Sed ut perspiciatis unde omnis iste
natus error sit voluptatem accusan
tium doloremque laudanti.
Instagram
Follow me
Karmazynowy Ethereal – Olga Brylińska Image Consultant
20433
page-template-default,page,page-id-20433,page-child,parent-pageid-20426,eltd-core-1.1.1,audrey-ver-1.5,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-default-style,eltd-fade-push-text-right,eltd-header-centered,eltd-fixed-on-scroll,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-animate-height,eltd-,eltd-fullscreen-search eltd-search-fade,eltd-side-menu-slide-from-right,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive
Ostry | Drapieżny
Karmazynowy Ethereal

YANG

NOBLE

Styl Karmazynowego Ethereala wyznaczają dwa kierunki. Pierwszy z nich to pierwiastek Dramatic rozumiany jako ten, który jest odpowiedzialny za ostre i wyraziste linie, zarówno w urodzie, jak i w stylu. Drugi wskazuje na dramatyzm w powszechnym tego słowa znaczeniu. Tu pojawia się bezpośredni związek z teatralnością i maskaradą, a makijaże przywołują na myśl charakteryzacje sceniczne.

Nazwa pierwiastka Dramatic ma ścisły związek ze słowami i określeniami takimi jak: dramatic, dramatics, dramaturgy, dramatic art, dramaturgical. Dalej bardzo płynnie można przejść do słów – theater i theatrical (synonim dramaturgical).

Bezpośrednie powiązania nazewnicze wskazują na głęboki sens stylowej kompozycji Karmazynowego Ethereala ukazanej w kolażach oraz w poniższej galerii. Odnajdujemy tu spójne zestawienie elementów stylu związanych z wytycznymi Dramatic i detali scenicznych, teatralnych, ekstrawaganckich.

Teatralność momentalnie kojarzy się z typem Theatrical Romantic, a ten z femme fatale. Z kolei karmazynowa ekstrawagancja przenosi nas do wytycznych Flamboyant Gamine, a sceniczność przywodzi na myśl kobietę-diwę, czyli typ Soft Dramatic.

Wpływ karmazynowego pierwiastka Dramatic na poszczególne style bazowe przedstawia się następująco:

  • Dramatic (najwyższy stopień kompatybilności) – ostre linie pionowe i ukośne, ostre krawędzie, geometria bazująca na trójkątach, rozcięcia, plisy, dekolty w szpic, sztywne tkaniny.
  • Soft Dramatic – zaakcentowane linie pionowe i ukośne, rozcięcia, dekolty w delikatny szpic (całość złagodzona w stosunku do Dramatic), sztywniejsze tkaniny (łączone z miękkimi).
  • Dramatic Classic – ostre linie (pionowe, poziome i ukośne), ostre krawędzie, rozcięcia, dekolty w szpic, sztywne tkaniny.
  • Gamine – ostre linie (pionowe, poziome i ukośne), ostre krawędzie, rozcięcia, plisy, dekolty w szpic, sztywne tkaniny oraz charakterystyczna dla czystego Gamine “igiełkowość” (np. desenie i biżuteria).
  • Flamboyant Gamine (kompatybilność słabsza w stosunku do Gamine) – zaakcentowane linie pionowe, poziome i ukośne (ich ostrość zależy od mocy Karmazynowego), dekolty w delikatny szpic, sztywniejsze tkaniny (łączone z miękkimi).
  • Theatrical Romantic – konstrukcja poszczególnych elementów ubioru bardziej sztywna i zwarta w stosunku do stylu Romantic, ostre krawędzie.

