to raczej G, Gwyneth – DC/C, Claire Danes w zamierzchłych czasach GTL była SC, Rihanna – SC. Amber Heard jest C wg Pinteresta Olgi.
Kasia DC
Sukienki oczywiście się różnią i rzeczywiście w zależności o fasonu/koloru itd może to być inny typ K i E, ale chyba tak generalnie (przynajmniej w mojej ocenie) najlepiej w tego typu sukienkach wyglądają kobiety dość drobne i szczupłe (mam tu na myśli takie typowe slip dress).
Również jestem zdania, że Kryształowy może być wiodącym E jeśli chodzi o ten typ sukienki, nie wiem czemu, ale kojarzy mi się też tu jakoś księżycowy (może dlatego, że kojarzy mi się ze snem 😉 ) i w takiej bardziej seksownej, drapieżnej wersji karmazyn
https://stylecaster.com/wp-content/uploads/2016/05/bella-hadid.jpg?resize=1462,2048
Moim zdaniem świetnie prezentuje się też w tego typu sukienkach Sienna Miller (ktoś wie jaki to typ K i E ?)
https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/01/09/14/3BFE217A00000578-0-image-m-397_1483973519740.jpg
Jeśli chodzi o typy K to Claire Danes jest opisana tutaj jak DC ( no i dla mnie to DC 😉 ), Gwyneth Paltrow to moim zdaniem też DC (ewentualnie C), ale ponieważ nie mogłam znaleźć jej w celebrytach zdiagnozowanych przez Olgę to sugerowałam się wredyktem Kibbe, podobnie jeśli chodzi o Rihannę (czyli Rihanna to SC pewnie z Gwiezdnym?). Victorie gdzieś widziałam w opisach jak FG, ale może faktycznie to G.
Abi SG FE, RE, BaE, KrolE, IE
Wyżej jest diagnoza Olgi, że Amber Heard to FN z wpływem C ?
Kasia DC
Fakt, dzięki 🙂
Iskra (DC) + Świetlisty, Wietrzny, Karmazynowy, Iskrzący
Cześć! Kryształowa estetyka kojarzy mi się między innymi z przyjęciem ślubnym w takim chyba najbardziej obecnie typowym wydaniu. Ja się na ślubach słabo znam to może mi podpowiecie jak się teraz ubiera na śluby u wesela? No a przede wszystkim jak to godzicie z własnymi Etheralami? Mi się wydaje, że idąc na ślub warto swoim strojem podkreślić doniosłość sprawy – warto wyglądać dość uroczyście a jednocześnie wesoło. W końcu to radosna okazja. Mam taką zagwozdkę jak to pogodzić z moim zestawem ubraniowych Etherali. Na co dzień świetnie mi się sprawdza typowa garderoba dla DC w Wietrznych barwach. Jak raz na ruski rok chcę się odwalić to idę w minimalistyczny, elegancki Karmazyn. A teraz mnie zatkało bo to moje wyjściowe, Karmazynowe wydanie chyba nie do końca pasuje na ślub i wesele przyjaciół. Co byście radzili? Może czasem warto odejść od swoich wytycznych w imię sprawy? Wiele Etherali można pięknie wpasować w taką ceremonię – np. Kryształowy, Gwiezdy, Baśniowy, Energetyczny, Słowiański, Różany, Syreni, Królewski – no chyba wszystke te, których ja nie mam w zaleceniach ciuchowych :D.
Aga SG
Iskro, a co powiesz na miks Iskrząco-Karmazynowy? Karmazyn jest elegancki, a Iskrzący wesoły i lubi błyskotki. ?
Też idę w tym roku na wesele. Z mojego zestawu ethereali stawiam na Gwiezdną czerwień ?
Moderator lothlorien
W tym roku byłam na weselu, ale „trendów” w ubiorze nie zauważyłam, choć dużo jest kreacji rodem z SD lub lejących SN. Widziałam też kreację Karmazynową w czerwieni.
Myślę, że Iskrzący jest super na wesela jako dodatek 🙂 Choć ja na luzie chodzę na wesela w czerni, tylko może nie w wydaniu Karmazynowym, a bardziej Gwiezdnym. Nie wiem co masz na myśli mówiąc minimalistyczny Karmazyn, ale wg mnie brzmi to bardzo dobrze i odpowiednio elegancko.
Arwena
Ja pewnie standardowo poszłabym w dopasowanej ołówkowej granatowej lub ciemnozielonej kiecce z dekoltem w szpic lub typu halter. W takich mi najlepiej. Mam w tym roku komunię córki i właśnie tak zamierzam wystąpić /choć zamówiłam sobie też pewną czerwoną ekstrawagancję w kropki. Czekam na przesylkę, ale jak znam życie, będę odsyłać/.
