Marzycielski | Nieobecny
Syreni Ethereal
Syreni styl w swojej pierwotnej postaci jest najmocniej związany z wytycznymi dla typu Soft Natural. Wówczas mówimy o jego organicznym, czyli bardzo naturalnym aspekcie. Tu stylizacje nie są wymuskane, tkaniny powinny być naturalne, a biżuteria to wyroby artystyczne wykonywane mniej lub bardziej profesjonalnie.
Druga odsłona syrenich inspiracji to aspekt romantyczny, bardziej luksusowy, stylowo najbliższy klimatom Kryształowego Ethereala. Najwyższy stopień kompatybilności osiąga w odniesieniu do wytycznych Romantic oraz Soft Classic. Zasadnicza różnica między romantycznym aspektem stylu syreniego a stylem kryształowym to kolorystyka oraz rodzaj tkanin i zdobień. Bardzo obrazowa jest też rozbieżność w postawieniu stylowego akcentu. Syreni stawia na poetycko-artystyczne inspiracje naturą, natomiast jeden z najważniejszych wymiarów stylu kryształowego to manifestacja luksusu i reprezentacyjności.
Syreni to najbardziej kobiecy, a przy tym jeden z najdelikatniejszych Ethereali. Porównywalny poziom lekkości posiada tylko Świetlisty. Jednak tu moc Yin i Yang jest wyrównana, co oznacza, że Świetlisty w przeciwieństwie do Syreniego nie podnosi poziomu Yin w urodzie i aurze.
Ciekawie wypada też porównanie Syreniego i Mahoniowego. Oba Ethereale łączy wysoki poziom Yin, ale dzielą je skrajnie różny styl oraz odmienne cechy osobowości. Mahoniowy Ethereal można przedstawić jako kobiecą moc, Syreni jako kobiecą słabość.
W Syrenim mamy do czynienia z twarzami tzw. smutnej lalki o nieobecnym, rozmarzonym spojrzeniu. Syreni Ethereal czerpie ze stylu romantycznego w powszechnym rozumieniu tego słowa. Tu liczy się przede wszystkim zwiewność, delikatność, opływowość.
Syrenie fryzury bazują na kręconych lub falowanych włosach. Uczesania powinny być romantyczne i jednocześnie jak najbardziej naturalne. Hollywoodzkie, dopracowane fale to już kierunek na Kryształowy lub Baśniowy w aspekcie retro.
Syreni Ethereal nie toleruje deseni, ani kontrastów. Pożądana jest monochromatyczność ujęta w barwy jasne oraz średnio jasne. Syrenia kolorystyka to głównie wszystkie jasne i średnio jasne odcienie niebieskiego oraz niebieskozielonego. Z barw ciemnych tylko odcienie niebieskozielonego.
Syrenia uroda jest związana z rozjaśnianiem i schładzaniem kolorystyki.
Najbardziej charakterystyczne elementy stylu Syreniego Ethereala zostały wymienione poniżej.
LINIE, FASONY, STYL
- zakrzywione linie
- miękkie linie
- opływowe linie
- fasony zgodne z liniami ciała
- subtelne zaznaczanie talii (np. krojem)
- rozkloszowane sukienki i spódnice (nigdy sztywne)
- minimalna długość – przed kolano
- maksymalna długość – maksi (tylko przy niskim BMI)
- drapowane bluzki
- kopertowe sukienki
- kopertowe bluzki
- kardigany waterfall
- płaszcze waterfall
- miękkie płaszcze szlafrokowe
- miękkie, rozkloszowane płaszcze
- styl bazujący tylko na sukienkach i spódnicach
DETALE
- półokrągłe dekolty
- kopertowe dekolty
- duże dekolty
- dekolty typu woda
- drapowane dekolty
- cieniowania
- zdobienia z pereł
- motyw wody
- motyw rybiej łuski
- subtelne motywy flory i fauny morskiej (nigdy jako pełny deseń)
- lekki połysk
- zdobienia z cekinów (duże powierzchnie to wpływ Iskrzącego)
- obszycia z jak najbardziej delikatnego futerka
- delikatne koronki (najlepiej jako wykończenie odzieży)
- miękkie falbany (gównie transparentne)
MATERIAŁY
- lekkie
- o średnim ciężarze (okrycia wierzchnie)
- z lekkim połyskiem
- transparentne
- lejące (w tym dzianiny)
- jedwab
- satyna
- organza
- gładki zamsz
- delikatna skóra licowa
KOLORY
- odcienie niebieskiego
- odcienie niebieskozielonego
- odcienie zielonego
- odcienie białego (skojarzenia – muszle, perły, morska piana)
- odcienie beżowego (dot. głównie okryć wierzchnich, torebek i butów) – wpływ Bezkresnego Ethereala (piasek)
TOREBKI I BUTY
- zdobienia z pereł
- zdobienia z muszelek
- zdobienia z cekinów
- motyw rybiej łuski
- zamszowe torebki o miękkich, zakrzywionych liniach
- zamszowe buty (nigdy w męskich fasonach)
- delikatna skóra licowa (może być nabłyszczana)
- cienkie podeszwy
- wąskie obcasy
- migdałowe noski
- noski lekko w szpic
- cienkie paseczki przy sandałach
BIŻUTERIA
- drobna lub średnich rozmiarów
- zdobiona perłami
- w całości wykonana z pereł (np. naszyjniki)
- zdobiona jasnymi opalami
- motywy morskiej flory i fauny
- handmade – dopuszczalna przy Syrenim organicznym
MAKIJAŻ I FRYZURA
- akcent na oczy
- rozmyte linie
- niebiesko-zielone cienie (jako opcja)
- cienie w neutralnych kolorach
- tusze wydłużające i podkręcajace
- usta jak najbardziej naturalne
- szminki z połyskiem
- szminki perłowe
- rozświetlający makijaż
- nigdy matowy
- fryzury bazujące na kręconych włosach
- fryzury bazujące na pofalowanych włosach
- beach waves
- romantyczne upięcia
- wysuwające się kosmyki
- luźne warkocze
Poszczególne elementy stylu należy dostosować do cech urody oraz do całej etherealowej konfiguracji.
Syreni, jak i wszystkie pozostałe Ethereale, może funkcjonować jako niezależny element składający się na nasz typ urody. Wówczas mówimy o etherealowym typie urody. Omijamy typologię Kibbe oraz klasyczną analizę kolorystyczną.
- rozjaśnianie i ochładzanie kolorystyki
- fizjonomia z przewagą cech Yin
- średnio mocna budowa ciała
- sylwetka – krągła
- wzrost – średni
- ramiona – węższe od bioder
- talia – wyraźne wcięcie
- biust – duży
- muskulatura – niski poziom
- kończyny – niezbyt długie
- oczy – duże
- nos – mały
- usta – pełne
- kości policzkowe – niezaznaczone
- brak wyrazistości w urodzie (bez względu na kolorystykę własną)
- Syreni lubi łączyć się ze Świetlistym i/lub z Księżycowym
Powyższa lista przedstawia cechy urody, za które odpowiedzialny jest Syreni Ethereal w swojej czystej formie. Należy pamiętać o tym, że to jak ostatecznie wyglądamy, jest wypadkową kilku Ethereali.
Janet Jackson – Everytime
Chambao – Playas de Barbate
Travis Van Hoff – Neverland
Mike Oldfield – Foreign Affair
Above & Beyond presents OceanLab – Sirens Of The Sea
Bat For Lashes – Siren Song
Elie Saab Haute Couture FW 2011/2012
Elie Saab Spring Summer 2014 Haute Couture
Giorgio Armani Acqua di Gioia
Lifen TR
Wow, gratuluję nowej pięknej strony! I bardzo dziękuję za dokładnie opisy stylu i urody poszczególnych ethereali! Bardzo przydatne. Czytając o Syrenim, słuchałam też syreniej muzyki i aż się wzruszyłam, kocham ten ethereal <3
Olga Brylińska
Dziękuję, Lifen <3 Bardzo mi miło 🙂
Moje najnowsze syrenie odkrycie to Travis Van Hoff – Neverland
https://www.youtube.com/watch?v=XK2zD_DfaZQ&ab_channel=TravisVanHoff
Lifen TR
O, to zdecydowanie moje muzyczne klimaty <3 ciekawi mnie, czy to też pasuje (ten głos brzmi bardzo syrenio…) czy to już za wiele melancholii: https://youtu.be/K7S4KbiMHkA
Olga Brylińska
Jeżeli pominiemy aspekt samego filmu, muzycznie będzie najbliżej do Syreniego. Mogłaby to też być mieszanka Syreniego i Księżycowego. Ten drugi ma wyższy poziom melancholii.
Lifen TR
Tak, chodziło oczywiście o samą muzykę, dziękuję za odpowiedź 🙂
Chupa
Miałam w tym roku remont pokoju. I teraz, wchodząc tutaj, zdałam sobie sprawę, że zupełnie niechcący wyszedł mi właściwie w syrenich kolorach. Jasno niebieska farba, beżowo piaskowa tapeta w stare deski, sporo jasnego takiego beżowego drewna, a do tego więcej niebieskiego i turkusu i jeszcze trochę piaskowego beżu. xD Masa zieleni w formie naturalnej (zrobiła się ze mnie planciara) i przełamanie ciemnym niebieskim i granatem które już syrenie za bardzo nie są, ale wpasowują się w gwiezdny kolorem. Miłe to odkrycie. W ogóle o tym nie myślałam planując remonty. 😀 Odezwała się moja wewnętrzna syrena.
Olga Brylińska
Chupa, Twój opis brzmi szałowo 🙂
Mrosenth
Może się mylę, ale gwiazda Euphorii, Sydney Sweeney jest dla mnie bardzo, ale to bardzo Syrenia, szczególnie uderzyło mnie to w jej błękitnych stylizacjach. W Internecie obstawia się ją najczęściej jako Soft Natural, ale są głosy za Soft Gamine (jest dość niska,161 cm) – może to wpływ Alabastrowego? Moim zdaniem też jest u niej widoczny.
Klara
Tak, moim zdaniem też ma bardzo silny Syreni. A jak chodzi o typ to cały czas myślałam że jest Romantic ale Soft Gamine też pasuje.
Alabastrowy również wydaje mi się że ma. I nie wiem może Różany ?
Olga Brylińska
Sydney Sweeney
Ethereale: Alabastrowy, Syreni, Różany, Baśniowy Retro i Baśniowy, Kryształowy, Karmazynowy
Kibbe – TR z wpływami SG i SN
Mrosenth
Dziękujęmy za informację! Czyli Alabastrowy dominuje nad Syrenim. Jest też Baśniowy… Ciekawa konfiguracja. A że zarówno Sydney, jak i Alexa są TR, tylko z odchyleniami w różne strony to duże zaskoczenie! Ale widać ograniczenia typologii Kibbe, trudno wcisnąć każdego w określony typ, za to Ethereale tłumaczą wszystko.
Olga Brylińska
Tak właśnie wygląda typologia Kibbe w praktyce. Żadna z celebrytek dziś przeze mnie dla Was analizowanych nie jest czystym typem. I pewnie same widzicie, że upychanie kogoś na siłę w jednym typie jest totalnie bez sensu.
Lifen TR
Tego się nie spodziewałam. Najpierw Aly, a teraz kolejne dwie gwiazdy okazują się być TR, szał 😀 Może jednak powinnam obejrzeć Euforię jako źródło stylowych inspiracji. Mam aż 5 wspólnych ethereali z Sydney, ale podobna do niej jakoś bardzo nie jestem. Sydney nie ma Świetlistego tylko Kryształowy, więc pewnie może więcej niż ja, ale może coś podpatrzę 🙂
Olga Brylińska
Zbliżony zestaw Ethereali niekoniecznie będzie tożsamy z wybitnym podobieństwem w rysach twarzy. Ethereale mogą ułożyć się bardzo różnie.