Druga odsłona kompatybilności opiera się na całokształcie karmazynowego stylu, włączając w to wszelkie elementy ozdobne oraz makijaż. Poniższy wykaz dotyczy czystych typów bazowych i przedstawia najbardziej charakterystyczne elementy stylu:

  • Dramatic – skóra licowa, skóra nabłyszczana, skóra lakierowana i tzw. krokodyla (tylko buty i torebki), motywy i desenie wężowe (tylko w dodatkach), zamki, dekolty na plecach, buty w szpic, szpilki, biżuteria bazująca na kształcie trójkąta, chokery, ćwieki/nity, ostre linie w makijażu.
  • Soft Dramatic – skóra licowa, skóra nabłyszczana, skóra lakierowana i tzw. krokodyla (tylko buty i torebki), pióra, dekolty na plecach, odsłanianie ramion lub nóg, seksowna ekstrawagancja, wyrazisty makijaż.
  • Dramatic Classic – skóra licowa, skóra nabłyszczana, lakierowana i tzw. krokodyla (tylko buty i torebki), motywy i desenie wężowe (tylko w dodatkach), zamki, noski w szpic, chokery z metali szlachetnych (tzw. obroże), ostrzejsze linie w makijażu.
  • Gamine – skóra licowa, skóra nabłyszczana, skóra lakierowana, skóra tzw. krokodyla, motywy i desenie wężowe, zamki, odsłanianie nóg, buty w szpic, szpilki, biżuteria bazująca na kształcie igły, ćwieki/nity.
  • Flamboyant Gamine – skóra licowa, skóra nabłyszczana, skóra lakierowana, skóra tzw. krokodyla, motywy i desenie wężowe, zamki, pióra, dekolty na plecach, odsłanianie ramion i/lub nóg, seksowna ekstrawagancja (mocniejsza niż w typie SD), styl gotycki, chokery, ćwieki/nity, wyrazisty makijaż oczu.
  • Theatrical Romantic – skóra licowa, skóra nabłyszczana i lakierowana (tylko buty i torebki), wąskie obcasy, wyrazisty makijaż, styl femme fatale utrzymany w klimacie retro (patrz Baśniowy Retro), biżuteria i chokery tzw. gotyckie (utrzymane zdecydowanie w stylu retro, nigdy zbyt ekstrawaganckie).

Modelowy typ femme fatale to połączenie Karmazynowego i Baśniowego Retro. Nigdy nie jest to sam Karmazynowy.

Wszędzie tam gdzie pojawia się bardzo wyraźna teatralność, do Karmazynowego dołącza Baśniowy.

Najbardziej charakterystyczne elementy stylu Karmazynowego Ethereala poniżej.