Rosalia
Dziewczyny, oglądam właśnie stary serial Główny Podejrzany z Helen Mirren i jestem zachwycona tą aktorką i kobietą. Ma w sobie to coś, choć nie jest to na pierwszy rzut oka oczywiste coś. Do tej pory znałam ją z ról już trochę starszej pani i ogromnie mi się podobała, ma elegancję, dumę, charyzmę. A tu jest w średnim wieku. Obejrzałam jej zdjęcia i z figury wygląda mi chyba najbardziej na SC, a w każdym razie na jakiś typ soft. A co do ethereali to widzę kryształowy właśnie, świetlisty może, iskrzący. Dobrze jej w różowym. Może mieć jakiś ethereal mocny, stylu króla, bo mam moc, ale nie wiem jaki. Na pewno ma ich więcej. Może mieć też noble lub inne pierwiastki. I wszystko było by jaśniejsze dla mnie, gdyby nie ten nos. 😉 W sumie to nie jestem niczego pewna w kwestii jej typu i E. Co wy sądzicie o typie i E Helen Mirren?
Rosalia
OK. Przejrzałam jeszcze jej zdjęcia gdy była młoda i doszłam do wniosku, że to jednak grupa Gamine, chyba FG. Może to być? To znaczy z buzi, bo z figury nadal najbardziej pasują mi jakieś softowe typy. Co sądzicie?
Neptunka
Nie wiem czemu ale dla mnie jest trudno określić jej ethereale. Na pewno widzę Iskrzący, szczególnie gdy jest starsza jest widoczny w rysach moim zdaniem, ma mocno iskrzący uśmiech. Dobrze tez wyglada w iskrzacych stylizacjach co według mnie nie zdarza się za często. Kryształ tez mi do niej pasuje. Skojarzenia z Jennifer Lawrence mogłyby wynikać ze Świetlistego. Jeśli chodzi o typ to znowu nie jest to dla mnie jasne ale chyba skłaniałabym się bardziej ku Soft Classic bo taki styl bardziej jej pasuje niż Natural. Ogólnie wydaje mi się ze twoja diagnoza z pierwszego posta jest dość trafna.
Arwena
Coś mi świta z dawnej strony, że Hellen Mirren była diagnozowana jako SG, ale nie wiem, czy nie pomieszałam
Olga Brylińska
Helen Mirren – Dramatic (Słoneczny, Karmazynowy) + Świetlisty
Rosalia
I jeszcze dodam, że internety piszą że ona jest SN. Może. Choć jakoś mi ani figura ani buzia nie pasują za bardzo, ale .,. Jak patrzę na samą twarz, to przypomina mi się Christina Aguilera, może też trochę Emilia Krakowska i Maja Komorowska. Ale jak przewijałam zdjęcia Kryształowego to wpadła mi też w oko Gwyneth, coś tu też jest, ten nos, uśmiech. Choć internety ją porównują do Jennifer Lawrence, ale jakoś to nie to, wg mnie.
Rosalia
I jeszcze mam jedną spostrzeżenie co do E Helen Mirren, może ona ma Baśniowy? Ale też mi zaświtał Bezkresny. Sama nie wiem. Przepraszam, że tak ciągle do nie wracam – długi serial, sporo długich odcinków. 😉
Neptunka
Z ethereali Yang to może Karmazyn?
Najbardziej widzę jednak Iskrzacy
Iskrzący
https://cdn1.naekranie.pl/media/cache/thumb-media-card/2014/12/Helen-Mirren.jpg
https://i.pinimg.com/originals/47/5a/a4/475aa4a7978312d7f56beb2d49af317a.jpg
https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article7279871.ece/ALTERNATES/s615b/Actress-Helen-Mirren-attends-the-22nd-Annual-Screen-Actors-Guild-Awards.jpg
Karmazynowy
https://www.telegraph.co.uk/content/dam/fashion/2016/12/13/rexfeatures_6323313ct_trans_NvBQzQNjv4BqBOJiOUJbBAwgPsdPV9urcuvsMjyJRNhQmsRL0q6gn2Y.jpg
https://i.pinimg.com/originals/82/db/2b/82db2bde81f8c698966e18fbf4b09ffd.jpg
Francuski (?)
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/helen-mirren-walks-the-runway-during-le-defile-loreal-paris-news-photo-1570565270.jpg
Król (?) lub Karmazynowy
https://imageresizer.static9.net.au/UIyjxFY4jRDzpuFjRuLC83I4Q2o=/400×0/https%3A%2F%2Fprod.static9.net.au%2Ffs%2Ff83869f4-f25b-4018-b19a-f80fec301547
Może jeszcze Syreni (?)
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/helen-mirren-nominee-for-best-performance-by-an-actress-in-news-photo-1570547494.jpg
https://images.startsat60.com/wp-content/uploads/20191205160428/Getty-helen-mirren-3.jpg
??
Albo jakiś inny Yin bo uważam ze pasują jej zwiewne sukienki. Ogólnie w wielu rzeczach wyglada dobrze.
Rodotka
Ja ją widzę również jako SC z budowy, mnie się kojarzy trochę ze starszą wersją Naomi Watss. Dotrzegam też Iskrzący w uśmiechu, a ten nos jej przywołuje mi na myśl cudowną Meryl Streep, która też chyba była diagnozowana przez Olgę jako SC z Iskrzącym.
Rosalia
No właśnie o karmazynowym, królu i ew. francuskim też myślałam nieśmiało. Podobnie i o syrenim. W sumie to na pewno ma sporo E, bo jak piszesz w wielu rzeczach jej dobrze. Ale jednak te jasne E ją jakby filtrują, najlepiej jej służą. A w zwiewnych faktycznie jej dobrze, a w jasnych najlepiej.