Poza tym Świetlisty robi u Ciebie swoje 🙂 Też posiadanie lub nieposiadanie zwykłego Baśniowego to niemałe coś.
pimkiem
Cześć, nie oglądałam serialu, ale z galerii google prócz Syreniego nawołuje mi się powiew klimatu FG oraz Karmazynowego. Jej oczy odbieram jako nieobecne ale też trochę drapieżne. FG to taki typ który lubi mieszać?
Klara
Ciekawa teoria z tym karmazynowym.
Może faktycznie w spojrzeniu jest jakaś drapieżność? Ale raczej bym obstawiała jako dodatkowy etheral. Jakoś FG mi nie pasuje do końca bo ciało jest jednak bardzo yin.
I jeszcze przychodzi mi do głowy kryształowy.
Mrosenth
Mnie też przyszedł na myśl Kryształowy. A Świetlisty? Jest w niej jakaś drapiezność, gdy jest umiejętnie podkreślona, ale często też widzę w niej właśnie taką niewinność, jej buzia wydaje mi się czasem wręcz dziecięcą.
Lifen TR
Sydney wygląda przepięknie, kiedy podkreślają u niej Syreni. Widzę ją też w Wietrznym stylu, wietrzne kolorystyka i kroje bardziej mi się zgrywają z jej aurą niż Karmazyn. Typu nie będę zgadywać, może jest którymś z typów yin, ale Romantic bym wykluczyła. Ma owszem duży biust, ale biodra raczej proste, dół sylwetki bardziej smukły niż krągły. Chciałabym poznać jej konfigurację 🙂
Dla odmiany Alexa Demie czyli serialowa Maddy chyba ma konkretny Mahoniowy, jak sądzicie? Spory kontrast dla syreniej Cassie, kompletnie różne typy urody i charaktery chyba też, takie odniosłam wrażenie. Ale może wypowie się ktoś, kto obejrzał cały serial, ja widziałam tylko urywki 🙂
Mrosenth
Zgadzam się, że te osoby to przeciwieństwa. Nie analizowałam za bardzo Alexy, ale Mahoniowy ma sens, chociaż jeśli chodzi o sylwetkę, to Alexa wydaje się drobniejsza niż Sydney (gdzieś w sieci widziałam porównanie ich „szerokości”, Sydney ma szersze ramiona) iAlexa typowana jest jako TR. Oglądałam serial i właśnie tam „syreniość” Sweeney jest mocno podkreślana. Czytałam w wypowiedzi charakteryzatorów, że styl jej postaci miał być w jakimś sensie nudny, stonowany (może w kontraście do innych bohaterów), nastawiony na podkreślenie kobiecości, atrakcyjności, a odcienie błękitu miały symbolizować jej stan ducha – smutek, melancholię itp. To wręcz definicja Syreniego 😀 Co do Wietrznego, to może kolorystyka jej odpowiada, ale wydaje mi się, że styl niekoniecznie – w Sydney brakuje mi takiej jakiejś „surowości” (jeśli mogę tak to określić) dla tego Ethereala, dla mnie skłania się ona bardziej w stronę „laleczkowatości”. Ale oczywiście to tylko moje odczucia.
Klara
U Alexy widziałam mahoniowy i hiszpański. Pasowały jej takie egzotyczne stylizacje. Może mieć też gwiezdny.
Typ też na pewno jakiś yinowy ale faktycznie wydawała się drobniejsza niż Sweeney i miała zupełnie inną aurę, taką mocniejszą, w której była większa pewność siebie co pasowało faktycznie do granej postaci. Sweeney to może jeszcze ma Księżycowy ale nie wiem na pewno, może mylić mi się z Syrenim który też nadaje taką melanholijną aurę.
Olga Brylińska
Alexa Demie
Ethereale: Mahoniowy, Energetyczny Hiszpański, Gwiezdny, Królowa, Kryształowy, Karmazynowy
Kibbe – TR z mocnym wpływem SD
pimkiem
Karmazynowy skojarzył mi się przez delikatne podobieństwo w urodzie do Cary Delevingne i Saoirse Ronan. I podoba mi się w czerni. Mam wrażenie, że jej uroda w ogóle potrafi wiele unieść.
Eloise
Zostawiam pytanie pod Syrenim, ponieważ człowiek o którego chcę zapytać bardzo mi się z tym Etherealem kojarzy. Nie wiem, czy słusznie, może to tylko przez utwór, a może nie tylko. Krystian Ochman ( 187 cm )
https://s3.party.pl/newsy/krystian-ochman-kim-jest-polski-kandydat-do-eurowizji-2022-585685-4_3_700.jpg
https://i.iplsc.com/krystian-ochman-uczestniczyl-w-12-edycji-the-voice-of-poland/000EFHUOKIUP38X2-C122-F4.jpg
https://i.iplsc.com/-/000CINYUQ3909BUC-C122.jpg – Karmazynowy na nie
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/MMgk9kpTURBXy80OWNiMTM3Zjg2ZmE2ODZiNTEyOTI3ZDA4MmQ5ZjVjMS5qcGeWlQLNAxQAwsOVAgDNAvjCw5QGzP_M_8z_lAbM_8z_zP-UBsz_zP_M_5QGzP_M_8z_gaEwBQ – Francuski na tak
https://img-s-msn-com.akamaized.net/tenant/amp/entityid/AATGFSM.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l=f&x=349&y=177
https://www.bytom.pl/assets/pics/aktualnosci/2022-02/Krystian%20Ochman.jpg?1645307105095
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/sSwk9kuTURBXy8zNmFkYWNkMS1mMTNlLTQwNGEtYjY3ZC00OTVkN2ViZDE4NTMuanBlZ5KVAwAAzRLszQqokwXNA0jNAfqCoTAFoTEB
W każdym razie stawiam na Classic (?) z Francuskim, Kryształowym, Syrenim, Księżycowym i Świetlistym – ten ostatni bo sprawia jakieś Gaminkowe wrażenie i imho w wielu rzeczach wygląda hmmmm….tak se 🙂
// Na przyszłość bardzo bym prosił o linki do bezpośredniego zdjęcia ponieważ ciężko jest stwierdzić, o który obrazek konkretnie chodziło autorowi/autorce posta // Mod
Neptunka FG
Mi jest bardzo trudno zidentyfikować ethereale u mężczyzn (może są one trochę inne niż u kobiet?). W przypadku Krystiana wydaje mi się że może mieć Świetlisty. Mocne „skórzane” ethereale rzeczywiście do niego nie pasują.
Olga Brylińska
Krystian Ochman posiada Syreni 🙂
Eloise
Olgo, słońce Ty nasze kochane ☺️ a któreś z tych, które wymieniłam też? ?
Olga Brylińska
Krystian Ochman – Soft Classic (Syreni, Kryształowy, Baśniowy Retro) + Świetlisty + Francuski
Eloise
Dziękuję bardzo ☺️ na Baśniowy Retro bym nie wpadła, ale skoro SC to pewnie bazowy?
Olga Brylińska
Bazowy, ale też widoczny w urodzie.
Eloise
Lepiej mu było bez zarostu, chociaż broda i wąsy to chyba Francuski? Mężczyźni z Baśniowym Retro nie mają lekko. Jeszcze jak ktoś lubi te klimaty to pół biedy, jak odwrotnie mamy problem ?
Olga Brylińska
On posiada mocny Świetlisty, więc w ogóle nie ma lekko z doborem ubrań 🙂
Eloise
Ach ten Świetlisty, taki Wróżkowo delikatny i subtelny a taki wymagający ? bardziej od Alabastra chyba ?
Moderator Jonathan
Wow, czuję, że Krystian na oko ma ciemniejsza kolorystykę od mojej a wygląda bardziej smutno w czerni niż ja. Magia E 😀 Ale jaki głos pod tym Świetlikiem! 😮
Olga Brylińska
Oj, bardziej 🙂
Eloise
Ja też mam dość ciemną kolorystykę a w czarnym wyglądam dramatycznie. Dramatycznie źle. Karmazynowego mam 0,5% , za mało żeby spokojnie nosić ? w przypadku Ochmana za głos chyba jednak odpowiada Syreni, Mahoniowego nie ma ?
Moderator Jonathan
Olga <3
Eloise, a Twój Mahoniowy nie daje Ci talonu na czerń? 😉
Eloise
Jonathan, u mnie Mahonia przeganiają klasyczne gwiazdy, czyli Słoneczny i Alabaster ? jestem z grupy C, Mahoń mam mocny ale nie aż tak. Może w rzeczywistości jest inaczej, w każdym razie czarny przejdzie u mnie w małych ilościach przy Różanym i Królowej, czyli więcej różowego lub złota.
Moderator Jonathan
Eloise – Teraz kumam bazę 😉
Asiu – myślę, że komentarze innych osób są pewną wskazówką ale mogą trochę namieszać jeżeli się ma złożoną urodę lub przy etherealowych filtrach jak np. Świetlisty. Nie mam Świetlika ale mam mocny Księżycowy i słyszałem, że lepiej mi w burych kolorach i czerń nieee a innym razem słyszałem, że dobrze by mi było wręcz w czarnych włosach xD Te etherealowe przebłyski… 🙂
U Ciebie „czarny” Ethereal to Francuski (no i Różany ale on ma czerń jako kolor uzupełniający), więc najbezpieczniej byłoby podawać ją w takich wersjach.
Poza tym jesteś typem, gdzie z reguły ważna jest akcja oraz żeby nie było za poważnie stąd ubrana cała na czarno, nawet pod Francuski, może dać smutny efekt. Lepiej już mieszać ją z jego pozostałymi kolorami. Co do samego Świetlistego to ciężko powiedzieć na ile może Cię wydelikacać, to indywidualna kwestia. Ochman jest bardzo delikatny, eteryczny w odbiorze no i jest też SC a nie SG. Widzę go bardziej z marynarką w wersji soft black (jak już) a pod to komfortowa bluzka pod Świetlisty zamiast Francuski ale to wszystko zależy właśnie od indywidualnej konfiguracji i trzeba mierzyć lub poprosić o pomoc Olgę jak ktoś woli drogę na skróty 🙂
Asia
Co to oznacza, że ktoś ma mocny świetlisty? Jestem rok po analizie u Olgi i dopiero rozkminiam to wszystko (wcześniej z racji małego dziecka jakoś nie miałam czasu się nad tym głębiej zastanowić :D) . Jestem Soft gamine z bazowymi etherealami różanym, francuskim i iskrzącym (w tej kolejności były wymienione, też nie wiem czy to oznacza, że ten pierwszy jest u mnie najbardziej widoczy a ostatni najmniej, czy po prostu kolejność przypadkowa) oraz dodatkowym świetlistym.
Czy dodatkowy świetlisty jest faktycznie tylko dodatkiem czy może być wręcz ważniejszy od ethereali bazowych? Sama zawsze uważałam, że dobrze mi w czerni, dostaję sporo komplementów jak ubiorę się bardziej kolorowo i wyraziście, jednak istnieje też grupa ludzi (do której też zalicza się mój mąż), która twierdzi, że w czerni wyglądam smutno. Ten świetlisty wszystko mi miesza i już nie wiem sama co o tym myśleć. Czy ktoś ma świetlisty i jest z niego zadowolony czy też robi wam taki misz-masz? Jak to ograć kiedy uwielbia się najbardziej ethereal francuski? 🙂
Neptunka FG
Kolejność chyba nie jest przypadkowa. Wydaje mi się ze pierwsze ethereale są najważniejsze przy tworzeniu stylu i widoczne w urodzie. Jeśli jakiś Ethereal jest mocny to jak rozumiem jest najbardziej widoczny w urodzie i ma największy wpływ na styl niż inne. : )
A Świetlisty działał jak filtr, który łagodzi mocne ethereale. Nie wiem do końca jak Świetlisty wpływa na noszenie czerni. Ale na pewno będzie się średnio wyglądać w skórzanych ubraniach, mocnych kontrastach. Tak to rozumiem.