LINIE, FASONY, STYL
  • proste linie
  • ostre linie
  • długie linie pionowe
  • ostre krawędzie
  • asymetria
  • fasony dopasowane
  • fasony mocno dopasowane
  • ubrania obcisłe
  • skórzane spodnie
  • skórzane sukienki
  • skórzane spódnice
  • skórzane kurtki i płaszcze
  • długie, wąskie marynarki
  • długie, wąskie płaszcze
  • garnitury
  • smokingi
  • kombinezony
  • tylko wąskie sukienki i spódnice
  • wyjątkiem są plisowane spódnice i sukienki
  • plisy powinny być drobne i zwarte
  • minimalna długość – przed kolano
  • maksymalna długość – maksi
  • w przypadku plisowań – najlepsza midi
  • monochromatyzm w czerni
  • czerwień tylko w połączeniu z czernią
  • nawiązania do stylu gotyckiego
  • minimalizm
  • akcentowanie linii pionowych
  • zestawy całe w czerni
  • styl wyrazisty, drapieżny
DETALE
  • dekolty w szpic
  • głębokie dekolty w szpic
  • opcjonalnie małe półokrągłe dekolty
  • dekolty na plecach
  • odsłonięte plecy
  • wąskie, ostre klapy
  • ostre, wąskie plisy
  • seksowne rozcięcia
  • nogawki w kant
  • motyw węża
  • deseń wąż
  • faktury – wąż, krokodyl
  • ozdobne zamki (tylko srebrne)
  • metalowe końcówki/brzegi (tylko srebrne)
  • teatralne, czarne, pióra
  • futrzane, duże kołnierze – tylko czarne
  • transparentne wstawki
  • bluzki w całości transparentne
  • siateczka
  • rajstopy ze szwem z tyłu
  • rajstopy kabaretki
  • długie rękawiczki
  • okulary kocie oczy (tylko czarne)
MATERIAŁY
  • średniej ciężkości
  • średniej grubości
  • lżejsze materiały (bluzki, topy)
  • gładka powierzchnia
  • tkaniny z połyskiem (gładkie)
  • elastyczne dzianiny typu lycra
  • dodatek tkanin transparentnych
  • dodatek sztywnych tkanin
  • koronki z geometrycznym deseniem
  • skóra licowa
  • skóra nabłyszczana
  • skóra lakierowana
  • skóra tzw. krokodyla
KOLORY
  • czarny
  • czerwony
  • ciemnoczerwony
  • wiodącym odcieniem czerwieni jest chłodna czerwień karmazynowa
TOREBKI I BUTY
  • torebki na bazie prostokąta
  • torebki na bazie trapezu
  • zdefiniowany fason
  • sztywna konstrukcja
  • ostre linie
  • skóra licowa
  • skóra lakierowana
  • skóra tzw. krokodyla
  • buty o ostrych noskach
  • wąskie szpilki
  • wysokie szpilki (lub średnia wysokość)
  • brak platform
  • płaskie obuwie o ostrych liniach
  • kozaki o wysokich, wąskich cholewkach
  • muszkieterki o mocno wąskich cholewkach
  • botki na szpilce
  • wąskie paseczki przy sandałach
  • czerwone podeszwy
  • ozdobne zamki (torebki, buty
  • ozdobne nity, ćwieki (torebki, buty)
  • czerwona podszewka (torebki, buty)
  • akcent na czarne buty i torebki
BIŻUTERIA
  • tylko srebrna lub platynowa
  • srebro oksydowane
  • geometryczne formy o wydłużonych liniach
  • ostre linie
  • czarne kamienie ozdobne
  • ostre, wrzecionowate kształty
  • biżuteria gotycka (o jak najmniej łagodnych liniach)
  • biżuteria zdobiona łańcuszkami
  • chokery
  • metalowe obroże
MAKIJAŻ I FRYZURA
  • wyrazisty makijaż
  • mocny makijaż
  • akcent na matowy makijaż
  • kocie oko
  • czarny eyeliner
  • opcjonalnie cienie
  • cienie – czerń plus szarości
  • ciemne szminki w odcieniach czerwieni
  • prawie czarne szminki
  • opcjonalnie akcent tylko na oczy
  • wyraźnie zaznaczone kości policzkowe
  • czarne lakiery do paznokci
  • ciemnoczerwone lakiery do paznokci
  • fryzury bazujące na prostych włosach
  • mocno gładkie włosy
  • wysoki połysk
  • włosy za uszami
  • brak grzywki
  • włosy gładko zaczesane do tyłu
  • opcjonalnie przedziałek z boku
  • ciemne, chłodne odcienie

Poszczególne elementy stylu należy dostosować do cech urody oraz do całej etherealowej konfiguracji.

Karmazynowy, jak i wszystkie pozostałe Ethereale, może funkcjonować jako niezależny element składający się na nasz typ urody. Wówczas mówimy o etherealowym typie urody. Omijamy typologię Kibbe oraz klasyczną analizę kolorystyczną. 

CECHY URODY

  • przyciemnianie i ochładzanie kolorystyki
  • fizjonomia z przewagą cech Yang
  • średnio mocna budowa ciała
  • sylwetka – lekko krągła (tylko biodra)
  • wzrost – wysoki
  • ramiona – węższe od bioder
  • talia – średnie wcięcie
  • biust – mały
  • muskulatura – niski poziom
  • kończyny – długie
  • oczy – małe
  • nos – wyrazisty
  • usta – wąskie
  • kości policzkowe – mocno zaznaczone
  • wyrazista uroda (bez względu na kolorystykę własną)
  • Karmazynowy lubi łączyć się z Wietrznym lub z Baśniowym

Powyższa lista przedstawia cechy urody, za które odpowiedzialny jest Karmazynowy Ethereal w swojej czystej formie. Należy pamiętać o tym, że to jak ostatecznie wyglądamy, jest wypadkową kilku Ethereali.