Natomiast co do sylwetki i typu SC, to w sumie ma jakby za duży biust i zbyt pełne ramiona na SC. Taka jest za pełna, ale to może kwestia wagi. Znów na bycie R ma za małe wcięcie w talii, no i twarz nie ta. Trochę ostrości powodowało, że rozważałam nawet TR, ale znów jest za duża jakby, za ciężka, no i znów buzia nie ta. Rozważałam też DC, ale te czasy gdy kręcony był serial to czasy końcówki Yuppie i ona tak była ubrana, to jednak widać, że właśnie lepiej jej w zwiewnych i miękkich, niż sztywnych i skonstruowanych, pudełkowych itd. Choć na pewno klasyka jej służy, to służy jej też kobiecość. Stąd to SC mi najbardziej pasowało. Ale i to FG, też gdzieś mi pasuje, jeśli wziąć pod uwagę E które je mocno zmieniają.
Według mnie na pewno ma kryształowy i iskrzący. I jakiś pierwiastek ją odmładzający, dodający jakby odrobiny humoru filuterności. Takie coś, co pozwala jej mimiką, gestem komentować z przekąsem, z przymrużeniem oka, obracać w żart.
No ciekawa postać. 🙂
mirka
Wg mnie ma baśniowy a najpiękniej wygląda w miękkich, opływających ubraniach oraz takich gdzie przy twarzy nie ma ostrych wykończeń typu klasyczny kołnierzyk bluzki, żakiet z ostrymi klapami. Może ma coś z francuskiego, ale jest on ograniczony.
Rosalia
A co wy na SG dla Helen Mirren. W kolejnym odcinku zobaczyłam ją w takiej garsonce, która mogła by być ew. dla SG. Taka do kolan rozkloszowana. Wyglądało to na prawdę dobrze. W każdym razie ta garsonka mnie przekonała ostatecznie, że to typ soft. Podsumowując z mojej perspektywy albo SC z kierunkiem na gaminkowatość albo SG z kierunkiem na klasyczność. Plus te E opisane przez wszystkich powyżej, które w obydwu przypadkach wpływają właśnie na ten kierunek.
Christina
Czy Kryształowy Ethereal pozwala na proste włosy nawet w przypadku typów Yin – R i TR?
Lifen TR
Raczej nie, skoro „charakterystyczne dla Kryształowego są włosy falowane”. Proste włosy to np. Słoneczny, Karmazynowy czy Królewski.
Christina
No właśnie, a jednocześnie we wpisie jest zdjęcie Gwyneth Paltrow z prostym long bobem. To mnie trochę zmyla 🙂 Bo jednak jest to „polished look” który lubi Kryształ.
Lifen TR
Rzeczywiście, ale Gwyneth oprócz Kryształowego ma też chyba Słoneczny i nie jest R/TR. Tak sobie myślę, że taka fryzura byłaby pewnie ok dla Classic z Kryształem, dla Romantic nie za bardzo. Kim Kardashian w prostym long bobie:
https://www.who.com.au/media/13681/kim-k-new-hair.jpg?width=720¢er=0.0,0.0
https://www.newbeauty.com/wp-content/uploads/2020/02/32921-kim-kjpg.jpg
vs. w pofalowanych włosach:
https://assets.vogue.in/photos/5f06e0c99aeed766057e7eba/2:3/w_2560%2Cc_limit/kim%2520kardashina%2520hair.jpg
https://i.pinimg.com/736x/46/1c/b2/461cb2c3aaec1b89039b09b439087bd5–kim-kardashian-hairstyles-wedding-hairs.jpg
Mary C (KryE+FE)+IE+KarE+BE
Olgo, jak połączyć Kryształowy (z bazy C) z Karmazynowym i Francuskim, które mają być moimi głównymi E w stylu? Zazwyczaj łączę KarE z FE (czernie, granaty, elegancki, powściągliwy styl, żakiety, spodnie na kant lub dżinsy, albo ołówkowe sukienki i spódnice), a oddzielnie latem idę w KryE. Czy istnieje jakieś połączenie? (dla mnie tym „łącznikiem” były do tej pory słowa „ekskluzywny, wyniosły”)
Moderator Jonathan
Hej Mary!
W sprawie indywidualnych konsultacji prosimy pisać bezpośrednio do Olgi
na adres: contact@olgabrylinska.com
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Wiecie co, Dziewczyny?? Dzisiaj obejrzałam siebie na filmiku i po raz pierwszy uświadomiłam sobie, że NAPRAWDĘ jestem Kryształowa… Oczywiście mam diagnozę od Olgi i „wiedziałam” o tym już dawno, ale dopiero teraz to zobaczyłam. Dziwne uczucie to było, nie lubiłam tego Kryształu i nigdy go nie uwzględniałam w stylówkach. Ciagle tylko Francuz i Wiatr. Coś muszę z tym zrobić 🙂
Mary
Cat, czy nie wydaje Ci się, że kobieta Kryształowa słyszy w sercu głos: „zasługuję na jedwab”?