Iskra DC (Świetlisty, WE, KarE)
Ja to mam wręcz wrażenie, że czerń podkreśla mój Świetlisty. Na zasadzie kontrastu. Mam jasną, chłodną kolorystykę, naturalny szarawy blond na głowie i czerń fajnie podkreśla tą moją jasność. Tylko, że ja się lubię z czernią z powodu mocnego Karmazyna. To trochę taka mieszanka jak u Cate Blanchett – dużo Karmazyna i jednocześnie dużo eteryczności.
Eloise
Modzie drogi ? inne linki miały miliardy kilometrów cyferek i literek i nie wszystkie się otwierały, stąd taki a nie inny wybór, wybacz.
Moderator Jonathan
Chodziło mi o to, że później nie do końca wiadomo jakie zdjęcie wybrać z danej strony, na której znajdują się też inne zdjęcia – a błędnie wybrane może niefortunnie wpłynąć na treść danego posta 😉
Eloise
Jonathan, nie zaglądałam do tych linków a tu proszę – są te o których myślałam. Jednak się udało ? dziękuję Ci.
Eloise
Ja mogę podać przykład osoby z mojej rodziny, typ C z Kryształowym, Syrenim i Świetlistym, w dodatku LSp. Świetlisty mam wrażenie, że jest coraz mocniejszy albo po prostu ten ktoś go mocno czuje. Nie tylko czerń odpada w przedbiegach, ale nawet granat czy grafit – porażka na całej linii. Najchętniej wybierana biżuteria jeżeli w ogóle, to listki, gałązki, coś ultra delikatnego a jak nie to wcale. Ukochane kolory- beżowy, jasnoniebieski i pudroworóżowy
Najlepiej gdyby to był mięciutki dres. O wzorach lepiej zapomnieć, bo robi się nieciekawie. Chyba, że jakieś drobne czy maziajkowate. Nic obcisłego, nic oversize. Ta osoba to moja własna córka ?
Lifen TR
Dobrze rozumiem, że perły, w zależności od koloru, będą pasować do różnych Ethereali? Białe – Syreni, różowo-kremowe to Kryształowy, a czarne – Księżycowy? Mam nadzieję, że biżuterię z muszli uchowca można zaliczyć do Syreniego, w końcu mieni się na niebiesko-zielono 🙂
Mary
Lifen, perły są także w Baśniowym Retro; długie i krótkie naszyjniki o regularnym kształcie, takie właśnie „retro” w odbiorze, najczęściej w kolorach od kremowego po beżowy. Są także w Królewskim – Królowej jako jedne z licznych kamieni, którymi wysadzane są bogate jubilerskie wyroby, w kolorze złotawym, ale nie tylko, także zielonym, niebieskim (jak pawie pióra) i białym. Mogą się pojawić chyba także w Alabastrowym jako śnieżnobiałe aplikacje na odzieży. Wszystko, wydaje mi się, zależy od klimatu danej biżuterii/kamienia. Perły same w sobie mają matowy połysk, a więc będą zbyt ciężkie dla E przeźroczystych i błyskotliwych, np. dla Iskrzącego. Biżuteria z uchowca też może mieć bardzo różną oprawę; od Syreniej po Królową, a może nawet Wietrzną.
Lifen TR
Zapomniałam o Baśniowym retro. Taki prosty naszyjnik z kremowych pereł będzie w takim razie i Retro, i Kryształowy? Może Baśniowy może sobie pozwolić na podwójny czy nawet potrójny sznur, skoro to cięższy i bardziej ozdobny styl niż Kryształowy. Perły Królowej wyobrażam sobie, że będą duże i na bogato, np. w złotej oprawie. Też myślałam o Alabastrowym, pewnie jest tak, jak piszesz – w zależności od koloru czy oprawy perły mogą się zgrać z różnymi etherealami. Nic nie poradzę, że najbardziej ciągnie mnie do biżuterii z nieregularnych pereł (Syreni organiczny?), ma ciekawsze formy niż ot zwykły sznur okrągłych pereł.
Matowy połysk to taki trochę oksymoron 😉 ale fakt, blask pereł jest dość subtelny. Perły to element yin, z tego co się orientuję, delikatny połysk jest wskazany dla typów yin. Być może SG mogą nosić mocniejszy blask, właśnie dlatego, że często mają Iskrzący.
Uwielbiam niebiesko-zielone opalizujące odcienie, więc pawie pióra też mi się podobają, mimo że Królowej nie mam. Widziałabym taki motyw u siebie np. na torebce czy portfelu.
Eryka
Myślicie, że jasne odcienie zielonego można podpiąć pod Syreni? Coś takiego: https://images.officeworks.com.au/api/2/img///s3-ap-southeast-2.amazonaws.com/wc-prod-pim/JPEG_1000x1000/JA0424170_liviano_a1_colour_card_300gsm_mint.jpg/resize?size=600&auth=MjA5OTcwODkwMg__
W galerii są raczej zielonkawe błękity, a ja się zastanawiam, czy można unikąć skojarzeń z Iskrzącym.
Zakładając oczywiście, że krój jest również raczej Syreni:
https://img2.bdbphotos.com/images/orig/5/1/51jg5sdqpbm88mq.jpg?skj2io4l
Choć niekoniecznie tak zgaszone odcienie.
Aga SG
Odcienie zieleni zostały wymienione na liście kolorów Syreniego, więc jak najbardziej 🙂 Ten pierwszy wrzucony przez Ciebie kolor kojarzy mi się również alabastrowo 🙂
luci
Wydaje mi się, że połączenie zieleni z syrenimi fasonami idzie w stronę baśniowego: leśna wróżka, rusałka, nimfa. 🙂 Tak też mi się kojarzy strój z drugiego linka, który dałaś.
Eryka
Aga, ten pierwszy na pewno jest też Alabastrowy, ale zastanawiam się, czy cieplejsze odcienie mają prawo przejść jako Syreni, na przykład pistacjowy, bo sądzę, że miętowy tak, jeśli krój jest odpowiedni (nie sprawdziłam jeszcze). Moje rozważania wynikają z tego, że na liście kolorów znajdują się odcienie zielonego, ale w opisie już stoi: „Syrenia kolorystyka to głównie wszystkie jasne i średnio jasne odcienie niebieskiego oraz niebieskozielonego. Z barw ciemnych tylko odcienie niebieskozielonego”. I w galerii poza błękitami dominują turkusy, więc zastanawiam się, jak daleko można iść z zieleniami. Czy skojarzenia z glonami są trafne? 😀 Z mojego doświadczenia wynika, że Syreni jest kruchy i bardzo łatwo go zdominować dodatkowym Etherealem, więc jeśli krój będzie Syreni a kolor Iskrzący, efekt może nie być takim, jakiego oczekuję.
luci, to są absolutnie moje skojarzenia! To takie pole, gdzie na gruncie Baśniowego łatwo mogą spotkać się Syreni (krój przywodzący na myśl nimfy), Słowiański (albo rusałki, w każdym razie pozostajemy w antycznych klimatach), może nawet Gwiezdny (szmaragdowe odcienie). Nie miałabym nic przeciwko mieszaniu ich, ale nie mam szczęścia do Syreniego i już mi to wchodzi na ambicję 😀
Otóż mój problem polega na tym, że już cztery razy zdecydowałam się na niebieską sukienkę, która nie jest tak Syrenia, za jaką ją miałam. Dwie mają krój na granicy Baśniowego retro i Syreniego, ale tyci wzorek przeważa szalę na korzyść klimatów retro, kolejne dwie nie mają wzorków, ale za to zbyt sztywną strukturę. Wyglądam w nich dobrze, ale muszę stylizować inaczej, niż chciałam.
luci
Eryko, a wiesz za co przede wszystkim Syreni u Ciebie odpowiada? Bo wydaje mi się, że pierwiastek najłatwiej podkreślić tym, na co on najsilniej wpływa w stylu danej osoby. Wtedy go widać nawet jeśli widać też inne pierwiastki. Czy to chodzi o to, że chcesz podkreślić Syreni tak globalnie, ze wszystkim ale nie znajdujesz nadających się do tego ubrań? I jak jest u Ciebie z kolorami? Szukasz w zieleniach bo nie możesz znaleźć dobrego koloru wśród zgaszonych syrenich niebieskości?
Eryka
Chyba za wszystko. Tyle że ciągle mam problem, by odrzucić mocne podkreślenie talii, bo przecież trzeba ją podkreślać, a Syreni niekoniecznie to lubi, dlatego zawsze ogrywałam bazę Gwiezdnym. Ale kolorystycznie też błękite, zielenie z galerii mi pasują, więc powinnam mieć pełen Syreni pakiet, choć zawsze wygrywał u mnie Gwiezdny jako ten łatwiejszy w obsłudze.
Chcę podkreślić mój typ bazowy, a nic tak nie zgrywa się w mojej ocenie z Romantic jak Syreni. Gwiezdny bardzo się lubi również z TR i SD, wydobywanie Innocent Alabastrowym też nie daje mi pełnej satysfakcji, bo struktura ubrań jest sztywniejsza i muszę iść na kompromis: albo pełen Alabaster z mocnym Innocentem, albo pełen yin kosztem aury. Oczywiście Syreni lubi też inne typy yin, ale świetnie podkreśla cechy indywidualne i zalety każdego z nich, natomiast przy Gwiezdnym mam wrażenie unifikacji, poza tym nie wydobywa Innocent.
Chyba u mnie Syreni idzie w parze wyłącznie z Gwiezdnym, w każdym innym wypadku jest wyparty i nieczytelny. A moim podstawowym problemem jest chyba krój, jeśli nawet odrzucę opięcie w talii, rękawy albo inne detale odciągają uwagę od pierwiastka yin, który jest baaardzo delikatny na poziomie aury. Myślę, że u mnie łatwo o stłamszenie Syreniego, bo jak na Romantic mam złożoną urodę i mój Baśniowy kradnie uwagę. Albo inaczej: wierzę, że Syreni byłby u mnie paradoksalnie czytelniejszy, gdybym łączyła Wietrzne, Księżycowe czy inne mocno casualowe, nieyinowe ubrania z Syrenimi delikatnymi błękitnymi bluzeczkami i makijażem. O ile bluzeczki nie byłyby z kołnierzykiem i o sztywnej formie, tu murowany Alabaster.
A o kolory pytam, bo nie mogę mieć w szafie samych nietrafionych niebieskich sukienek, niech będzie jedna nietrafiona zielona 😀 nie mam doświadczenia z 100% Syrenimi krojami dla Romantic, więc zastanawiam się, jak się za to zabrać.
Czuję się już zaawansowana w zabawie z Etherealami, stąd tak dziwaczne, szczegółowe rozważania.
Moderator lothlorien
Tu chyba leży sedno – Syreni łatwo u Ciebie stłamsić, bo masz bardziej wyrazistą urodę niż typowa Romantic. Mogę się mylić, ale mam wrażenie, że stąd dążenie do czystego Syreniego mimo wszystko raczej się nie sprawdzi, zawsze będzie czegoś brakować.