MUZYCZNY NASTRÓJ

Sonique – I Put A Spell On You
Roxette – Dangerous
Inkubus Sukkubus – Paint it Black (cover)
ORAZ:
Michael Jackson – Dangerous
Depeche Mode – Strangelove
Alice Cooper – Poison
Laura Branigan – Self Control

POKAZY MODY I KAMPANIE

Versace | Fall Winter 2015/2016
Dior Hypnotic Poison
Armani Code for women
Hugo Boss – Deep red
Aby zarezerwować termin analizy, kliknij w poniższy link:
REZERWUJ TERMIN

Comments

  • M.

    Wow, Karmazynowy zyskał Noble! W sumie kiedy patrzyłam na galerię pierwotnego stylu Dramatic, to widziałam tam zarówno wspomnianą Karmazynową ostrość i aurę dostojności, która jednak nie kojarzyła mi się ani ze Słonecznym, ani z Królewskim Etherealem. Czy Karmazynowy Noble to ta arystokratyczność czystego typu Dramatic? (Przypomnijmy, że Dramatic funkcjonował jako „Arystokratka”.)

  • M.

    Czyli dobrze myślałam 🙂. Dzięki za odpowiedź.

  • Neptunka FG

    O, w karmazynowym pojawiła się koronka. Bardzo się cieszę choć domyślam się że to specyficzny typ koronki.
    To nie jest ethereal, z którego często korzystam bo kojarzy mi się mocno ze stylem wieczorowym ale mam wielką ochotę przetestować kilka opcji.

  • Avarati FG

    Wow, dopiero teraz się zorientowałam, że Karmazyn też ma Noble’a.

    Neptunka, dzięki za spostrzeżenie 😉 Karmazynowe koronki biorę w ciemno, teraz widzę lepiej, jak go używać na sobie i aż chce się tak ubrać… w sprzyjających okolicznościach. Właśnie miałam ten problem, bo uwielbiam Karmazynowy, a nie ubieram się tak często, bo nie ma kiedy 😉 Dzięki 😉

    • MK.

      Karmazynowa uroda to dla mnie archetyp hrabiego, arystokraty, na pewno też wampira. Ta dostojność też się gdzieś ukrywa, jednak za inną postacią niż Królewski czy Słoneczny. Dostojność niejedno ma imię.

    • Avarati FG

      Taaak, dokładnie tak 😉 W końcu gotyk jest jedną z interpretacji Karmazynu (Mortica w głównym kolażu) 😉
      Bo są również marynarki, długie płaszcze, bardziej zorientowane na styl Dramatic, jak to lubię nazywać biznesowy Karmazynowy, ale akurat z tego nie korzystam, bo nie pasuje mi taka odsłona tego Ethereala ze względu na typ bazowy… zagradza mi tą drogę Wietrzny i Królewski Ethereal.

      Karmazyn właśnie poprzez tą drapieżność jest taki dostojny. Wzbudza respekt swoją niedostępnością i tajemniczością, czernią i czerwienią, którą nie każdy potrafi unieść, podobnie jak nie każdy może lub chce odnaleźć się w szlachetnym minimalizmie Słonecznego i Królewskiemu rozmachowi. Rany… mam wszystkie trzy, jestem szczęściarą 😉

    • Moderator Jonathan

      A poza tym stereotypy o zachowaniu kotów nie wzięły się z nikąd 🙂

    • Iskra

      „Biznesowy Karmazynowy” podoba mi się to określenie! Pożyczam je sobie :D. To jest dokładnie to wydanie Karmazynowego, które mi pasuje. Jak założę klasyczną czarną marynarkę z cienkiej, śliskiej wełny to wyglądam chyba najlepiej jak mogę wyglądać. Na wieczór taka marynarka idzie na gołe ciało (czy tam wycięty top, żeby dekolt był nagi) i o dziwo wcale nie wygląda to na mnie wulgarnie tylko przeciwnie, całkiem naturalnie, elegancko, lekko drapieżnie. Tak sobie ostatnio właśnie myślę, że gdybym miała przełożyć moją diagnozę (DC + Świetlisty, Wietrzny, Karmazynowy, Iskrzący) na same etherale to właśnie Karmazynowy wyszedłby gdzieś na czoło bo to on mi „robi” to D w DC.