Rosalia
Dokładnie to słyszy. 🙂
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Czy Kate Blanchett ma Kryształowy? Spójrzcie na to zdjęcie. https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/331067733_631063375497001_7619580832256558475_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=jyET9q2E-8AAX8YABsZ&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=00_AfDL-C5DdN4v80yKoIthQGmqkRkff8mfFFnfe-QuTbvZAw&oe=63FBD047
Rodotka
Jest diagnoza Olgi
Cate Blanchett – Dramatic (Słoneczny + Karmazynowy) + Świetlisty + Kryształowy + Mahoniowy + Baśniowy
a więc tak 🙂
Tak dopytam, bo wydaje i się, że patrząc na jej zdjęcie, zauważyłaś jakieś podobieństwo do siebie? Patrząc po Twoim profilowym zdjęciu i pamiętając poprzednie, potwierdzam, że jak jest 🙂
Mi
Diagnoza wg. Olgi w zakładce kompendium: Cate Blanchett – Dramatic (Słoneczny + Karmazynowy) + Świetlisty + Kryształowy + Mahoniowy + Baśniowy
Eloise
A zgadnijcie kto jest na tym zdjęciu? https://entertainmentaroundtheworld.files.wordpress.com/2011/11/cate-blanchett-400.jpg ? ? mało nie padłam jak je zobaczyłam. Te kobiety muszą mieć wspólnych przynajmniej kilka Ethereali. No chyba, że to sam Kryształowy tak je urządził chociaż to nieprawdopodobne ?
Rodotka
Elen Pompeo, Kate Hudson? Czy ogólnie trafiłam kulą w płot? 😀
Eloise
Gwyneth Paltrow miałam na myśli oczywiście ? jak dla mnie w młodości były bardzo do siebie podobne.
Rodotka
aaalbo Gwyneth Paltrow 😀 to chyba jednak ona 😀
Eloise
Rodotko, chodzi mi o to, że na zdjęciu jest rzecz jasna Cate Blanchett i zauważyłam jej duże podobieństwo do Gwyneth Paltrow, kiedy obie były młodsze ?♂️ szkoda, że nie można edytować komentarzy…
Rodotka
Eloise, właśnie potem drugi raz jeszcze po napisaniu komentarza wyżej przejrzałam galerię i zobaczyłam rzeczywiście jest podobna do Gwyneth, ale już była musztarda po obiedzie 😉
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Mary, co do jedwabiu, to chyba tylko sukienka i to taka wieczorowa. Miałam jedwabną koszulę, ale nie wyglądałam w niej dobrze, pogrubiała mnie, może kwestia kroju. Niestety sylwetka DC słabo wygląda w obłych kształtach.
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Rodotka, Cate Blanchett jest wg mnie piękna, miło mi czytać, że widzisz jakieś moje podobieństwo do niej. Ja mam ogólnie Dramatikową twarz, raczej męską, ostrą, co serio bardzo sobie chwalę. Stąd może porównanie do C.B, która jest Dramatikiem. Na zasadzie podobieństw lubię u kobiet urodę nieoczywistą, zero słodkości, raczej w rodzaju bitch face. Zresztą to samo z facetami, nie podobają mi się słodziaki.
Eloise
Jako cicha wielbicielka Kryształowego ? mam pytanie, które z tych płaszczy są najbardziej w jego stylu? Zawsze muszę się powstrzymywać, żeby takowego nie nabyć, mogłoby się to dla mnie skończyć małą katastrofą stylową XD no ale niektóre są fajne
1. https://static.zara.net/photos///2023/V/0/1/p/2223/449/712/2/w/850/2223449712_1_1_1.jpg?ts=1674735067137
2. https://static.zara.net/photos///2022/I/0/1/p/8480/744/708/3/w/850/8480744708_2_1_1.jpg?ts=1662729878678
3. https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/441c2e56854a4bbfad95a837b8580322/f44cc7a2aff94137b177c3a73942cdf7.jpg?imwidth=1800&imquality=high
4. https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/f677013b0fc342bda3c7bfaf02e76ff6/f135db13791f4747b3d420dedc23a7a3.jpg?imwidth=1800&imquality=high
5. https://img01.ztat.net/article/spp-media-p1/4772874ed93044e3832f7338605dd952/2af5a739413c430dbb209f1d2fee9d8c.jpg?imwidth=1800&imquality=high
6. https://st.mngbcn.com/rcs/pics/static/T4/fotos/S20/47041281_06.jpg?ts=1666939245760&imwidth=502&imdensity=2
7. https://static.mohito.com/media/catalog/product/1/6/1648U-02X-002-1-596673_3.jpg
8. https://static.reserved.com/media/catalog/product/Y/T/YT142-02X-010-1-630399.jpg
Olga Brylińska
Najbardziej kryształowe są numery: 4 (tu ważny jest materiałowy pasek) i 7.
1. Słoneczny
2. Baśniowy Retro plus nietaliowany, prosty krój i gaminkowa długość
3. Baśniowy Retro z Francuskim
5. Słoneczny – płaszcz jest nietaliowany, nie ma też paska
6. Dwurzędowe zapięcie nie lubi się z Kryształowym. Poza tym 6 nawet, nawet podchodzi pod Kryształowy.
8. Słoneczny dla Gamine
Eloise
Jeju, dziękuję bardzo ? Nawet się nie spodziewałam, że któryś z tych płaszczy nie będzie Kryształowy a tu proszę, nawet zaczełam się mocniej przyglądać jedynce dla siebie ? No cóż, nie bez powodu nie posiadam KryE.