W każdym razie Syreni nie lubi deseni i sztywniejszych sukienek, więc spróbowałabym z innymi sukienkami niż te, które wymieniłaś 🙂
I btw kompletnie nie znam się na krojach dla Romantic, ale ta sukienka dosyć mi się kojarzy z Syrenim/R (no, na większe wyjścia XD): https://i.pinimg.com/564x/06/ea/0d/06ea0d6d86fc98c9dbac1515cabf1a1a.jpg
Eryka
Tylko że ja nigdy nie próbowałam pełnego Syreniego, bo mnie ciągnie do osobliwości w kroju 😀 muszę się z tym ogarnąć. Masz w pełni rację, muszę odrzucić sztywniejsze kroje i desenie w ramach eksperymentu.
Sukienka ze zdjęcia jest super dla Romantic, ale wyczuwam w kroju domieszkę Kryształowego, która potencjalnie może odwracać uwagę od Innocent. Jestem ostrożniejsza, odkąd nabyłam lniane jasnobeżowe (prawie białe) spodnie i myślałam, że będą dobre do Syrenich lub Alabastrowych stylizacji. Naciąganych, ale już trudno, spodenki za dobrze leżą, by je sobie odpuścić. Nic z moich założeń nie działało i w poszukiwaniu odpowiedzi zajrzałam do Świetlistej galerii, gdzie wszystko stało się jasne.
Może czuję się taka zaawansowana, bo zawsze trzymałam się bezpiecznych ram i z braku wprawy mam teraz takie wpadki 😀
luci
Eryko, tak dopytywałam gdzie ten Syreni działa u Ciebie najsilniej, bo pomyślałam, że może masz podobną sytuację jak ja w tym sensie, że całościowo u mnie Syreni nie przejdzie bo ma za niski poziom ekstrawagancji w stosunku do tego czego mi potrzeba. Tak się składa, że poziom ekstrawagancji podnoszę sobie w stylizacjach głównie przez kolory (przez fasony zwykle raczej ciężko) więc zgaszone niebieskości to nie to. Syreni nie
odpowiada u mnie za kolory. Mam taką sukienkę, której nie mogłam się oprzeć w lumpie bo kosztowała 10 zł i jest z naturalnego jedwabiu: zielona z cieniowaniem, zwiewna, mieniąca się, eteryczna. Zieleń tej sukienki jest nie moja ale wyglądam w niej zdecydowanie lepiej niż bym wyglądała w takiej samej sukience w kolorze niebieskim. Syreni widać, ale nie byłoby to możliwe gdyby nie ten dodatek zielonego BaE. 😉 Ale generalnie to Syreni chodzi u mnie jako składnik wydelikaconego RE z Hiszpańskim E i wtedy nagle przechodzą na mnie takie swobodniejsze fasony, których nigdy w życiu nie dałabym rady wdrożyć na gruncie FE. Może u Ciebie to też jest kwestia znalezienia odpowiedniego połączenia z innym pierwiastkiem, które pozwoliłoby Ci z aspektu Syreniego optymalnie skorzystać? Napisałaś, że najlepszy jest do tego GE, ale może znajdziesz coś jeszcze. może właśnie przez oddzielenie fasonu od koloru. Czasem takie połączenia są okropnie zaskakujące. 🙂 Zgadzam się z Loth, że przy wyrazistej, złożonej urodzie, próba całościowego wyrażenia pierwiastka (jeżeli nie jest on dominantą) jest narażona na porażkę.
Eryka
Myślę, że właśnie poruszyłaś sedno różnicy pomiędzy R i TR. Według kompendium w bazie TR nie ma Syreniego, który daje obfitość i neutralność w wyrazie, albo działa to w drugą stronę i domieszka Dramatic w spokojnej bazie wymusza dodawanie szczypty ekstrawagancji.
Nie wydaje mi się, bym musiała koniecznie podkręcać neutralne stylizacje. Mogę ubrać się w delikatną wersję Różanego typową dla bazy R i wyglądam dobrze. Jak kobieta ze stocka, ale dobrze, to znaczy absolutnie neutralnie, jakby ktoś chciał wyszukać fotografii wpisując tagi „kobieta” i „człowiek”, zero wyrazu czy indywidualizmu. Jestem w wygodnej sytuacji, bo mogę korzystać z niektórych zgaszonych kolorów (Księżycowy), ale dotąd testowałam to głównie z Alabastrowym i szarawymi błękitami, gdzie wychodziło to zadziwiająco korzystnie.
Natomiast spostrzeżenie na temat przewagi zieleni od BaE w niektórych wypadkach jest bardzo interesujące. Widzę po sobie, że nie każdy odcień błękitu będzie mi pasował, np. typowy dżinsowy. Gdy błękit idzie w stronę Alabastra albo jest to Gwiezdny granat spoza Syreniej gamy, na pewno będzie dobrze, w innych wypadkach to loteria, której jeszcze nie rozszyfrowałam. Muszę się zastanowić nad odcieniami jednoznacznie Syrenimi. Wydaje mi się, że coś jednoznacznie Syreniego jest w satynowych sukienkach opływających ciało, podkreślających krągłości, ale nieopiętych w talii i unikających luksusu, reprezentacyjności czy wieczorowości Kryształowego. Przez wydelikacone RE z Hiszpańskim E masz na myśli takie spływające lekko asymetryczne sukienki jak w latach 2000? Zawsze się zastanawiałam, dlaczego wbrew logice mi nie pasują 😀
Swoją drogą czasem się zastanawiam, czy niektóre Syrenie fryzury (upięcia) nie są jednocześnie ekstrawaganckie, prawie Baśniowe i neutralne, kobiece. Mało kto je nosi na co dzień.
Moderator Jonathan
Dla mnie, takim typowym odcieniem rzucającym się w oczy jako Syreni na kimś, jest dark teal. Nie ma granatu aby prezentował się jako Gwiezdny ani leśnej zieleni jako Baśniowy a do tego za ciemny aby pomylić z Kryształowym, Świetlistym lub Alabastrowym 🙂
luci
Eryko, mówiąc o mieszankach z Hiszpańskim mam na myśli, jeśli chodzi o wydelikacony RE, takie zwiewne sukienki z materiałów a la szyfon, różowe, w kwiaty z elementami asymetrii dołem, czyli z asymetrycznym marszczeniem na spódnicy czy asymetrycznymi falbanami, natomiast góra: dekolt, rękawy deseń w stronę Baśniowego Retro. W tym stylu:
https://image.ceneostatic.pl/data/products/85943913/i-mohito-asymetryczna-sukienka-w-kwiaty-rozowy.jpg
https://image.ceneostatic.pl/data/products/85628019/i-sinsay-wzorzysta-sukienka-z-zebraniem-rozowy.jpg
Oczywiście na mnie takie rzeczy układają się zupełnie inaczej niż na tych modelkach. 🙂 Jestem ciekawa jakie fasony Ty miałaś na myśli pisząc o sukienkach z lat 2000?
A jeśli chodzi już o sam Syreni to on wchodzi mi w fasony na styku z Hiszpańskim np. kopertowe sukienki z falbankami . Coś takiego, tylko musiałoby być długie. Tu jest też jest akurat RE w grochach, ale mogłaby też być czarna (do czerwonych butów): https://13sukienek.pl/wp-content/uploads/2020/04/s_76f268f5-a287-4452-bb11-681b1a59b837.jpeg
Być może masz z niebieskim coś podobnego, co ja mam z różowym. W ubraniu (ale już nie w makijażu) pasuje mi bardzo wiele odcieni różowego, tak jakby z pominięciem analizy kolorystycznej. Klucz jest taki, że odcień nie może być zbyt ciepły a kolor nie może być płaski.
Nie wiem jak to jest, być może R jest po prostu bardziej czystym typem niż TR i dlatego wyrażanie E samodzielnie jest łatwiejsze. U mnie pierwiastki nie chodzą samodzielnie, również te bazowe. Albo może to filtr Świetlistego sprawia, że jest mi dobrze tylko w bardzo konkretnych rzeczach.
Może udałoby Ci się znaleźć zdjęcia czegoś zbliżonego do sukienek, które szyłaś , choćby sam fason? Wydaje mi się, że to co napisał Jonathan o kolorze teal jest prawdą. Granaty będzie podkradał GE, pudrowe odcienie AE i tak dalej.
Co do Syrenich fryzur to mam wrażenie, że one stosunkowo łatwo wchodzą w mariaże, sporo jest fryzur z pogranicza Syreniego i innych pierwiastków. Inna sprawa, to że jeśli posiada się naturalnie syrenie włosy no to się je posiada i ciężko sprawić żeby one takie nie były, natomiast jeśli się takich nie ma, to uzyskanie syrenich fryzur staje się zajęciem pracochłonnym, siłą rzeczy fryzurą, którą mało kto nosi codziennie.
Eryka
Jonathanie, właśnie rozważałam ten kolor! Dzięki za wskazówkę 😀
luci, myślę, że kwintesencją tego, co chcę przekazać z sukienką z lat 2000 jest to zdjęcie:
https://media.vogue.co.uk/photos/6001819c6901ddea577284f1/2:3/w_2240,c_limit/shutterstock_editorial_5886159ar.jpg
Mierzyłam kilka z symetryczną górą i postrzępionym, nieregularnym dołem, zawsze dół mi zaburzał proporcje.
Być może pewne odcienie błękitów są zbyt Bezkresne albo Wietrzne, przypominając dżins, a mnie pasuje każdy odcień po stronie yin.
Mnie się wydaje, że ta różnica między R i TR się sprawdza, TR z racji gaminkowej igiełkowatości musi podkręcać stylizacje, a to połączenie kobiecości i drobnej sylwetki daje bazę w postaci Baśniowego. Z kolei R sobie po prostu jest, to typ urody, której zazwyczaj łatwiej przeszkodzić niż pomóc. R potrafią być raczej ładne niż efektowne. Mam ogromne szczęście, że mogę się odrobinę bawić modą dzięki Baśniowemu i dodatkowy guziczek czy jakieś ozdóbki wyglądają jak na swoim miejscu zamiast kłuć w oczy. Świetlisty jest dla mnie intrygujący, to znaczy w swojej esencjonalnej postaci wydaje się niezwykle piękny, wręcz idealny, a w praktyce wprowadza tyle zamętu.
Jeszcze doprecyzuję, w jaki sposób mogę nosić neutralne Różane stroje, chodziło mi głównie o dopasowane sukienki w konserwatywne desenie kwiatowe. Konserwatywne, czyli nie np. łączka, wielkie storczyki albo palmy.
Nie bardzo mogę znaleźć sukienki w stylu moich, ale powiedzmy, że ten krój jest zbliżony: https://cdn.notonthehighstreet.com/fs/f8/d8/716f-379f-422a-a779-0f2c4d66ad16/original_1930-s-style-crepe-day-dress-in-a-tiffany-blue.jpg
Układa się inaczej ze względu na sztywniejszą tkaninę.
luci
Eryko, bardzo ładna ta sukienka SJP. Przypomniałam sobie, że również się zastanawiałam dlaczego takie rzeczy wypadają na mnie gorzej od oczekiwań. Teraz myślę, że chyba mają za mało retro – baśniowatości. Ta niebieska sukienka którą zalinkowałaś, również śliczna, wydaje mi się przede wszystkim Baśniowa Retro, a w drugim rzędzie jakby kryształowa, syrenie skojarzenie przychodzi jako ostatnie. Zastanawiałam się dlaczego. Po pierwsze kliny na spódniczce, one są z tego co pamiętam, domeną Retro i Kryształu, po drugie guziczki, które choć mają syreni potencjał, w tym przypadku wypadają raczej Retro (choć nie wiem dlaczego), po trzecie Syreni, takie mam wrażenie, w porównaniu do Kryształu generalnie bardziej eksponuje ramiona natomiast Kryształ częściej je ukrywa, czwarte płynność, długość – pewnie byłoby bardziej syrenio gdyby sukienka była dłuższa a materiał bardziej lejący. Oczywiście nie wiem w których fragmentach ta sukienka wiernie oddaje te Twojego projektu a w których się od nich różni.