    • Avarati FG

      Iskro, cieszę się, że Ci się to podoba te określenie. 😉 U mnie właśnie to wydanie Karmazynu przemawia najmniej z przyczyn naturalnych 😉 Nigdy nie było mi po drodze z marynarkami i biznesową modą stricte 😉 Też mało kiedy pozwalam sobie na ubranie się w czerń od stóp do głów, jakakolwiek monochromia mnie gasi. Mnie nęci gotyk i wampowate stylizacje zmieszane z Wietrznym Etherealem. 😉

    • MK.

      AVARATI FG – Maleńczuk jest mocno Karmazynowy, co nie? I chyba czysto dramatyczny (ma ponad 1,9 m)? Mógłby bez zbytniej charakteryzacji zagrać Draculę albo Szatana 😀
      https://s3.viva.pl/newsy/natasza-urbanska-maciej-malenczuk-nie-wykorzystywac-ponownie-585267-GALLERY_BIG.jpg

    • Avarati FG

      Oj, pan Maleńczuk to dla mnie też Wietrzny bad boy… ale Karmazynowy u niego też szaleje… a może i Baśniowy? 😉

    • MK.

      AVARATI FG – możliwe 🙂

  • MK.

    AVARATI FG – dokładnie tak 🙂 Karmazynowy to taka najbardziej mroczna, nieprzystępna odsłona dostojnej urody, Królewska to najbardziej wystawna, pełna przepychu, widowiskowa, Słoneczna najbardziej posągowa, a Alabastrowa to najbardziej słodka.

  • Lifen TR

    Tak, wampiry, Drakula, i okrutni hrabiowie w ponurych zamczyskach! Na dodatek węże, kruki, zatrute jabłka i kolczaste róże, no wieje złem 😆
    Morticia i rodzinka Addamsów wydaje mi się bardziej karmazynowo-baśniowa, bo mają jakby… baśniowe poczucie humoru 😉 Karmazyn jest jednak bardziej serio. Czarne charaktery często emanują tym karmazynowym rodzajem dostojności, budzą respekt pomieszany z dreszczykiem niepokoju. Czuć niebezpieczeństwo. Z bajkowych postaci nasuwa mi się Maleficent ze Śpiącej Królewny (w wersji animowanej, nie lubię tej z Angeliną), a z mniej bajkowych, postać Guya z Gisborne z serialu BBC Robin Hood. Richard Armitage w tym czarnym skórzanym kostiumie to dla mnie wcielenie Karmazynowego, do dziś mój crush❤️
    Nie da się ukryć, przeżywam fascynację Karmazynowym 😃 ze stylu mam w szafie tylko ołówkowe spódnice, ale obecnie nie mam gdzie ich nosić.

  • MK.

    Wydaje mi się, że tak.
    FG to stricte gotyckie stylizacje -lubisz siebie stricte w tym wydaniu?
    Mam wrażenie, że z jednej stron Karmazynowy to wbrew pozorom, dość plastyczny Ethereal, z drugiej – bardzo angażując. Zdecydowanie dla miłośników czerni o każdej porze roku, niezależnie od okoliczności. Wydaje mi się, że to „najczarniejszy” E spośród wszystkich Ethereali opartych na czerni, gdzie czerń nie jest traktowana jako kolor bazowy, podkładka pod inne kolory, tylko podstawowy kolor.

    • Moderator Jonathan

      Owszem.
      We wpisie o Francuskim jest wzmianka o stopniu roli czerni w różnych Etherealach i Karmazyn zajął tam pierwsze miejsce na liście.

  • MK.

    Faktycznie, teraz doczytałam.
    Królewski na drugiej pozycji – to by tłumaczyło, dlaczego odbieram go jako Ethereal ciemny, ale nie typowo mroczny.

Leave a Reply