Eloise
Fale w stylu old Hollywood to jest Kryształowy czy Baśniowy Retro? Ja osobiście je postrzegam jako mieszankę tych dwóch pierwiastków. I drugie pytanie, któremu typowi będzie w takiej fryzurze dobrze? Przykłady:
https://www.shutterstock.com/image-photo/beautiful-model-girl-blonde-long-260nw-489348763.jpg
https://i.pinimg.com/564x/09/d5/0d/09d50d7c8f81cac207fd5e5eb94049ae.jpg
https://weddingplanner.co.uk/uploads/_blog/07ecc4.jpg
[link nie działa]
https://www.merakilane.com/wp-content/uploads/2020/07/6-Hollywood-Waves-Tutorials-for-All-Hair-Lengths.jpg
https://media.glamourmagazine.co.uk/photos/614245f1b40566db4ff2ceb1/master/w_1600%2Cc_limit/original
Mary
Olgo, co Ty i inne Czytelniczki sądzicie o … prostowaniu zębów? U dorosłych oczywiście. Z jednej strony niby uśmiech jest ładniejszy, Kryształowy, „doskonalszy”, ale z drugiej z kolei niekiedy zmienia nieco szczękę, spłaszcza ją, zmienia też trochę wymowę, śmiech, uśmiech. Nie wspomnę o sytuacjach, kiedy trzeba jeszcze operować nos razem z prostowaniem zębów w celu utrwalenia efektów prostowania, bo oddychanie przez usta też je krzywi. Znam wiele osób po prostowaniu i niby są ładniejsze, a nie są, zwłaszcza te, które były bardzo Iskrzące.
Yen
Hej. Wydaje mi się, że zdrowy i prosty uśmiech nie ma ethereala.
Podasz przykład osób, którym podobna procedura zaszkodziła, odebrała uroku? ☺️
Pati
Moim zdaniem to jeden z niewielu przykładów kiedy 'poprawianie urody’ ma największy sens. To zwykle nie jest tylko kwestia estetyki ale i zdrowia. Dla mnie może i takie 'niedoskonałości’ mogą być urocze ale często odbierają dużo pewności siebie. A iskrzącego może nawet dodać bo po leczeniu częściej mamy ochotę się uśmiechać 🙂
Mary
Yen, to moi bliscy i znajomi, więc nie będę upubliczniać ich wizerunku. Faktem jest, że dwie osoby Dramaticowe z mocnym Iskrzącym o wąziutkich, lisich szczękach stały się jakby „półokrągłe”, że spłaszczonym przodem. Straciły dawny smaczek. Z kolei chłopięco-dziewczęca Gaminka stała się zupełnie bambułkowata i jakby ociężała w odbiorze. Choć wszyscy (same) uśmiechy mają ładne, to jednak nie są już tak charakterystyczni jak byli w odbiorze całej twarzy.
Pati, też tak myślę, i sama noszę się z zamiarem prostowania, ale nie wiem. Rozmawiałam kiedyś z 'gwiazdą ortodoncji’ i powiedziała mi, że wg niej osoby z krzywym zgryzem są seksowne ☺️, bo niepowtarzalne. Leczenie proponowała tylko tym, którzy infantylnie seplenią.
Arwena
Ja mam krzywe zęby i właśnie taką waską lisią buzię no i mój podstawowy ethereal to IE. Też wielokrotnie slyszalam, że z prostymi zębami nie bylabym już sobą
Ortodonta powiedział, że po leczeniu miałabym takie półokrągłą i wystającą szczękę. Nie zdecydowałam się ze względu na ogrom ingerencji, które należałoby u mnie wykonać chirurgicznych itp., ale piękne proste zęby to moje marzenie, nawet kosztem IE.
Moderator lothlorien
Jestem w stanie wyobrazić sobie, że przy bardzo dużych wadach zgryzu, prostowanie przełoży się trochę bardziej na zmianę wyglądu szczęki/uśmiechu. Czy na lepsze czy gorsze, to jest tylko subiektywna opinia patrzącego. Jednak osobiście nie znam nikogo po tak zauważalnych zmianach.
Myślę jak i Pati, że prostowanie zębów to zarówno estetyka jak i zdrowie, i tylko zdrowie jest dla mnie w tym równaniu niezbędne. Noszę aparat, bo muszę, a estetyka to tylko bonus. Jeśli ubędzie mi Iskrzącego, to jakoś to przeżyję 🙂
Oczywiście, każdy musi podjąć tę decyzję sam i skonsultować się z kimś kto jest w stanie udzielić profesjonalnej porady.
Pati
Ja się zdecydowałam i nie żałuję 😄Pewnie, nie ma nic złego w nieidealnym zgryzie i często on dodaje uroku ale jeśli komuś to przeszkadza i dochodzą do tego względy zdrowotne to warto! I sam aparat wydaje mi się bardzo Iskrzący 😄Mam też wrażenie, że aparat nie zmienia aż tak rysów twarzy jak inne zabiegi np powiększanie ust. Wtedy często okazuje się, że nie pasują one do reszty i trzeba zmienić kolejną rzecz albo stosować inny makijaż.