Przeglądałam syrenia galerię i naszło mnie pytanie czy coś takiego: https://i.pinimg.com/564x/95/9d/ad/959dad87e3d0d7d7eaf189e0973e7749.jpg wydobyło u Ciebie prędzej AE niź SyrE?
Znam Swietlisty tylko od tej upierdliwej strony. Jest za daleki od moich parametrów MPS żeby wyrazić się w stylu wprost więc zamiast tego utrudnia reszcie pierwiastków. 😉
Zarzucisz zdjęcie dopasowanej sukienki w konserwatywny deseń kwiatowy? Chcę się upewnić że myślimy o tym samym. 🙂
Eryka
Bardzo ciekawe uwagi, zwłaszcza ta o odsłanianiu ramion w Syrenim, z czym się zgadzam, a co w sumie rzadko robię. Miałam już problem, by wymyślić te idealne Syrenie rękawy, które pasowałyby Romantic. W jednej z sukienek dałam te rękawy z tablicy:
https://i.pinimg.com/564x/76/fc/8c/76fc8c9bd7a5b00f9175704072d7c3a9.jpg
U mnie to wyszło niesamowicie Baśniowo, więc muszę rozważyć inne możliwości. Bo w mojej wersji sukienki guziczków czy takich klinów co prawda nie ma, wszystko sobie spływa po ciele jak woda, ale te rękawy i wzorek kasują 90% Syreniego. Oczywiście ja mam Ethereale lubiące się z takimi rękawami i mojej sylwetce one nie szkodzą, dlatego dodałam je trochę z rozpędu.
Ciekawe pytanie zadałaś, nie miałam nigdy sukienki w stylu podlinkowanej. Lubię ten kolor, ale taki fason nosiłam tylko w intensywnych barwach. Moich odruchem jest malować się do wszystkiego Alabastrowo i tak pewnie byłoby, gdybym założyła tę sukienkę, bo Syreni makijaż jest czymś, co odkryłam niedawno. Podejrzewam, że ostatecznie wydobywałaby mi Syreni albo Syreni+Alabastrowy pół na pół, w zależności od fryzury i makijażu, zakładając, że dół nie jest sztywny.
Nie musimy daleko szukać, chodzi mi o taką Różaną sukienkę, też z galerii:
https://i.pinimg.com/564x/83/9d/e1/839de1bbdf17ef2ebc1479b77ade881c.jpg
Nawet byle jakie kolory nie oszpecałyby mnie przy tym kroju i kwiatach.
Neptunka
Może to lekkie podkreślenie talii w Syrenim nawiązuje do stylu Soft Natural, a w przypadku Romantic może nie można zrezygnować z mocniej zaakcentowanej talii? Najbardziej z Syrenim kojarzą mi się zwiewane maxi suknie w kolorze niebieskim lub jasnoturkusowym ale widzę że są wymienione tez suknie kopertowe
Eryka
Myślę, że można mieć ciastko i zjeść ciastko w tym przypadku, to znaczy być Romantic i w Syreniej sukience nie podkreślać sylwetki odcięciem w talii lub paskiem, jedynie zaznaczyć proporcje dopasowaniem w biuście i puszczeniem sukienki odrobinę luźniej niżej. Tylko że teraz tego typu fason nie jest w modzie. Jedna ze wspomnianych przeze mnie wyżej Baśniowych sukienek taka jest i wyglądam w niej bardzo dobrze.
Natomiast zgadzam się, że najbardziej jednoznacznie Syrenie suknie są długie i zwiewne. Podkreślanie talii trochę przeczy esencji Syreniego w moim odczuciu.
Lifen TR
Eryko, a zdradzisz, gdzie kupiłaś te sukienki o kroju na granicy Syreniego i Baśniowego retro?
Inspiracją dla kolorów Syreniego jest woda morska, a ta ma szeroką gamę barw w zależności od oświetlenia, zasolenia itd. więc moim zdaniem odcienie zieleni i w ogóle cieplejsze odcienie też mogą być. Ale wiadomo, kolory się zazębiają i efekt może nie być jednoznaczny, bo jasne zielenie są też w Świetlistym, chłodne jasne w Alabastrowym, ciemniejsze zielenie w Baśniowym i Gwiezdnym itd.
Ja wyglądam lepiej w neutralnych lub lekko ciepłych odcieniach, jak to Wiosna. Biorę syrenie kolory, ale odcień dopasowuję do siebie. Gdybym założyła jasną ciepłą zieleń jako t-shirt to wyszłoby Świetliście, ale jako sukienka byłby już pewnie mix Świetlisto-Syreni.
Eryka
Jedna była starociem z drugiej ręki, który przerabiałam, resztę szyłam. Założenia sobie, a efekt końcowy sobie 😀
Lifen TR
Tak mnie naszło: co wiemy na temat brwi i Ethereali? Brwi to dla mnie ważny element wizerunku, potrafią zupełnie zmienić wyraz twarzy. Podzielę się paroma spostrzeżeniami, ale nie biorę odpowiedzialności za ich poprawność xD
Jakiś czas temu pojawił się trend tlenionych (lub zgolonych) brwi. Dość kontrowersyjny look, ale jeśli już komuś pasuje, to sądzę, że osobom z mocnym Słonecznym, dają taki nieco nieziemski wygląd, raczej nie dla typów yin.
Nurtuje mnie też, z jakim E są związane ekstra cienkie brwi, takie jak w latach 20. O dziwo są osoby, które dobrze w nich wyglądają, np. Rachel Weisz w pierwszej części Mumii takie miała, i wyglądała cudownie. W normalnym życiu to byłoby nieco ekstremalne, ale i tak uważam że służą jej brwi bardziej w stronę cienkich, niż grubych. I nie wiem, z czego to wynika, Gwiezdny to raczej nie jest, może Baśniowy retro?
Ja doszłam do wniosku, że najlepiej wyglądam w brwiach które są wg mnie syrenie czyli średniej grubości i łagodnie zaokrąglone (takie też widzę na zdjęciach w cechach urody Syreniego). Czyli właściwie w moich naturalnych. Jakiekolwiek mocniejsze zaznaczenie łuku i twarz mi się wyostrza i skręca jakby w Karmazynowy, a wtedy już się sobie nie podobam. Czyli wynikałoby z tego, że mocno wygięte brwi będą karmazynowe?
Dlatego teraz już nie staram się zmieniać ich kształtu, tylko poprawiam kolor farbując lekko henną. Nie za mocno, bo znowu powieje grozą 😛 Naturalnie mam niestety świetliste brwi tzn. bardzo jasne i prawie niewidoczne.
Wyszedł mi esej XD ciekawa jestem waszych obserwacji? Co myślicie o trendach, modyfikujecie kształt, kolor, grubość brwi? Macie jakieś etherealowe zalecenia?
Moderator Jonathan
Sara Cwalina zrobiła sobie kiedyś takie brwi (a ona nie ma dla mnie SE), dla mnie wyglądało to „cool”. Jednak filtry, ustawienia itd, młodzieńczy vibe też robią swoje więc..
Niekoniecznie tylko Karmazynowe 😉 Przez moją mimikę czasem mam brwi jak odwrócone logo Nike i widzę wtedy SE 😛
Takie cienkie wyrysowane ale długie mogłyby też być Karmazynowe, widziałem jedno takie zdjęcie na tablicy Olgi.
Mary
Lifen, temat brwi wydaje mi się bardzo ważny w kontekście urody. Jako, że brwi są „linią” bardzo mocno decydują o rysach twarzy. Zawsze rysowane są w kreskówkach dla oddania charakteru. Przy wszystkich skrajnych modach na brwi optymalne wydaje mi się „wsłuchać się” we własne i uszanować je. Jak bardzo jest to istotne widać wtedy, kiedy brwi popsują twarz. Z moich obserwacji: najlepiej zachować ich naturalny kształt lekko udoskonalając go wprawną, subtelną depilacją; i ich naturalny kolor, ewentualnie lekko go podkręcić jeśli włosy są farbowane. Olga pisała mi kiedyś, że każdej kobiecie, niezależnie od typu, polecałaby… brwi permanentne ☺️. Ale do tego trzeba artysty.
Rodotka
Gdzieś tam w komentarzach kiedyś pytałam, czy dobre mam odczucia, co do cienkich brwi, że może być to wpływ baśniowego retro, teraz widzę, że nie jestem jedyna 😀 . Z kolei z Baśniowym typowym, kojarzą mi się takie szersze, naturalnie rozrośnięte, typowo „leśne”, bez nadmiernego koloryzowania i ostrego wypełnienia cieniami/kredkami, z resztą też takie widzę w galerii twarzy. Szerokie, mocno wypełnione, cieniowane i konturowane to dla mnie już bardziej chyba mahoń.
Aga SG
Brwi to bardzo ciekawy temat i ważny element urody. Wydaje mi się, że takie cienkie i zaokrąglone są właśnie Retro. Okrągłe ale delikatne i naturalne kojarzą mi się syrenio, alabastrowa, księżycowo.
Mocne i wyraźne, królewsko, karmazynowo i mahoniowo, proste i jak najbardziej naturalne wietrznie i bezkresnie.
Sama mam brwi chyba właśnie karmazynowe, naturalnie ciemne, służy im dodatkowe przyciemnienie, ostry łuk z wyraźnie zaznaczoną końcówką (co idealnie dopełnia kreska eyelinerem) To są właśnie te 'igiełkowe’ elementy mojego karmazynu, gwiezdnego albo ich obu razem wziętych.
Rachel pasują te cienkie chyba że względu na retro właśnie 😊
Pati
Mary, z tymi brwiami permanentnymi to mnie bardzo zaskoczyłaś! Może raz widziałam je dobrze zrobione i to u osoby z ciemną poprawą oczu. Choć wizja umalowanych brwi, które zawsze wyglądają jednakowo i nie trzeba im poświęcać czasu, jest kusząca to jednak dla mnie to jeden z najgorszych trendów.
Mary
Pati, dla mnie też. Na większość „dzieł” żal patrzeć. Nie wiem, czemu kobiety to sobie robią…
Avarati FG
Brwi, brwi 😀 Oj, temat rzeka dla mnie, ale z natury mam gęste, lekko kwadratowe i szerokie brwi… i bardzo dobrze, bo chyba pasują dobrze mahoniowym twarzom. Mam szeroką twarz, więc wąskie brwi wyglądałyby tragikomicznie 😀 Nie zrobiłabym pernamentnych brwi, choćby nie wiadomo co, ale lubię je podkreślać maskarą i mydłem lub żelem do brwi. Szukam zawsze tych jaśniejszych odcieni.
Pamiętam jeszcze jak w liceum dziewczyny namawiały mnie do oskubania brwi, czego w życiu nie zrobiłam, z wyjątkiem bardzo odstających lub z dołu, żeby bardziej „otworzyć” moje opadające powieki. Cieszę się, że tego nie zrobiłam 😛
Lifen TR
Jak myślę o Mahoniowych brwiach, to staje mi przed oczami Maxineczka 🙂
Avarati FG
Też mam podobne skojarzenie, mocne brwi u niej robią robotę 🙂
Lifen TR
Jonathan, też nie widzę u niej SE, a mimo to jej nie zaszkodziły :O Ale nadal trzymam się tego, że człowiek lepiej wygląda z brwiami niż bez 😛
Mam podobne skojarzenia etherealowo-brwiowe jak Wy, dziewczyny 🙂 Jak będę mieć więcej czasu, to jeszcze raz obejrzę dokładnie wszystkie galerie. Póki co przy Karmazynowym zauważyłam Morticię Adams i jej cieniutkie kreseczki 🙂 może być coś na rzeczy, ale przy Baśniowym retro też są! (środkowa pani w cechach urody, Myrna Loy). Może to połączenie? Retro i Karmazyn tworzą styl femme fatale, więć może to są po prostu brwi femme fatale XD A jedna prawie bezbrwiowa pani jest na tablicy Bezkresnego.