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Ja po prostowaniu zębów i konieczności zrobienia kilku licówek wyglądam dużo lepiej (robione w wieku lat pięćdziesięciu). Na początku byłam zaskoczona, bo „dostałam” nowy kształt zębów, tzw. wersja młoda, czyli dłuższe jedynki. Ale to odjęło mi lat i teraz nie wyobrażam sobie, aby miała tamte „stare” i krzywe zęby. Poza tym prawidłowe ustawienie zębów i szczęki zniwelowało wcześniejsze bóle głowy i bóle stawu szczękowego. Polecam każdemu – kwestia przede wszystkim zdrowia, a potem urody.
Mary
Jak to jest, że „kobiety w stylu Classic wyglądają niekorzystnie w długich włosach”? Takie wyjaśnienie otrzymałam od Olgi, kiedy usiłowałam przemycić długie włosy u siebie 😊. C jest przecież najbardziej kompatybilny z KryE i SE, a oba są „długowłose”… Faktycznie, jest to prawda; z obserwacji ludzi i z filmów (uwielbiam „Poirot’a”) widzę, że włosy najwyżej półdługie, do połowy szyi lub do podstawy szyi najlepiej służą szykowi typu C, podkreślają piękno i kształt sylwetki i całej kreacji, dodają lekkości i jakiegoś sznytu. Może dlatego, że długie włosy, choćby do obojczyków, są jakimś „naddaniem”, czymś „in più”? Zwłaszcza włosy falowane są jak falbany przy stroju i może stąd to wrażenie nadmiaru i rozmycia linii?
Moderator lothlorien
Powiedziałabym za opisem Kryształowego, że włosy do połowy pleców to max. dla tego Ethereala (nie widzę u Słonecznego zaleceń długości). Nie chcę przyrównywać do typu Classic, bo ostatecznie typologia Kibbe a typologia Ethereal to nie jest przełożenie 1:1.
Jak i ze wszystkim, mam wrażenie, że jest wiele czynników, które sprawiają, że jedna długość będzie idealna, a inna już nie. U mnie ogromne znaczenie ma struktura włosów, mogłabym nosić parę cm dłuższe gdyby nie ich gładkość, co zabija objętość.
Mary
Jakby nie rozpatrywać analizy: Kibbe + E, czy same E, wytyczne stylu będą przecież takie same 😊. Kiedy patrzę na stosunkowo czyste typy urody, np. Beata Tyszkiewicz C (KryE+FE+SE+RE+AE)+ŚE, to widzę, że o wiele ładniej jej w krótkich/półdługich włosach, które miała jako jurorka „Tańca z gwiazdami” niż jako np. Łęcka w „Lalce”. Podobnie rzecz ma się z Rosamund Pike, Sharon Strone, itd. To z pewnością zależy od całej etherealowej konfiguracji, ale baza to baza. Kluczowy jest chyba klimat… Kobiety C „odsłoneczne” to raczej boginie, a C „odkryształowe” to damy (w odbiorze oczywiśćie 😊).
Eloise
Nie zgodzę się co do Rosamund Pike. Mnie się o wiele bardziej podoba w długich włosach, widać Kryształowy i Gwiezdny https://images.app.goo.gl/guWmgigK8a4z2xeV8. Ta fryzura, którą teraz nosi, ten przylizany bob jej akurat nie pasuje pomimo bycia C 😉
Mary
https://images.app.goo.gl/yQPHQQRAyviC1FcM6
A bob pofalowany?
Eloise
W tym pofalowanym bobie z kolei widać imho Świetlisty, i tak już lepiej niż te proste gładkie włosy od linijki – to domena Słonecznego a Rosamund go nie posiada 🙂
Moderator lothlorien
O to mi chodziło w sumie 🙂 Że niektóre C mają SE, niektóre KryE, niektóre kombinację (różne „przechyły” w stronę Yin lub Yang). Plus pierwiastki dodatkowe.
Ale jeśli mowa o czystych Classic, to fakt, że długość zbliżona do long boba jest pewnie najkorzystniejsza.
Rosamund to jeden przykład, ale Amy Adams też mi się podoba w długich włosach. Być może to wyjątki po prostu.
Mary
Na pewno „skraca” włosy FE, który jest kompatybilny z C, więc to może on? Patrzę, jak rosną włosy 😊 Agacie Kuleszy i im dłużej (i jaśniej), tym gorzej. Podobnie Joanna Moro… No, ale cóż, to pewnie kwestia gustu… Pewnym C długie włosy odbierają lekką elegancję i obciążają.
Mary
Zauważyłam, że zbyt długie włosy u kobiet C kierują je w stronę pierwiastków, które są niepożądane w ich konfiguracji. U mnie to będzie Bezkresny; choć mam go w kolorystyce i w duszy, to stylowo jest mi zakazany. I faktycznie; jako „Indianka” z długimi włosami wyglądam ” nie na temat” (lump). Bardziej niż konkretne przykłady, zastanawiało mnie pytanie ogólne, o „architekturę” wizerunku: co sprawia, że kobiety, które w długich włosach wyglądają źle, wyglądają źle? Czy to „niewspółgranie” z rysami twarzy? Czy zaburzenie linii sylwetki? Pytanie otwarte… Nie chciałam drążyć tematu z Olgą, ale wiele razy przekonałam się o słuszności jej stwierdzenia.