Przypuszczam jednak, że tak do końca nie można się kierować galeriami, bo nie każde zdjęcie będzie absolutnie, stuprocentowo przynależeć do danego ethereala. Mogą się zdarzyć szczegóły, które nie będą pasować (poprawcie, jeśli się mylę).
Mary, permanentne brwi na pewno byłyby wygodne, ale chyba się nie odważę :/ trochę mnie przerażają wszelkie trwałe (lub prawie) zmiany w wyglądzie, jak właśnie makijaż permanentny, tatuaże, o chirurgii plastycznej nawet nie wspomnę… Co jeśli coś pójdzie nie tak, albo zmienię zdanie.
Mary
Na brwi permanentne też bym się nie odważyła… Ani na usta, ani na żaden tatuaż. Choć Olga ma takie właśnie brwi, nawet na zdjęciu tytułowym, i wygląda bardzo ładnie. Odważyłam się jednak na górną kreskę oka, wykonaną ściśle wg wskazań Olgi i jestem bardzo zadowolona. Sama pani kosmetolog była zaskoczona jak bardzo mi pasują, choć początkowo mi nie wierzyła. ☺️ Wydaje mi się, że brwi są bardziej ryzykowne i warto uzgodnić to z Olgą.
Arwena
Ja mam bardzo gęste, ciemne i obfite brwi, które całe życie reguluję. w latach 90 tych i 2000 były dość cienkie, wiecznie „zdziwione”, potem je nieco zapuściłam, żeby byly szersze ale i tak zostawiam połowę tego, co natura dała. One dla mnie na mojej twarzy są Gwiezdne.
Pati
Bardzo jestem ciekawa etherali Amandy Seyfried, dla mnie bardzo eteryczna uroda. Na pewno ma Syreni bo jest w jego galerii. Czy będzie miała też Świetlisty lub Alabastrowy i Słowiański? Jakim byłaby typem? Romantic, soft natural czy jeszcze coś innego?
Olga Brylińska
Amanda Seyfried – Gamine (Słoneczny, Francuski, Iskrzący, Baśniowy) + Syreni
Wrzucę na TT jej najlepsze stylówki 🙂
Pati
O, to mi sprawiłaś niespodziankę ❤️Mam dokładnie te same etherale plus Świetlisty. Coś mnie do niej ewidentnie ciągnęło. Jednak to, że jest podobny układ etherali nie gwarantuje podobieństwa, jak już kiedyś pisałaś 🙂 Ona mi się wydawała zdecydowanie bardziej po stronie yin. Szkoda, że nie mam TT, nie ogarniałam go 🙂
Olga Brylińska
Bardzo się cieszę <3 🙂
W Twoich rysach dominuje Świetlisty. Tymczasem ona nie posiada go wcale.
Amanda sprawia dość yinowe wrażenie. Ale to zmyłka, bo w stylu Yin średnio jej służy.
Nawet z Syrenim musi uważać. Tu jej idealna sukienka - Syreni dla Gamine: https://pl.pinterest.com/pin/640988959491731048/
Zainstaluj TT, co Ci szkodzi 😉
Pati
Skąd u niej to wrażenie yinowego typu, przez Syreni? Czy przez to nie jest czystym typem i kieruje ją to bardziej w kierunku Sn, sg? Naprawdę, etherale mają wielką przewagę. Po wpisie MPS wybrałam francuski, słoneczny i świetlisty bo czuję że pomijanie go źle się kończy 🙂 Syreni jako kolor niebieski i fryzury. Iskrzący i baśniowy w stylu pomijam, nie czuję żeby mi wybitnie służyły. Już bardziej mi gra baśniowy retro ale to też chyba nie mój eteheral. Chętnie popatrzyłabym styl Amandy, jeśli jest się czym inspirować 🙂
Olga Brylińska
To Syreni. Podobna sytuacja pojawia się u Margot Robbie. Mamy duże oczy, pełne usta i wyraźnie widoczny Syreni. Aż tu nagle zaczyna wyłaniać się Słoneczny wraz z innymi yangowymi Etherealami. Ostatecznie Amanda jest ewidentną Gaminką, a Margot najbliżej do DC. Najlepiej widać to po pasujących im stylach.
Baśniowy Retro omijaj z daleka. Z Iskrzącym spróbuj się choć troszkę zaprzyjaźnić.
Melduję, że stylizacje Amandy są już na TT. Zapraszam do oglądania i do obserwowania mojego profilu 🙂
Jeżeli macie pomysł na kolejną celebrytkę, piszcie śmiało. Obym tylko znalazła chociaż kilka zdjęć, gdzie będzie ona dobrze ubrana. Z tym nieraz bywa ciężko 😀
Pati
Wszystko jasne 🙂 Figura faktycznie Gamine! Teraz sobie przypominam, że chyba kiedyś też była mowa o Elizabeth Taylor, która przez Kibbe została zaklasyfikowana do Romantic a ostatecznie okazała się gamine?
Iskrzący na pewno zostaje w postaci grzywki 🙂 Ale zbyt dużego odslaniania i wzorków jakoś nie czuję. Nurtuje mnie jeszcze Elizabeth Banks. No i Selena Gomez, która była typowana na Sn? Jest mnóstwo zdjęć jej stylizacji a Tr to chyba nie jest to 🙂
Olga Brylińska
Elizabeth Banks – Classic (Słoneczny, Kryształowy, Francuski, Słowiański)
Jej twarz jest bardziej Yang niż w przypadku czystych Classic, ale nie jest DC.
________________________
Selena Gomez – SN z Gwiezdnym, Hiszpańskim i Różanym
Wychodzi typ mieszany. Jedak bazą jest zdecydowanie SN.
To z powodu Gwiezdnego dają jej TR. Klasyka gatunku 😀
Pati
Dziękuję 🙂Elizabeth faktycznie pasuje do classic. A Seleny nie widzialam inaczej niż Sn.
Olga Brylińska
Czyli masz dobre oko 🙂
Pati
Dziękuję 🙂Elizabeth pojawiała się nieraz w internetach jako przykład Tr, tak samo jak Rachel McAdams. Czy Rachel będzie jakąś gaminką czy zupełnie nie trafiłam? 🙂
Olga Brylińska
Chyba żartujesz *.* Nie dowierzam 😀
Rachel McAdams – Soft Classic (Kryształowy, Baśniowy Retro, Syreni) + Świetlisty
Zapatrzyłaś się na jej Świetlisty i stąd Gaminka 🙂
Pati
Ajaj! Zobaczyłam ją w jakiejś gaminkowej stylizacji 🫢 Dzięki serdeczne za rozwianie wątpliwości. Nie wiem jak to jest, zawsze jak napiszesz, to dopiero otwierają się oczy 🫢
Aga SG
Też miałam pytać o Rachel! To dlatego tak dobrze wygląda w O północy w Paryżu. 😊
Skoro werdykt Rachel McAdams już na mnie czekał, pozwolę sobie zapytać o Emilię Clarke.
Wyczuwam soft gaminke wrzucaną do Romantic przez Syrenkę 🤭🫣
Lifen TR
Czy Emilia nie ma przypadkiem Księżycowego?
https://i.pinimg.com/564x/c8/95/a5/c895a5bce7f49a174746f301924933b7.jpg
https://i.pinimg.com/564x/9b/a8/97/9ba897067e421b7a081b0c89dca58970.jpg
Olga Brylińska
Przypadkiem ma 🙂
Emilia Clarke – Theatrical Romantic (Kryształowy, Baśniowy Retro, Różany, Gwiezdny, Karmazynowy) + Alabastrowy + Księżycowy
Pati
Emilia wyglądała niekorzystnie w gaminkowych stylizacjach w filmie zanim się pojawiłeś. Ale już w gwiezdnej czerwonej sukience petarda. Jednak Tr mnie jakoś zaskoczyło 🙂
Olga Brylińska
Mnie też zaskoczyło 😉 Ale żaden inny typ nie pasuje. Wygrywają stylizacje najbliższe TR i TR.
Alabastrowy i Księżycowy nie są kompatybilne z TR. Warto na to zwrócić uwagę.
Aga SG
O wow! Totalne zaskoczenie 😁 bardzo ciekawy przypadek. Nie spodziewałam się TR!
Masz rację, Pati. Nie widziałam tego filmu – w przeciwnym razie wykluczyłabym SG. Faktycznie, nie służyły jej te stylowki, ale służyłyby chyba tylko gamince z mocnym baśniowym.
Eloise
A ja mam pytanie o księżniczkę Eleonorę, córkę króla Hiszpanii Filipa VI. Właściwie Leonor 🙂 Czy słusznie podejrzewam, że jest typem Classic z silnym Syrenim i Gwiezdnym? Z bazowymi Kryształowym, Różanym, Słonecznym i Słowiańskim? Przepraszam za brak zdjęć ale nie chcą mi się kopiować linki 🙈
Olga Brylińska
Księżniczka Eleonora – Classic (Kryształowy, Słoneczny, Słowiański, Francuski) + Świetlisty + Bezkresny
Wypada Classic z kierunkiem na Natural.
Świetlisty sprawia, że niełatwo jej dobrze się ubrać. Ładna dziewczyna, a co stylówka to źle i źle.
Mary
https://media-assets.vanityfair.it/photos/61dea6a8f060cc83b27456cb/master/w_1600,c_limit/7_princesa_de_asturias.jpg
Najbardziej podoba mi się w takiej stylizacji, ale to chyba mało księżniczkowy strój.😊
Za to jej mama jest, w moim odczuciu, niemal zawsze dobrze ubrana.
Eloise
Dziękuję za odpowiedź i diagnozę <3 Tak sobie myślę, że kobiety z rodzin królewskich nie mają lekko również w kwestii ubioru; etykieta, protokół, nie wypada świecić kolanami czy dekoltem podczas oficjalnych uroczystości 😏 a tu jeszcze Świetlisty. Z czym mogłam pomylić Syreni i Gwiezdny? Ten pierwszy wydawał mi się oczywisty.
Olga Brylińska
Syreni pomyliłaś ze Świetlistym.
Gwiezdny – nie mam pojęcia, skąd go wzięłaś 🙂
Mary
Eloise, a mnie się wydaje coś zupełnie odwrotnego 😊 że lepiej byłoby, gdyby to zwykłe kobiety ubierały się jak księżniczki, a nie księżniczki – jak zwykłe kobiety. Świecenie kolanami i głębokie dekolty też postrzegam jako mało szlachetne.
Lifen TR
Osobiście nie uważam, że ubieranie się jak księżniczka powinno być wzorem dla zwykłych kobiet. Nie neguję elementarnych dobrych manier czy nawet pewnych zasad dotyczących ubioru, wiadomo, że wolimy jak ubrania są czyste czy ubiór zbyt skąpy w wielu okolicznościach jest nieodpowiedni.