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
A co sądzicie o długości włosów DC z Kryształem, Francuzem i Wietrznym? Mam od kilku lat boba do ramion i każda próba zapuszczenia trochę dłuższych włosów jakoś mi nie wychodzi. Robi się bałagan, brak linii i w konsekwencji obcinam.
Mary
Cat, sądzę, że to idealna dla Ciebie i długość i fryzura. DC, jak cała grupa C, lubi fryzury zwarte, bez niesforności, eleganckie. Pofalowany bob do podstawy szyi idealnie odda Twój Kryształowy, a Francuski nie pozwala Ci ich zapuścić dłuższych; on w ogóle działa na fryzurę jak „filtr”, albo raczej jak nożyczki ☺️. Trzeba jednak często włosy przycinać, by zachowały świeżość kształtu. U mnie raz w miesiącu u bardzo dobrej (jednej!) fryzjerki do wymóg absolutny. Na Twoim miejscu w Wietrzny bym nie szła, ale przecież sama na pewno lepiej znasz Swoje włosy i upodobania (poza wszelkimi opcjami, włosy to mój kompletny świr ☺️ o wiele ważniejszy niż strój, bo fryzura to część ciała…)
Blanche Noire
Ja również jestem DC, więc należę do grupy Classic, ale nie mam Kryształowego, tylko Karmazynowy, Francuski, Wietrzny i Energetyczny. Olga doradziła mi gładkiego boba bez grzywki z asymetrycznym cięciem, tzn. z przodu dłużej, a z tyłu krócej i jak najmniej płasko. Tej fryzury jeszcze nie wybróbowałam, ale idę do fryzjerki na początku lipca i jestem bardzo ciekawa efektu. Raz miałam już włosy obcięte na boba, ale takiego zwykłego, bez asymetrii i fryzura wyglądała bardzo płasko, włosy robiły wrażenie trochę oklapniętych, więc efekt średnio mi się podobał. Mam nadzieję, że tym razem będzie ten efekt „wow” 🙂 Osobiście bardzo lubię długie włosy, ale słyszę z różnych źródeł opinie, że nie wyglądam w nich dobrze. Chociaż sama tego jednak nie widzę, bo kiedy jakaś fryzura albo ubranie bardzo mi się podoba, to trudno mi dostrzec, czy rzeczywiście dobrze w tym wyglądam 😀
Cat Ballou DC (KryE, WE, FE, BaE)
Mary, bardzo dziękuję za podpowiedź.
Iskra DC + Świetlisty, Wietrzny
Ja jestem DC i w zaleceniach od Olgi mam długie włosy – nie gładkie tylko Wietrzno-Syrenie, takie z objętością, lekkim skrętem i lekkim nieładem. Faktem jest, że takie włosy mocno podkręcają u mnie eteryczność i dodają romantyczności. Tylko, że aby osiągnąć taki efekt muszę użyć termoloków i jakiejś pianki – tego mi sie już nie chce robić. Obecnie mam włosy przed ramiona, mocno wycieniowane więc nie jest to typowy geometryczny bob. Faktem jest, że nie wygląda to już tak romantycznie jak w długich włosach ale za to znacznie bardziej nowocześnie i co ciekawe – młodziej, co potwierdzają komentarze już kilku osób.
Aga SG
@Mary, mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie na swoim przykładzie, bo należę do tych kobiet, które wyglądają źle w długich włosach i nie ratuje tego nawet fakt, że same włosy są taflą o idealnej kondycji.
U mnie na to składają się 3czynniki: 1) jestem SG, więc długie linie mi nie służą, długie włosy skracają mi sylwetkę
2)mam pociągłą twarz, a długie włosy optycznie jeszcze mocniej ją wyciągają
3) struktura moich włosów jest chyba karmazynowa – gładkie, śliskie,niskoporowate. Mam swoje triki na objętość, ale działają wyłącznie na długości max do obojczyków.
Prawda też jest taka, że dłuższe włosy najczęściej wiążę i chodzę ciągle w spiętych, nie lubię też poświęcać na zabawy we fryzury zbyt dużo czasu.
Olga doradziła mi long boba z francuską prostą grzywką i taką fryzurę nosiłam przez ostatnie 4lata, (także w wersji krótszej, boba z grzywką)aż mi się ta grzywka znudziła i obecnie ją zapuszczam 😊 nosząc boba bez grzywki. Z moich doświadczeń wynika, że najlepiej mi w długościach typowych dla SG, bob-long bob. Mam mocnego Alabastra, więc brak grzywki go podbija, a grzywka dodaje mi Francuza, więc tutaj sobie żongluję 😊
Mary
Aga, masz rację, najlepiej poruszać się w obrębie swoich E co do kształtu, koloru i długości fryzury. Każda kobieta ma swoją idealną; u innych widzi się to i ocenia intuicyjnie. Zastanawiały mnie jedynie kobiety C, jako te „pośrodku”- nieprawdą jest że „owalnym twarzom pasuje każda fryzura”. Wydaje mi się, że… żadna, oprócz tej idealnej ☺️. W typie C bardzo widoczne są odstępstwa; najładniej jest, w moim odczuciu, gdy owal twarzy jest podkreślony owalem fryzury, a więc bob zwężający się ku dołowi, nie tworzący trapezu rozszerzającego się na dole, nie spadający już na plecy. Przy dłuższych fryzurach czyste C tracą jakieś „ą”, swoją nieuchwytną klasę.