Ale zauważyłam, że w social mediach pojawił się swego rodzaju trend na gloryfikowanie elegancji, „bycia damą” i wymyslanie miliona mikroreguł z tym związanych. Na YT czy Tiktoku jest pełno „ekspertów” którzy uczą jak ubierać się, chodzić, siadać, wszystko robić „elegancko”. Jak kogoś to bawi – proszę bardzo, ale czemu zwykła kobieta ma sobie zawracać głowę głupimi zasadami typu eleganckie paznokcie tylko w kolorach nude lub czerwonym, albo maksymalnie trzy kolory w stylizacji, nie noś legginsów czy szortów bo to nieeleganckie itede itepe. Wiele z tych zasad jest zwyczajnie niepotrzebnych i niepraktycznych dla przeciętnego człowieka. Przy czym często przekaz tych treści jest taki, że niestosowanie się do tych rad równa się = brak klasy, wyglądasz tanio, nie zasługujesz na taki szacunek jak kobieta elegancka.
Wiem że styl powszechnie uważany za elegancki wielu osobom zwyczajnie służy i dobrze się w nim czują. Jeśli tak – more power to you. Ale nikt nie powinien czuć się w obowiązku stosować do jakichś arbitralnych reguł elegancji, opartych na protokole który dotyczy (i został wymyślony) przez elity, kiedy jest zwykłym człowiekiem. Przeciętna kobieta nie ma zasobów, którymi dysponują kobiety z rodzin królewskich, nie może sobie pozwolić na luksusowe ubrania, nie ma całego sztabu stylistów, fryzjerów, makijażystów, który pomaga im wyglądać „szlachetnie”. Nierealistyczne jest dla mnie oczekiwanie, by zwykłe kobiety naśladowały styl królowych i księżniczek, skoro nasz styl życia jest zupełnie inny.
A w kontekście ethereali – ile z nich trzeba by zbanować, bo nie są wystarczająco eleganckie? Ekspertki od etykiety dostałyby ataku serca na widok Baśniowych, Energetycznych czy Iskrzących stylizacji! Francuski, Słoneczny i Kryształowy pewnie by się ostały 😛
Olga Brylińska
Lifen,
Bardzo dziękuję Ci za tak wartościowy komentarz <3
W pełni się z Tobą zgadzam.
To są chore trendy. Wpuszczają je w eter ci, którzy rządzą tym nieszczęsnym światem. Przeciętna kobieta ma czuć się gorsza. Podział na elity i plebs :/
A ten styl? Dla kogo? Dla grupy Classic i dla Dramatików.
O etherealowych stylach już napisałaś. Większość odpada.
Kasia DC
W mojej ocenie nie ma sensu wrzucać wszystkie kobiety niezależnie od ich indywidualnych cech w jeden schemat. Nie każdej kobiecie służy styl elegancki np. moja mama jak tylko przesadzi w tym kierunku, to wygląda jak matrona +10 lat do przodu. Po co więc miałaby nosić coś, co jej nie służy. Ja jestem DC, więc mi wysoki poziom elegancji służy, ale też na wiele rzeczy muszę uważać, bo mój styl przepuszczony przez Alabastrowy filtr toleruje tylko to co bardzooooo schludne, ale też nie mogę przesadzić z powagą, bo wyglądam jak akwizytor z zakładu pogrzebowego. Myślę, że ubiór jak charakter, to kwestia bardzo indywidualnej układanki, która nawet przy tych samych E, może się zupełnie inaczej wyrażać. To co u jednej osoby będzie wyglądało classy, u innej może dać efekt szarej myszki, to co u innej da efekt ciekawego eklektyzmu, u kolejnej da efekt założyłam to co akurat było pod ręką, bez składu i ładu. U jednej kobiety mini będzie raziła nachalnością, a u innej będzie wyglądała stylowo. A ponadto zasady zasadami, ale jest jeszcze coś takiego jak wygoda i luz.
Lifen TR
Dziękuję, Olgo 🙂 Widzę, że nie tylko mnie trochę niepokoją te trendy.
Za to właśnie cenię ethereale, że są tak różne (nie tylko eleganckie 😉 ) i nie wartościują – nie ma lepszych i gorszych. Każdy jest na swój sposób estetyczny.
Arwena
Kasiu, akwizytor z zakladu pogrzebowego jest bardzo w punkt! 🙂 U mnie to efekt stewardessy. Niby pięknie, elegancko, zgrabniutko, no ale…..stewardessa. Albo pani z banku. Zresztą, im jestem starsza, tym bardziej muszę uważać na zbyt dużą dawkę noble w ubraniu, bo to postarza, zabija IE oraz wygląda tak mało kreatywnie, co typy klasyczne bez szalonych E na pewno zrozumieją 🙂
Mary
Arweno, to byłoby straszne ubrać wszystkich w Classic; to raczej nierealne oczekiwać, by każdy dopracował swój wizerunek według własnych E, ale byłoby cudownie. Piszesz o sobie, że „z wiekiem” zaczynasz unikać Noble, bo gasi on IE. Ciekawa jestem, czy jakieś E z wiekiem słabną, zanikają i czy w związku z tym trzeba byłoby zmienić nieco garderobę? (Dobrze, że chociaż kochany Iskrzący ponoć zostaje z nami do późnej starości 😀)
Blanche Noire
Lifen, napisałaś bardzo mądry i potrzebny komentarz! Też zauważyłam tę modę na bycie damą, styl old money, filimiki zatytułowane: „jak wyglądać na bogatą” itp. Dodam jeszcze od siebie, że niekoniecznie każda kobieta z grupy Dramatic i Classic będzie się czuła w takim eleganckim, zachowawczym stylu dobrze. Jeżeli ktoś pracuje zdalnie, to nie potrzebuje codziennie zakładać marynarki i materiałowych spodni/ołówkowej spódnicy, chyba że tak lubi i odczuwa taką wewnętrzną potrzebę. Jednak kobiety Dramatic i Classic również często lubią nosić ubrania casualowe albo sportowe, tym bardziej jeżeli taki styl współgra z ich trybem życia. Podsumowując, myślę, że ważna jest tutaj autentyczność (czy styl rzeczywiście odzwierciedla nasze ideały) i tryb życia (czy rzeczywiście potrzebujemy eleganckich ubrań).
Mary
Blanche, w każdym E można się ubrać jak księżniczka. Takie jest moje odczucie; wystarczy dobrze przyjrzeć się galeriom (może najtrudniej byłoby w WE 😊). To nie różowe sukieneczki czy kosztowne towary wg protokołu; nie mam o nich pojęcia. Chodziło mi o kategorię czysto estetyczną: strój dobrany do osoby, do sytuacji, w dobrym guście, nie za ciasny, pozwalający dobrze się czuć, dyskretnie podkreślający piękno, nie serwujący wszystkich wdzięków na raz. Tak właśnie ubierają się dziś księżniczki (mogę to zrobić za 100 zł 😊).
Lifen TR
Dzięki, Blanche 🙂
Właśnie, nieraz brak w tym autentyczności i wzięcia pod uwagę praktycznej strony życia. Wiem z doświadczenia jak praca zdalna może wpłynąć na wybory ubraniowe. Przez cały okres pandemii nie kupiłam nic eleganckiego 🙂
Lifen TR
Mary, piszesz o estetycznym wyglądzie dość ogólnie, ale jako przykład używasz księżniczek, a one mają konkretny styl – jak napisała Olga, generalnie odpowiedni dla Classic/ Dramatic. A przecież kobiety mają różne typy urody, do tego dochodzą nasze upodobania i potrzeby. Dlatego uważam, że księżniczki nie są pod tym względem uniwersalnym wzorem.
Czy dobrze kojarzę, że jesteś typem Classic z Kryształowym? Jeśli tak, to nie dziwię się, że taki styl do Ciebie trafia i być może naturalnie przychodzi Ci ubieranie się klasycznie i elegancko.
Eloise
Nie wiem czy już padło kiedyś to pytanie, jeżeli było to przepraszam, ale brakuje mi werdyktu Luciano Pavarottiego 🙏. No nic nie poradzę, uwielbiam jego głos, taki talent i charyzma zdarzają się raz na 1000 lat. Ja proponuję Różany i Iskrzący przy typie SD. Jak Wam się widzi? 🙂
Olga Brylińska
Luciano Pavarotti – Soft Dramatic (Król, Hiszpański Energetyczny, Karmazynowy, Różany)
Eloise
Pięknie dziękuję 😊 czy można go uznać za czysty typ Kibbe? Bo w sumie to poza bazą nie ma żadnych dodatkowych Ethereali, myślałam, że będzie Iskrzący ale to pewnie włoska natura Luciano mnie zmyliła 🙂
Olga Brylińska
Można uznać, że był czystym SD.
Iskrzący pomyliłaś z Hiszpańskim 🙂
Mary
Olgo, chciałabym zapytać o relację między Etherealami a kolorami. Dla przykładu, tak częsty w Polsce Soft Summer jako kolor niemal flagowy ma miętę, poszarzały turkus, a on jest tylko w Syrenim. Czy kobiety SSu bez SyE nie będą się w nim dobrze prezentować? Oczywiście mogą go założyć, ale nie będzie to rewelacja? Podobnie z poszarzałym fioletem. Fiolet jest tylko w Alabastrowym, i to bardzo jasny, oraz w Baśniowym i Mahoniowym, za to bardzo ciemny.
Pati
Olga pisała (chyba w minimalistycznym patencie na styl), że etherale nie są równe analizie kolorystycznej bo nie jest prawdą, że danemu typowi pasują wszystkie kolory z palety. Myślę więc, że będąc danym typem nie jest tak, że będziemy mieli wszystkie etherale, które zawierają poszczególne kolory z tego typu. Tak jak było napisane, najpierw trzeba znaleźć pasujące kolory, potem ich walor itd.
Avarati FG
Wydaje mi się, że kolory z naszej palety z analizy kolorystycznej będą nam jako tako pasować, ale nie będą podkreślać tak bardzo naszej urody, jak te kolory z naszych Ethereali. Niekiedy Ethereale pozwalają nam na „nagięcie” swojej palety kolorystycznej o inne kolory 😉 Także więc Ethereale >>> analiza kolorystyczna 😀
Z tego też względu wybrałam analizę kolorystyczną u Olgi 🙂
Dla przykładu prawdziwe lato ma od cholery różu, ale nie będzie podkreślał mojej urody i stylu, bo nie mam Różanego, podobnie jak malinowa czerwień nie do końca mi gra. Za to karmazynowa czerwień, której nie ma w palecie prawdziwego lata będzie idealna. Podobnie jest z tą straszną, złą czernią – mam wyrazistą facjatę, więc pasuje. Podobnie biel – Słoneczko mi pomaga w tym, żeby wyglądać co najmniej bardzo dobrze w tym towarzystwie. Trzeba tez pamiętac, że Ethereale to nie wszystko, bo co z tego, że mam Królewski czy Mahoniowy – rudości, brązy i złoto nie będą mi pasować.
Także śmieszy mnie usilne przypisywanie naszemu typowi kolorystycznemu stylów i odgórne narzucanie ich tylko dlatego, „bo jesteś blondynką o subtelnej kolorystyce”.
Aga SG
To prawda. Mi wg analizy kolorystycznej wyszła Ciemna Jesień, ale nie do końca się z tym zgadzam (nie robiłam u Olgi tylko wygrałam w konkursie, ale gdybym miała robić to wyłącznie u Olgi)
Jestem SG, mam w topce Alabastra i wydaje mi się że jestem dość blada jak na DA. Wyglądam o dziwo dobrze w bieli. Wydobywa u mnie inne aspekty urody, lubię ją i nie zamierzam rezygnować nawet jeśli wg kolorystycznej to mój najgorszy wróg 😁
Jest racją, że kolory ciemnej jesieni pasują mi wizualnie, ale tak jakby oderwane, a holistycznie do stylu to już niekoniecznie. Skrótowy „styl ciemnej jesieni” ogólnie mnie przytłacza, nie mam mahonia ani krolewskiego, nie lubię różu, fioletu ani cętek.
Skomponowałam sobie własną paletę kolorystyczną opartą o moje E i ich działanie, która sprawdza mi się w stylu, eksploruje ją sobie i jak dotąd czuję się o wiele lepiej.
W moim przypadku sama kolorystyczna okazala się bardziej odklejona niż sam typ Kibbe. Bez Ethereali ani rusz. ❤️
Mary
Dziękuję Wam, Dziewczyny! Przypisywanie stylu typom kolorystycznym to dla mnie też kompletny niewypał. Nawet nie zwracam na te „propozycje” uwagi. Ale zastanawiałam się jak to jest, że osobom SSu faktycznie ładnie jest w mięcie, niezależnie od E. Myślałam, że to działa tak: cera stonowanego lata to chłód powleczony żółcią (ocieplona), tak jak turkus to niebieski powleczony żółcią (ocieplony). No ale w ten sposób faktycznie uzyskuje się tylko barwy „pokrewne”, wynikające bezpośrednio z naszej skóry, koloru oczu, włosów, itd. Osobiście nie lubię takich barw na sobie. Ale już intensywny, ciemny turkus zwłaszcza w połączeniu z czernią wygląda znakomicie i tego nie rozumiem 😊. Poza tym wiele kolorów byłoby „nie obstawionych” przez E (choćby ten popielaty fiolet) albo w pomarańczu ładnie wyglądaliby tylko Energetycy, a tak nie jest…
Avarati FG
Może taki fiolet, który opisujesz, pasowałby do Retro Baśniowego? 🙂 Albo Mahoniowy z mocnym wpływem „poszarzającego” Ethereala? 🙂
Mary
Może tak… Chyba żadna typologia nie ogarnie świata stworzonego, ani tym bardziej ludzi w ich „odmianach”. 😊
Basia
Pudrowy i popielaty fiolet (zgaszony szarym i raczej jasny) to Kryształ. 🙂 Raczej jasny fiolet zgaszony brązem (taki z efektem sepii) to bardzo możliwe, że Baśniowy Retro (mam nadzieję, bo uwielbiam ten kolor. 😉)
Mary
Basiu, ja też uwielbiam ten kolor 'fiolet w sepii’, jak go nazwałaś. Niestety podkreśliłby mi tylko ewentualne zasinienia na twarzy; mam też wyjątkowo „zimne” usta (fioletowo-sine), nawet latem, więc we fiolecie wyglądam na zmarzniętą. Ale za to… tak właśnie pomalowałam sobie ściany; przy ceglastej terakocie na podłodze prezentują się fantastycznie (jestem na etapie remontu pięknego, starego domu z kamienia wapiennego i z Etherealami szaleję do woli; 😊 mam np. Świetliste tkaniny w oknach). Jak to dobrze, że można je tworzyć wokół siebie, jeśli już nie na sobie…
Basia
To prawda, kolory, faktury są wszędzie dookoła, miło jest mieć ich świadomość i z rozmysłem je komponować. Życzę dużo radości z remontu! 🙂
Mary
Dziękuję, Basiu! Radość mam wręcz przesadną… 😊
Natalie Bohodance
Dzień dobry, zajrzałam tu po dobrych paru latach, widzę piękne zmiany. zaznaczę że jestem samozwańczym Soft Natural, bo praktycznie wszystko co ten typ wyznacza w krojach i fasonach mi bardzo pasuje i wtedy dostaję komplementy. przez dobrych parę lat przeglądnęłam masę materiałów oraz przeprobowalam dużo kolorów i fasonów co upewniło mnie w tym. Domyślałam się że ESy będzie więc mi bliski, i fakt wszelkie fasony, materiały to moje klimaty. Natomiast zdziwił mnie bardzo opis fizjonomi do tego typu. Ponieważ sama mam bardzo małe piersi, a ramiona tej samej lub ciut większej szerokości niż biodra, które także są szerokie. Generalnie moje ciało ma szkielet yang, nie mam dużego wcięcia, ale
przez biodra i mięsistość mięśni, i twarz totalnie yin (i bardzo widoczną miękka mimiką twarzy) jestem postrzegana jako bardzo kobiecą. Jako nastolatka czesto słyszałam że mam twarz jak lalka, i marzycielskie oczy. moje włosy to zlociste długie fale i loki. A tu w opisie syreniego E widzę ramione węższe od bioder i duże piersi i krótkie kończyny, niska muskulatura. Czyli wszytsko co u mnie jest odwrotne. Bardzo mnie to zasnatwaia, bo według wszelkich materiałów jakie do tej pory o SN obejrzałam i czytałam- jestem wręcz sztampowym przykładem…
oczywiście mam na pewnoe sporo Wietrznego Etheralu bo stare złoto, przykurzone lekko kowbojskie klimaty mi służą, natomiast nie w jego czystej wersji, bo gdy nie podkreślę talii, wyglądam jak ciężki kloc w worku.
na potwierdzenie moich syrenich jakości mogę dodać że ogrom komplementów zbieram w monochromatycznym zestawieniu szarych dzwonów, które wyglądają dosłownie jak rybi ogon, i swetra wyglądającego jak sieć, z niesymetrycznym luźnym dołem i przylegającego ale jednak puszczonego. komplet który na kimś innym wyglądałby kloszardowo u mnie zyskuje. Mam też jedne szerokie połyskujące jasno łososiowe spodnie które także falują, a do tego obcisly ale drapowany top przypominający muszle – wyglądam jak różowa syrena, takie klimaty robią że mnie wizualnie szczupłą i wydluzoną osobę, i dają Look nimfy wodnej.
Dodatkowo w mojej głowie nigdy motyw syreny nie kojarzył się z obfitym biustem, ani okrągłymi kształtami, zawsze w filmach wydają się to wydłużone postacie, z malymi muszelkami zakrywajacymi skromny biust, plus te długie włosy. Tak mnie to wszytsytko zdziwiło i zaciekawiło jednocześnie.
Moderator lothlorien
Hej 🙂 Jak sama zauważyłaś, nie jesteś tylko Syrenim Etherealem. SN też nie składa się wyłącznie z tego Ethereala. To kompletnie normalne, że opis fizjonomii Syreniego będzie się różnił od tego jak Ty wyglądasz. No i trzeba pamiętać, że inne Ethereale mogą wpływać na twarz, a inne na sylwetkę, mogą się też łączyć w nieprzewidywalnych kombinacjach.
Cytując powyższy wpis: „Powyższa lista przedstawia cechy urody, za które odpowiedzialny jest Syreni Ethereal w swojej czystej formie. Należy pamiętać o tym, że to jak ostatecznie wyglądamy, jest wypadkową kilku Ethereali.”
Także chyba nie ma sensu się przejmować, szczególnie jeśli odnalazłaś dla siebie właściwy styl 🙂
Eloise
Dla jakiego typu jest ta sukienka? https://static.zara.net/assets/public/c6bb/5cdf/f07d44cc97b1/58a763707fab/05770042712-p/05770042712-p.jpg?ts=1713953861343&w=1126 SN czy nie tylko? Zapewne Słowiańska jak mniemam albo Bezkresna?
Avarati FG
Mi się zdaje, że pasuje dla Naturala najbardziej, bo SN ma oversize, ale on spływa po sylwetce, otula ją, ale nie jest bezkształtną bluzką. Z
Natalie Bohodance
Hej! Dziękuję Lothlorien za uspokojenie moich dywagacji, bo faktycznie zaczęłam się zastanawiać że może jednak jakoś nie do końca dobrze oceniłam swój typ ktory mnie najlepiej komplementuje, itd 🤭 a nie ukrywam że jak już rozkminilam że ten etheral mi służy to jest duża ulga i uproszczenie pod kątem doboru kreacji na okazje kiedy zależy mi na super wrażeniu.
Oczywiście wcześniej wkradła się pomyłka i nie mam dużo Wietrznego a trochę Bezkresnego.
I tak sobie wykminilam że mój najlepszy Look to taki trochę jak złota przymglona syrena, rozwiana wiatrem.
A czy skoro etherale mogą się rozkładać w różnych częściach sylwetki, twarzy itp. to tak samo jest z ich głównymi kolorami?
Bo nie bardzo mi po drodze z niebieskim, choć nie jest mi w nim źle, moja „dusza” go nie czuje- wolę wszelkie kolory piasku, wysuszonego na plaży drewna, muszelkowe, kamienne kolorystyczne przetarte warkacje i z kolorow jedynie turkus z jego głębią do mnie przemawia. Generalnie pierwsze zdania z opisu Syreniego Etherala pasują do mnie idealnie. A przez ostatni rok odkrywam relację z łososiowymi delikatnymi różami. Więc może to jakiś wpływ Różanego (kocham też wszytsko co o smaku lub zapachu Róży). Jeśli dobrze to rozumiem, to dopiero teraz po Twoim komentarzu zrozumiałam na jak przeróżne sposoby mogą się te etherale mieszać i ustawiać, dziękuję!🙏❤️
Mero
Czy Julia Garner ma Syreni? Trudno mi znaleźć jej zdjęcia w tej estetyce, a w kreacjach, które trochę się o nią ocierają, wygląda bardzo niekorzystnie (ale może to efekt fryzury i makijażu – moim zdaniem najlepiej jej, jak pozostaje przy swoich naturalnych loczkach).
A może to wcale nie Syreni a Alabaster nadaje jej raczej chłód niż melancholię?
https://images.app.goo.gl/deM42keqwJQZ6Lm66
https://images.app.goo.gl/6Fjzv3kLoVbgJ8Qc9
https://images.app.goo.gl/HAcCYPVnn6eUFnBk8
https://images.app.goo.gl/YEMLrw1YrJmNemBh8
https://images.app.goo.gl/5ngJNPicpjKCX4iA8
Barci
Zgadzam się z Tobą. W syrenim nie wygląda dobrze. Ona będzie po prostu light summer, więc stylistom Syreni pasuje kolorystycznie do jej urody. Chociaż wygada w tych krojach na dużo straszą:
https://i.pinimg.com/736x/21/41/ad/2141ad3f30007876984f548deac4a51c.jpg
Ona jest rzeczywiście Alabastrowa. Dobrze wygląda w bieli i jak jest poważna ma urodę lalki.
Dostrzegam w jej wręcz dziecięcym uśmiechu Iskrzący:
https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/08/14/09/17262738-7355569-image-a-30_1565772472209.jpg
https://i.pinimg.com/736x/e5/ca/12/e5ca12e9ae3f93de7ddbfb8c20051e56.jpg
Nie wiem dlaczego, nie znalazłam zdjęć na potwierdzenie tej tezy, ale mam wrażenie, że ona ma Baśniowy. Z drugiej strony ona prawdopodobnie będzie Gamine, więc Baśniowy może mieć w bazie.
Eryka
Hej, wszystkim, jakim typem może być Melanie Lynskey?
Odbieram od niej silną aurę czystej Romantic, a jednocześnie nie widziałam jej w roli, w której nie byłaby przebierana za SG, może ze względu na silny Innocent. Tyle że w mojej opinii takie stylizacje ją przytłaczają, więc ewentualnie cała ta słodycz pochodzi od silnego Syreniego, a ona wtedy mogłaby być innym typem, np. C, jeśli nie czystą R.
Olga Brylińska
Melanie Lynskey – Romantic (mocny Gwiezdny, Różany, Kryształowy, Syreni)
Eryka
Super, bardzo dziękuję!
Ale satysfakcja 😀
Pamiętam, że oglądając „Niebiańskie stworzenia” miałam wrażenie, że jest delikatniejsza od Kate Winslet, ale obie były tam ubierane jak nastolatki z epoki jeszcze niezainteresowane strojami, niezbyt twarzowo. Dwie Romantic w głównych rolach: https://film.org.pl/wp-content/uploads/2021/01/heavenly-creatures.jpeg