Eloise
Dawno o nikogo nie pytałam, no to zapytam 🙂 Czy król Hiszpanii Filip VI jest wyrośniętym ( 197 cm ) Classic z Kryształowym, Francuskim, Słonecznym i Syrenim?
Mary
Blanche Noire, to tak jak ja. Lubię długie włosy, a nie mogę ich nosić… I słyszę o sobie to samo. Co za ból ☺️! Mnie też Olga doradziła boba bez grzywki, ale jako że mam włosy kędzierzawe/falowane ma on kształt okrągławy, z tyłu dłuższy, z przodu krótszy (bob a’la paź☺️). Jestem mu wierna od diagnozy, bo faktycznie wiem, że jest dla mnie twarzowy. Powodzenia u fryzjera!🌹 (kiedyś było to dla mnie miejsce największych cierpień, jak patrzyłam na każdy centymetr spadających na ziemię włosów; ale mi przeszło…)
Blanche Noire
Dziękuję 🙂 Myślę, że długie włosy w grupie Classic byłyby możliwe do zaakceptowania przy posiadaniu dodatkowego silnego ethereala wspierającego długie włosy, może Królowa lub Hiszpański. Ale wtedy byłby to już bardzo etherealowy typ urody, sądzę, że to bardzo rzadka sytuacja
Eloise
Blanche Noire, wprawdzie nie jestem C lecz DC ale mam Królową i Energetyczny Hiszpański też 🤔 (?) Dobra, też 😏 i w krótkich włosach źle wyglądam, tak ubogo i myszowato. Jeszcze dochodzi Wietrzny uwielbiający długie i rozpuszczone włosy, więc w moim przypadku nie ma mowy o fryzurze krótszej niż do obojczyków.
Blanche Noise
Eloise, zazdroszczę Ci możliwości noszenia długich włosów, jak widać niekoniecznie kobietom z grupy Classic taka fryzura nie pasuje 🙂 Wydaje mi się, że u Ciebie Francuski nie jest tak dominujący jak np. u mnie, więc nie działa na Ciebie jego fryzjerski filtr 😀 Ja niby mam dwa ethereale, które wspierają długie włosy (Kar i We), ale niestety Fr nie pozwala im się wykazać.
Mary
Blanche Noire, Olga mi pisała tylko o typie Classic, nie wiem jak jest z SC czy DC. Myślę jednak, że istotne jest z czego się wzięłyśmy ☺️. Zauważyłam, że dorosłe C, które w dzieciństwie były Gaminkami, często zachowują Iskrzący. U mnie jest bardzo silny, więc pewnie stąd propozycja dziewczęcej fryzury.
Kasia DC
Zaraz, to typ Kibbe może się zmienić?
Yen
Myślę, że z wiekiem może się wyklarować. Jako niemowlaki wszyscy wyglądamy stosunkowo podobnie xD potem się to jakoś rozjeżdża coraz bardziej i bardziej, okres dojrzewania wprowadza misz masz… trudno tez chyba dzieci traktować jako pełnoprawnych reprezentantów jakiegoś typu kibbe- a zatem i sylwetki, gdy ta jest jeszcze niewykształcona.
ot w danym wieku może można sprawiać wrażenie jakiegoś typu, który później okaże się innym- gdy rysy i sylwetka już wykształcą się do końca, przestanie się rosnąć, etc?
Mary
Kasiu, to akurat czytałam u Kibbego, nie wiem jak podchodzi do tego Olga. Na pewno pisała kiedyś, że większość dzieci ma Iskrzący, a w dorosłym życiu zachowują go tylko niektórzy. Może łatwiej określić małych chłopców, ale dziewczynki w sumie wszystkie mają figurę „patyczka”; jak miałaby wyglądać np. mała R? Zmieniają się proporcje ciała i rysy twarzy również. Nie wszystkie elementy ciała „dorastają” też w tym samym tempie. Często spotyka się podlotki o wyjątkowo długich kończynach, a po latach wszystko nabiera właściwych, docelowych proporcji. Ale to tylko moje obserwacje…
Mary
Kobiety Kryształowe, i ogólnie z grupy „eleganckich”, jak oswajacie upały 30 °C i powyżej? Len jest zbyt Naturalowy; pozostaje go chyba zastąpić płótnem, które można wyprasować i zachować w miarę gładkie. Jedwab jest cudowny, ale bardzo drogi, więc można go zastąpić wiskozą lub cieniutką dzianiną bawełnianą. Czy coś u Was jeszcze się sprawdza? Jakie preferujecie kroje? Czy bardzo odsłonięte, czy wręcz przeciwnie? W tym roku odkryłam wygodę i klasę sukienek i tunik delikatnie przytrzymywanych przy ciele gumeczkami od wewnątrz; stroje nie są wtedy workowate i zachowują kształt.